Enorme vreetbui/honger, hoe mee omgaan? (door de pil)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Enorme vreetbui/honger, hoe mee omgaan? (door de pil)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 23:17

Ik ben net overgestapt op de zwaardere versie van mijn oude pil.
Toen ik aan die pil begon had ik de eerste 3 maanden erg last van honger en vreetbuien. Dit ging na ongeveer 3 maanden weg.

Nu slik ik een week deze pil en krijg ik ook nu weer ontzettende last van vreetbuien. Ik heb een half uur na mn maaltijd alweer enorme honger, alsof ik de hele dag nog niks heb gegeten. Alles wat ik zie (op tv, in een blaadje) krijg ik zin in, en niet een beetje, maar echt een extreme drang om het te eten.

Iemand tips om hier mee om te gaan?
Ik verwacht dat het met een maand of 3 weer weg is, net zoals bij m'n vorige pil. Maar tot dan is het even afzien... Omdat ik weet dat het van m'n pil kom kan ik me wel redelijk in bedwang houden, maar het liefst zet ik nu de frituur aan, pak ik een zak chips en haal ik nog wat roze koeken, want de honger slaat genadeloos toe...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:18

kauwgom kauwen

Jasmijn159

Re: Enorme vreetbui/honger, hoe mee omgaan? (door de pil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:32

Wat drinken.
En anders ongevaarlijke dingen eten.. hou je van groente?? Ik ben ook een onwijze snacker, maar pak net zo lief komkommer, wortel, witlof, sla als dat ik chips, koek of snoep heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:35

Stomweg niets van het slechte spul in huis halen, maar wel de gebruikelijke gezonde snackjes als rauwkost en fruit met niet teveel suikers. Maak ook gerust een dipsausje met yoghurt bij je rauwkost, dat leukt het nét een beetje op zodat je er ook nog eens een snackgevoel bij krijgt.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 00:22

Idd, wat je niet hebt, kun je ook niet opeten :D

Wat drinken nemen werkt ook wel, net als een kop bouillon, doe je lekker lang over omdat het heet is en zit amper iets in aan calorieën :D Worteltjes, komkommer en tomaatjes kun je de hele dag door wel eten :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 00:32

Van je tanden poetsen verdwijnt trek ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 00:34

De trek verdwijnt niet, het is gewoon vies :')

Je kan een paar glazen water drinken? Dan zit je eventjes vol :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 01:46

In de flair staat nu een eetlust remmer die werkt via eterische olien. Als je honger hebt moet je eraan ruiken, nu beweert de flairredactie dat het werkt. Nuja, geen idee of ze er geld voor gekregen hebben. Zal morgen een keer kijken hoe die heet.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:26

Watermeloen eten, dat vult enorm! :))

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:38

Als ik een vreetbui aan voel komen ga ik koffie zetten ( en opdrinken natuurlijk...), dat helpt bij mij enorm goed!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:41

Die etherisch olie zit wel wat in, hangt wel van de geur af.

Als ik een vreetdag voel opkomen dan doe ik wat vanille olie in m'n olie brandertje. Weg vreetbui.
Als dat niet werkt of als je het niet wil proberen: idd niet in huis halen en verder lijden dan maar :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:50

Afbeelding

De inhalator Puressentiel HONGERSTILLER met 5 kalmerende, verzadigende essentiële oliën tegen de zin in tussendoortjes.
Het natuurlijk middel tegen zin in tussendoortjes om in te ademen en sereen af te slanken hebt u altijd binnen handbereik

hij komt op 9.70

In de flair staat: inhalator met vijf essentiële oliën van puressentiel zou je zin in tussendoortjes verminderen en het hongergevoel tegengaann. Hmm echt?

Redactrice katrien doet de test: om vier uur lonkt de snoepautomaat. ik hou de inhalator aan mijn neus en snuif eens diep in. Is het psychologisch of werkt dit echt? Feit is dat de gedachte aan snoep naar de achtergrond verdwijnt en mijn maag zelfs netjes wacht tot het avondeten. Ook de volgende dagen blijf ik snoepvrij wanneer ik de inhalator gebruik. Onder de indruk? toch wel...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 14:17

Bedankt voor alle goede tips!

Heb gister aardig wat groentes en fruit gekocht om zo uit de hand op te eten :D o.a. komkommer, rode paprika, radijs, wortel, druiven, bananen en appels!

Over die inhalator ben ik nog niet echt uit, maar als mijn hongergevoelens nog lang aanhouden wil ik die wel eens uitproberen :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:20

Een paar glazen water drinken wil ook nog weleens helpen. :j

Verder inderdaad de groentes en fruit! :j ik zie dat je paprika hebt gekocht ( :9 ) wat ook een lekkere variant daarop is de zoete punt paprika. Die is net wat zoeter. :))

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:31

Ik had ook last van vreetbuiten, niet door de pil overigens ;)

De beste manier (voor mij) is niks in huis te halen, daarmee heb ik mezelf helpen "afkicken" van de snaaitrek die vooral in de avond na een uur of 20:00 op gaat spelen.
De eerste 3 weken zijn een ramp maar daarna gaat het eigenlijk wel.
Zit nu lekker 's avonds aan m'n thee en soms snaai ik een komkommer weg met arromat.
Fruit is ook goed maar pas op voor de suikers.
Roma tomaten in schijfjes snijden met peper en een beetje zout is ook erg lekker :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 14:46

Oeh die zoete rode paprika's zijn inderdaad super lekker, thanks voor de tip Kaitlyn!

Ik had overigens nooit trek na het avondeten, dat heb ik nu pas sinds ik aan die pil ben. Normaal bleef ik gewoon 100% "vol" van m'n avondeten en dacht ik ook helemaal niet aan eten. Echt gek wat hormonen met je doen.

Tomaten lust ik helaas niet. Ik eet nu wel komkommer met zout, anders is het zo flauw _O-

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:54

Of komkommer met een yoghurt dipje! :9

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:58

ik heb dat voor een migraine aanval....lastig hoor!
Hormonale ellende...en mijn lichaam vraagt dan vooral niet om gezonde dingen ,maar meer de zoete en koolhydratenrijke troep.
Kauwgom helpt soms wel.En veel water drinken.