No poo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

No poo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 20:49

Naar aanleinding van een ander topic; no poo. En nee, dit gaat niet over iets dat je op de wc doet, maar dus over het haren wassen zonder shampoo. In plaats van shampoo word er 'baking soda' gebruikt en als spoeling onder andere appelazijn.

Wie doet dit of gaat eraan beginnen? Ik ben zelf gisteren begonnen. :)

Wendy_Komen

Re: No poo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:50

En het nut daarvan is??

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:51

Is dat beter voor je haar dan shampoo dan?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 20:53

Dat blijkt dus van wel. :)) Ikzelf ben ermee begonnen omdat mijn haar nogal uitvalt, ik jeuk op mijn hoofd heb en last heb van roos. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt. Dus vandaar dat ik zoiets 'raars' uitprobeer. Ik heb wel al heel wat minder last van roos en jeuk op mijn hoofd en stiekem had ik dat dus echt niet verwacht.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:55

Wat is dat baking soda precies en waar kun je dat kopen? Ik heb namelijk heel erg veel last van roos en daardoor ook veel jeuk, dus voor mij klinkt het echt heeel interessant! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:56

Maar ruikt je haar dan wel een beetje lekker na het wassen?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 20:59

Baking soda is natriumbicarbonaat. Ik heb het via het internet gekocht in zakken van 2 kg. Maar men zegt dat het ook bij de toko te koop is. Ik was alleen te lui om daar te gaan kijken. ;)

@Bellatrix: Je hebt natuurlijk geen zeepgeurtje aan je haren zitten. Maar voor mensen die dat missen. Het blijkt dat een drupje etherische olie in je mixje van baking soda met water wonderen doet. Mijn vriend heeft net geroken aan mijn haar en hij ruikt geen verschil. ;) De azijn geur is overigens binnen een half uur al weg.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:02

Hoe moet je dat gebruiken? Gewoon een handvol in je haar smeren?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 21:04

Ik had op Youtube gevonden dat een amerikaanse vrouw voor haar haren 2 eetlepels soda gebruikt met 2 kopjes water. Ik denk alleen zelf dat het makkelijker is om er een papje van te maken, want het is anders erg waterig. Gisteren namelijk uitgeprobeerd. Morgen met een douchen eens kijken of het makkelijker is als papje. ;)

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:12

Ik ben er zelf nog niet mee begonnen. Wel heb ik siliconen/sulfaten vrije shampoo, conditioner en stylingproducten en daar reageert mijn haar heel goed op :)

Van de no-poo methode heb ik eigenlijk niet zo veel gehoord. Wel van de Curly-Girly methode en daar zie je echt geweldige resultaten op verschillende forums! Maar volgens mij komt dat wel op hetzelfde neer als no-poo haha, daar gebruiken ze namelijk ook geen shampoo :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:22

Ben benieuwd hoe je haar het doet. :) Ga je ook foto's bijhouden van je haar? Ik geloof dat dan eerste weken wel 'zwaar' zijn omdat je haar dan vetter wordt etc en daarna pas vooruit gaat.
Ik heb er zelf ook aan gedacht om het te doen, maar ik heb eigenlijk helemaal geen problemen oid met hoe mijn haar nu is dus ik laat het even zo. :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 21:29

Nee foto's ga ik niet doen. Ik merk het vanzelf wel en ik vraag veel aan mijn vriend. ;) Wat betreft het vetter worden; citroensap blijkt daar ook goed bij te zijn om dat te verhelpen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:27

Baking soda is gewoon zuiveringszout en te koop bij apotheek of drogist.

Ik was volgens mij degene die dit balletje opwierp, maar ik heb dun steil haar, dus voor mij gaat 't 'm niet worden :+

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:30

Ik gebruik soda overal voor, zal me niks verbazen als dit ook goed werkt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:43

Pentax schreef:

Soda en baking soda zijn niet dezelfde hoor :+

Misschien dat ik 'no poo' ook aandurf ooit, ik lees voorlopig maar even mee :P

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:46

Van citroensap droogt jhe haar heel erg uit dus ik zou daar wel mee oppassen..

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:49

Wat een gedoe allemaal, ik hou en lekker op shampoo.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:54

Als je citroensap gebruikt in je haar en je komt daarna in de zon heb je wel kans dat het wat ontkleurd. Word namelijk ook gebruikt om natuurlijke highlights te krijgen.

Ik had trouwens altijd alleen begrepen dat de no poo vooral werd gebruikt door mensen met kroeshaar en inderdaad sterk krullend haar.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:55

MoonChloe schreef:
Pentax schreef:

Soda en baking soda zijn niet dezelfde hoor :+

Misschien dat ik 'no poo' ook aandurf ooit, ik lees voorlopig maar even mee :P
jawel de een is alleen iets meer bewerkt dan de ander.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 15:49

@ phormicola: Ik heb ook heel dun en steil haar, maar ik ben er toch mee begonnen. ;) Alleen dus wel voornamelijk vanwege haaruitval en roos/jeukende hoofdhuid en dat is nu echt wel minder.

Zuiveringszout zou ik bij de drogist of apotheek niet kopen om je haar mee te wassen. Je betaald in verhouding erg veel voor heel weinig. Je kunt beter bij de toko kijken voor een paar kg voor een paar euro of op het internet.

@ ArabicQueen: Ik vond het eigenlijk wel meevallen en het is natuurlijk ook niet de bedoeling om het keer op keer met citroensap te wassen. Mijn haar word wel heel gauw vet, dus waarschijnlijk dat ik er daarom geen mega droog haar van kreeg.

@ liedje89: Over het algemeen wel ja, al kun je op Youtube ook genoeg filmpjes vinden van mensen die deze methode gebruiken die dun en steil haar hebben.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 22:08

Daarstraks dus geprobeerd met een papje, maar dat was geen succes. Het lost dan niet goed op en dan heb je dus echt korrels in je haren zitten die je moeilijk uitspoeld. Ik zie ook nog, nu het droog is dus, hier en daar nog korrels zitten. De volgende keer dus gewoon weer een compleet bekertje baking soda oplossing. ;) Maar voor de rest valt het me niet tegen. Mijn haar voelt schoon aan en word op dit moment niet sneller vet dan met shampoo. Mijn haar valt nu wel beter in model en ziet er iets voller uit naar mijn idee.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:23

phormicola schreef:
Baking soda is gewoon zuiveringszout en te koop bij apotheek of drogist.

Ik was volgens mij degene die dit balletje opwierp, maar ik heb dun steil haar, dus voor mij gaat 't 'm niet worden :+

Ik heb het een poosje geprobeerd met conditioner. Is in Amerika razend populair bij mensen met krullend haar maar na een paar keer wassen was mijn lange krullenbos ook gereduceerd tot dun steil haar. :+

Niks voor mij dus. Daarna heb ik een paar jaar sulfaatvrije shampoo's gebruikt maar ik heb het idee dat mijn haar toch het mooist zit na de goedkoopste etos huismerk shampoo..... Ik ben nog zoekende dus.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 22:43

Ondertussen heb ik alweer 2,5 week mijn haar niet meer met shampoo gewassen, maar dus met het zuiveringszout en appelazijn. Ik ben er best tevreden over, al is mijn haar er nog niet aan gewend wat betreft het afkicken van de shampoo. De ene keer word mijn haar de volgende dag al vet en de keer erna kan ik makkelijk de derde dag mijn haren wassen. Het is dus nog veel kijken naar hoe vet is mijn haar?

Ik kwam ook op youtube de tip tegen om het zuiveringszout met het water-mix in een lege fles te doen. Ik doe dit in een oude ketchupfles en dat gaat erg goed. Daarna stop ik er de appelazijn in.

Voor de rest ben ik er best positief over. De jeuk op mijn hoofd is vele malen minder, de puistjes op mijn hoofdhuid is geheel verdwenen en ik heb ook het idee dat de huid van mijn gezicht, borst en rug rustiger is. Mijn haar valt helaas nog wel steeds even veel uit.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:32

Het is al een tijdje geleden, maar hoe gaat het nu met je haar?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 13:42

Grappig om nog reactie te krijgen hier. :D

Ik gebruik nog steeds geen shampoo en mijn haar valt minder uit. 1x in de week gebruik ik nog wel de azijn, want dat is blijkbaar hetgeen dat ervoor zorgt dat mijn hoofdhuid minder jeukt, maar ik heb ook het idee dat het daardoor iets sneller vet word. Ik moet nu iedere 3 dagen mijn haren wassen en dat vind ik eigenlijk wel netjes. De zondag is vaak wel mijn super-vet-haardag ;) want dan stel ik het haren wassen even een dagje uit. Dan was ik mijn haren 2x in de week op vaste dagen. Dat vind ik wel zo prettig.