permanent uit je haar halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

different1

permanent uit je haar halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 13:28

Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik mijn haar laten permanenten omdat ik het wilde laten groeien.
Het was op zo'n lengte waarmee ik weinig kon, niet kort maar ook nog niet mooi lang.
Nu is mijn haar gegroeit tot mijn bh-bandje, en ben er erg blij mee.
Maar er zit nog een beetje permanent in, ongeveer 10cm vanaf de onderkant.
Uiteraard wil ik het er niet uit laten knippen, ben net zo blij met mijn lange haar.
Nu las ik ergens dat je permanent uit je haar kunt halen, door een lichte permanent-vloeistof te gebruiken en dit goed door te kammen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gaat je haar dan niet alsnog pluizen?
Zijn er nog andere manieren?
Elke dag stijlen is geen optie, heb ik geen tijd voor en m'n haar beschadigd er teveel van.
Gladmakende serums helpen nauwelijks of word m'n haar heel vet van.

xEliesx

Re: permanent uit je haar halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:11

Ik heb van een collega gehoord dat ze naar de afroshop is geweest, daar heeft ze met een bepaald goedje haar haar laten straighten, tis nu weer helemaal stijl :D

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 18:14

oke, is ook een optie inderdaad...moet ik eens even gaan zoeken :)
er is een goedje dat het radicial anti curl of iets dergelijks, maar lijkt me dat dat iets als een serum is voor een dag ofzo.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:44

Na de afro shop gaan zou ik niet doen. Dat spul is echt gemaakt voor afro haar, en daar gaat je haar dus en kapot van ! (ik ken een meisje die dit gedaan heeft, en haar haar is afgebroken. Had een korte coupe over.) Ik zou het als ik jou was proberen met een lichte permantentvloeistof. Ik had ook krullen, en als ik op stap ging en het deed stijlen had ik een kroeskop binnen no-time. Toen heb ik permanentvloeistof eroverheen gekieperd, en toen had ik stijl haar. :)
Ik zou het wel door iemand laten doen die weet hoe het moet, anders kan je je haar ook erg beschadigen. :) Succes.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:03

Die collega van mij heeft zeker geen kroeshaar en heeft van de afroshop maskers meegekregen om het haar mee te verzorgen. Het is bij haar weer gewoon mooi stijl geworden en zij had nog permanent in haar hele haar. Maar als het met lichte permanentvloeistof ook gaat.. dan heb je al meerdere opties :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:34

Dat spul kopen waarmee ze ook die krullen zetten.. In je haar doen en blijven kammen

Is niet goed voor je haar maar je bent je krullen wel kwijt :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 15:34

ik ga morgen even naar de kapperswinkel om te informeren.
tja, dat het niet goed is voor je haar, das verven en permanenten zowieso niet :D