Is er een dokter in de zaal?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoofdstel2

Is er een dokter in de zaal?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:23

Hi bokkers.

Dinsdagavond dacht ik lekker een stukje met mijn paard te gaan wandelen. Ze schrok ergens van en stapte naar links waar ik natuurlijk liep, ik wilde nog net mijn voet wegtrekken maar was te laat. Paardlief stond op mijn voet, schrok van mijn reactie en was er ook zo weer af gelukkig.
Toen ik daarna thuis kwam ben ik meteen met een coolpack op de bank gaan zitten zodat mijn voet niet dik zou worden.
Echter heb ik nu echt godsgruwelijk veel pijn aan mijn voet/teen (paard is op mijn kleine teen terecht gekomen) als ik geen schoenen aan heb kan ik nog redelijk goed lopen maar zodra ik schoenen aan doe strompel ik maar een beetje rond. Ook heel mijn teen word rood en is nu ook echt een heel stuk dikker als mijn andere tenen.
Ik heb vanmiddag de dokter gebeld omdat ik er niet echt een goed gevoel bij heb en ik graag wil dat er naar gekeken word alleen deze heeft pas volgende week tijd omdat er een aantal dokters op vakantie zijn en niet genoeg invallers beschikbaar zijn...

Ik wil eigenlijk niet hiermee blijven rondlopen zonder dat ik weet wat er aan de hand is. Zal waarschijnlijk toch worden aangeraden om rust te houden, maar ik wil voor mijn eigen gevoel wel even zeker weten dat er niks ernstigs aan de hand is.
Naar de EHBO zal waarschijnlijk ook niet meer kunnen, ben namelijk niet meteen nadat het gebeurd is naar het ZKH gegaan...

Heeft iemand tips/enig idee wat het kan zijn, of wat ik het beste kan doen?

Cassidy

Re: Is er een dokter in de zaal?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:24

Naar de huisartsenpost, of idd de EHBO. En als ze moeilijk doen, op je strepen staan dat je een foto wilt...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:24

je hebt een HAP = huisartsen post daar kan je altijd terecht

sowieso zou ik het niet pikken van een dokter om pas een week later terecht te kunnen, dat is toch niet jou probleem dat ze te weinig mensen hebben?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:25

Eh ja, heb je asdrukpijn? *bovenop je topje teen naar beneden duwen, doet dat pijn?*
Zo ja, toch even SEH/HAP gaan zo niet dan veel koelen, voet omhoog houden en je kunt warmkoud afwisselen, is goed voor je bloedtoevoer..

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:26

jawel joh, gewoon naar het ziekenhuis gaan. Vindt dat trouwens wel raar dat die dokter pas volgende week tijd heeft :n

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:28

Ik weet nog hoe mijn voetje voelde toen er een koe op stond.. Ook alles was dik, helemaal niks gebroken hoor. Maar had zoveel pijn dat ik nie slapen kon!

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:30

Barbabientje schreef:
Eh ja, heb je asdrukpijn? *bovenop je topje teen naar beneden duwen, doet dat pijn?*
Zo ja, toch even SEH/HAP gaan zo niet dan veel koelen, voet omhoog houden en je kunt warmkoud afwisselen, is goed voor je bloedtoevoer..

Heb het even uitgeprobeerd, en als ik op het topje van mn teen druk doet dat inderdaad pijn... Ik zit wel gewoon op mijn werk, heb onder mijn bureau mn schoen al uitgedaan maar kan mijn voet niet omhoog leggen oid...

Maar ik kan dus wel bij de EHBO binnen 'wandelen'? Niet dat ze me wegsturen omdat ik niet meteen ben gekomen? Dat zei de huisarts assistente wel tegen me namelijk. Die vond dat ik maar gewoon moest wachten tot volgende week.

xDramaQueen schreef:
je hebt een HAP = huisartsen post daar kan je altijd terecht

sowieso zou ik het niet pikken van een dokter om pas een week later terecht te kunnen, dat is toch niet jou probleem dat ze te weinig mensen hebben?

Nee dat is in principe niet mijn probleem, maar als ik niet eerder kan komen, of alleen op onmogelijke tijden houdt het al snel op voor mij natuurlijk.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:31

Lizet1994 schreef:
Ik weet nog hoe mijn voetje voelde toen er een koe op stond.. Ook alles was dik, helemaal niks gebroken hoor. Maar had zoveel pijn dat ik nie slapen kon!

Mijn voet zelf is helemaal niet dik gelukkig en ook geheel pijnloos :) het is echt alleen die kleine teen waardoor ik ook niet normaal kan lopen... zodra er druk op komt te staan gaat het al mis...

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:31

Je kan wel een foto eisen, maar een gebroken teen kunnen ze toch niet gipsen. Je kan het zelf wel intapen als je er echt zo veel last van heb. Dan maak je de pijnlijke teen vast aan die er naast, ff gaasje oid tussen je tenen en in een soort lus tapen, niet in een rondje, dan kan je heel makkelijk je tenen afknellen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:32

is je voet zelf ook pijnlijk? Want aan een gebroken kleine teen doen ze niet zoveel tot niks volgens mij.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:35

Ik ben bang dat ze er weinig aan doen. Bij gebroken tenen maken ze zo en zo niet gauw (of het moet er heel raar uit zien) foto's.
Zou toch kijken of je je voet omhoog kunt houden, al leg je hem op de rand van een prullebak.
Je zou Arnica (van VSM) kunnen halen, dit vind ik erg goed helpen bij kneuzingen/verstuikingen e.d.
En wat al eerder werd genoemd, afwisselen met koud en warm water!
Sterkte in het ieder geval!

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:36

Truf schreef:
Je kan wel een foto eisen, maar een gebroken teen kunnen ze toch niet gipsen. Je kan het zelf wel intapen als je er echt zo veel last van heb. Dan maak je de pijnlijke teen vast aan die er naast, ff gaasje oid tussen je tenen en in een soort lus tapen, niet in een rondje, dan kan je heel makkelijk je tenen afknellen.

Sorry maar hoe moet ik dat voor me zien zo'n 'lus'?

@ Pytje:
Nee alleen mijn teen is pijnlijk, de rest van mijn voet gelukkig niet.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:36

Als ze een foto maken in het ziekenhuis en als je kleine teen al gebroken is doen ze daar toch niks aan behalve dat ze het mischien in tapen.

Ik heb het zelf ook een paar jaar geleden gehad en mij hebben ze toen naar huis gestuur met het bericht dat ik rust me me voet moest houden.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:36

Je kunt dus wel langskomen, maar dat komt jou niet uit.... Dan maar een week wachten zou ik zeggen.
Dat jij niet eerder kan is niet het probleem van een huisarts, zou als je er toch naar wil laten kijken er toch even tijd voor vrijmaken.
HAP is er ALLEEN voor spoelgevallen buiten werktijden en niet voor mensen die niet tijdens werktijden kunnen. En nee je kunt niet op de EHBO zomaar langsgaan, moet je eerst langs een huisarts zijn geweest. Bij ons zit dat in dezelfde hal, maar dat kan per plaats verschillen.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:37

zo iets heb ik ook eens gehad.
Alleen last van mn teen, slecht lopen daardoor, maar mn voet was totaal niet gevoelig of iets.
Toch foto geeist, en gekregen. Daaruit bleek dat ik 3 middenvoetsbeentjes gebroken had. Gevolg, 4 weken gips..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:40

BSensation schreef:

Kon er helaas geen plaatje van vinden met google. Je begin dan op je voet met het tape, achter je tenen langs en weer schuin op je voet, het begin van het tape kruisend. Dat kan je nog een keer herhalen, maar dan iets hoger als je tenen wat langer zijn.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:50

Oeh pijnlijk. Volgens mij doen ze er sowieso weinig aan, kleine tenen. Ik heb die van mij een keer gebroken op een survival. Ik was ook niet naar het ziekenhuis gegaan, alleen een EHBO-er heeft ernaar gekeken en die heeft gezegd dat tapen ook geen zin had. Heb gewoon stevige schoenen gedragen en na een paar weekjes was de pijn weg. Nu heeft hij nog steeds wel een beetje een raar vorm, maar het doet geen pijn meer.

Hopelijk gaat bij jou de pijn ook snel over. En inderdaad, tape hem gewoon zelf vast, dan heb je toch wat meer steun.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:52

fannetje schreef:
Je kunt dus wel langskomen, maar dat komt jou niet uit.... Dan maar een week wachten zou ik zeggen.
Dat jij niet eerder kan is niet het probleem van een huisarts, zou als je er toch naar wil laten kijken er toch even tijd voor vrijmaken.
HAP is er ALLEEN voor spoelgevallen buiten werktijden en niet voor mensen die niet tijdens werktijden kunnen. En nee je kunt niet op de EHBO zomaar langsgaan, moet je eerst langs een huisarts zijn geweest. Bij ons zit dat in dezelfde hal, maar dat kan per plaats verschillen.

Het is niet zo dat het me niet uitkomt zoals jij het zo 'mooi' verwoord. Als dat het enige was dan zat ik er vandaag nog. Maar het is gewoon ONMOGELIJK. Ze hebben rare tijden waarop ik langs zou komen wat niet mogelijk is met mijn werk. Ik werk 30 min. rijden (zonder evt. files) van mijn werk af en zitten op onze werkplek met zieke collega's en dus geen extra mensen die even anderhalfuur kunnen invallen. ZIJ hebben niet voldoende mankracht om iedereen netjes te kunnen helpen en daar tijd voor te maken, tja dan schiet het van geen kant op natuurlijk.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:53

Truf schreef:
BSensation schreef:

Kon er helaas geen plaatje van vinden met google. Je begin dan op je voet met het tape, achter je tenen langs en weer schuin op je voet, het begin van het tape kruisend. Dat kan je nog een keer herhalen, maar dan iets hoger als je tenen wat langer zijn.

Ah zo, ga ik straks eens proberen als ik thuis ben :)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:55

Cassidy schreef:
Naar de huisartsenpost, of idd de EHBO. En als ze moeilijk doen, op je strepen staan dat je een foto wilt...

Gebroken kleine teen doen ze toch niks aan, dus waarom dan een foto en EHBO en alles?

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 15:06

Lotte1990 schreef:
Cassidy schreef:

Gebroken kleine teen doen ze toch niks aan, dus waarom dan een foto en EHBO en alles?

Tja, het gaat er mij alleen om dat ik weet wat er aan de hand is. Dan heb ik toch wat meer 'rust' als dat ik er mee blijf rondlopen en niet weet wat er precies is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:10

Wat zou er anders aan de hand kunnen zijn behalve een gebroken teen dan? Gebroken of niet, het is pijnlijk en je kan er vrij weinig aan doen. Daar verandert een foto of diagnose vrij weinig aan :)

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 15:16

Nee Heino dat klopt, heb je gelijk in. Het is (helaas) niet zo dat als ik weet wat het is de pijn weg is, maar het is meer voor mijn eigen geruststelling dat ik weet wat het is... Kan er erg onrustig van worden als ik niet weet wat het is en wat de beste remedie is om het weg te laten gaan zegmaar... Misschien tapen ze het daar wel in, wat rust en het is zo over? Misschien moet ik heel de dag met mn voet omhoog gaan zitten, of koelen of weet ik het veel wat.
Je hebt natuurlijk verschillende manieren om een probleem op te lossen, en ik zou graag willen weten wat ik tegen dit probleem het beste kan doen...

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:18

Waarom bel je niet gewoon de huisartsen post of de ehbo en leg je de situatie uit, dan hoor je vanzelf of je gelijk kan en mag langskomen om een foto te maken ! Heeft ook weinig zin om hier te blijven gissen naar wat het is als je toch erbij blijft dat je wil dat er een foto van gemaakt wordt ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:21

Wat je nog wel kan doen is even de huisartsenpost opbellen straks en vragen om advies :) Want dit is niet echt een spoedgeval zoals het nu klinkt... dan had je ook niet naar je werk gekunt bij wijze van en stond je al vanmiddag bij de huisarts op de stoep te eisen dat ze er nu naar kijken. Aangezien het al dinsdag gebeurt was (en geloof mij, de HAP is daar ook niet blij mee omdat je tijd genoeg had om naar je eigen huisarts te kunnen en ja, ook daar hebben ze altijd plek voor ontzettende spoed gevallen. Daar maken ze tussendoor even tijd voor namelijk.)
Gebroken teen kan overigens nog weken godsgruwelijke pijn veroorzaken helaas! :s Dus voet zoveel mogelijk met rust laten (been omhoog! Want dat verminderd het kloppende gevoel) en event. vasttapen aan andere teen (dan maak je er een soort van tenenpakketje van) maar eerlijk gezegd vond ik dat pijnlijker dan het gewoon maar zo te laten :P En ga je lopen, doe dan de meeste degelijke en stevige schoenen aan die je kan vinden! :)

En neem pijnstillers, dat kan ook zeker helpen!
Komt verder wel goed, t is gewoon even een tijd ontzettend vervelend en onhandig.