Better Belly, wie nog meer ???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Missy123

Better Belly, wie nog meer ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 13:57

Hey hey,

Ik gaat vanavond op de sportschool starten met de 4 weken Better Belly.
Nu ben ik heel benieuwd naar de ervaringen van mensen die dit al gevolgd hebben.

Voor degene die dit niet kennen: Je gaat 4 weken cardio training doen met een soort warme band om je buik (infrarood). Idee is dat je door je buik te verwarmen (deze blijft meestal koud tijdens het sporten) daar ook meer vet verbrand. Je zal dus niet zozeer superveel afvallen hierdoor, maar plaatsellijk (op je buik dus) wel behoorlijk wat cm's verliezen en een lager vetpercentage krijgen.
Voordat je begint wordt je gewogen, buikomvang gemeten en je vetpercentage bepaald. Vervolgens train je dus 3 x per week gedurende 45 min. cardio en dat 4 weken lang.

Dit is het in het kort. Als je even googlet kom je op meerdere websites die uitleg hierover geven.

Ben benieuwd naar de ervaringen ??

P.S. ik hoop dat het hier goed staat zoniet, mogen jullie het verplaatsen.

Missy123

Re: Better Belly, wie nog meer ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:11

Is er niemand die hier ervaring mee heeft ????

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:53

Geen ervaring mee maar die band gaat er alleen maar voor zorgen dat je extra vocht gaat verliezen tijdens de cardio. En daarmee zal je zeker ook zien dat je centimeters verliest maar dat is allemaal tijdelijk. Je gaat er in ieder geval geen plaatselijk vet mee verbranden. Is een effect van een paar uurtjes en dan is dat vocht er weer bij...schiet je dus niks mee op.
Je kan mijn inziens beter gewoon cardio-en en daarnaast wat krachttraining doen want ik ben bang dat je jezelf hiermee een beetje voor de gek gaat houden.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:58

Door de warmte van die band schijnt de vetverbranding wel sneller te gaan maar denk ook idd dat het deels komt omdat je 50 min. onafgebroken op zo'n apparaat staat.... Ik blijf er uiteraard ook nog gewoon naast sporten, maar ben benieuwd ga vanavond voor het eerst.

Maar als ik op google kijk verschillen de verhalen en meningen zo erg dat ik benieuwd was of er iemand op bokt er ervaring mee heeft ??

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:05

De vetverbranding zal je stimuleren door de cardio (op de juiste hartslag). Maar je lichaam kiest eerst de plaatsen waar zij het vet het makkelijkst verbrandt en dat is meestal niet je buik (bij vrouwen dan toch). Kan me best voorstellen dat je er na zo'n sessie wat 'droger' uit ziet door verlies van vocht door middel van die band. Is een beetje hetzelfde principe wat sommige bodybuilders nog toepassen om snel droog te komen staan voor een show. Die worden ingepakt in een soort folie en gaan dan fietsen of rennen. Het effect is uiteraard tijdelijk maar voor hen genoeg om net even wat beter voor de dag te komen en zich te presenteren. Wel een erg gevaarlijke methode want je droogt jezelf helemaal uit, zaak is om daarna veel te drinken. Met zo'n band om de buik moet je je daar geen zorgen om maken hoor ;-)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:18

Ik heb helaas geen ervarig met de better belly, wel met de slim belly. Ik heb er zo'n halfjaar 3 x per week mee getraind en ik heb er werkelijk niets van gemerkt. Ben tegelijkertijd ook enorm op mijn eten gaan letten en daar ben ik wat kilo's mee verloren, maar echt vet verbranden op die ene plek? Nee, helaas!
Laatst bijgewerkt door Wartertje op 06-07-11 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:19

Ik heb deze 3 maanden gebruikt en ben 10 cm buikomvang kwijt :D.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:20

Mijn schoonzus is er wel degelijk centimeters mee kwijtgeraakt.
Nu deed zij dit (3x per week dus), liep 2x per week hard en volleybalde er nog naast. Dus ik weet niet waar ze het meest van af is gevallen.

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:58

Plaatselijke vetverbranding bestaat niet.
Als je perse centimeters kwijt wil raken ga dan samen met een fitness instructeur een goed trainings-schema maken, kracht training en cardio afwisselen.

Door alleen kracht training te doen was ik in 1 maand 6cm buik omvang kwijt en dat heb ik gewoon thuis op een matje op de vloer gedaan met oefeningen die ik op de sportschool heb gekregen.

Als bovenstaand product zou helpen dan zou je bij wijze van ook met een warme kruik op het cardio apparaat kunnen gaan staan met een extra dikke trui aan.
Tuurlijk zul je wat verliezen, je doet immers cardio, maar dat komt niet door die band. :n

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:00

Klinkt als plaatselijk zweten in plaats van plaatselijk vet verbranden (laatstgenoemde bestaat overigens niet). ;)

Tip: Gewoon lekker gaan sporten zonder dat onding, en van tevoren even flink wat krachttraining doen om de vetverbranding te verhogen. :)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:56

JuliaMaria schreef:
Klinkt als plaatselijk zweten in plaats van plaatselijk vet verbranden (laatstgenoemde bestaat overigens niet). ;)

Tip: Gewoon lekker gaan sporten zonder dat onding, en van tevoren even flink wat krachttraining doen om de vetverbranding te verhogen. :)

Precies! Zo denk ik er ook over.
Als al die dingen echt zouden werken en blijvend resultaat zouden geven, dan was er geen probleem meer met overgewicht. Maar de realiteit zegt helaas iets anders... .

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 08:56

:D Ik heb het gisteravond voor het eerst geprobeerd, ik heb een uur met die better belly op een crosstrainer gestaan. Viel tegen aangezien ik 3 weken niks meer had gedaan :o .
Die band werdt wel heel warm om je buik en na afloop was me shirt ook zeiknat... Maar ben benieuwd over 4 weken. Ga daarnaast ook gewoon nog 3 keer in de week sporten. Dus weet niet of ik over 4 weken echt afgevallen ben van die band of van het 3 keer in de week sporten en 3 keer in de week met de better belly op de crosstrainer.

We gaan het zien, maar met die better belly op de crosstrainer is in ieder geval een stok achter de deur zeg maar :) En zo en zo is die crosstrainer goed voor de benen, billen en de rest.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:31

@Missy: als zoiets je de motivatie geeft om lekker te gaan sporten dan heeft dat ding toch deels zijn werk gedaan. Namelijk dat jij de moeite neemt om 3 keer per week te gaan trainen en als je dat maar volhoudt, dan zal je vanzelf resultaat boeken. Of dat dan toe te schrijven is aan de band, laten we dan maar even in het midden. Veel plezier met je trainingen in ieder geval.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:29

Zwelgje schreef:
@Missy: als zoiets je de motivatie geeft om lekker te gaan sporten dan heeft dat ding toch deels zijn werk gedaan. Namelijk dat jij de moeite neemt om 3 keer per week te gaan trainen en als je dat maar volhoudt, dan zal je vanzelf resultaat boeken. Of dat dan toe te schrijven is aan de band, laten we dan maar even in het midden. Veel plezier met je trainingen in ieder geval.

Thanx

Ik ging al 3 x in de week sporten, maar ben de afgelopen 3 weken met vakantie geweest, dus heb niet gesport en ben 7 kilo aangekomen -:(- En ik heb dus de pech dat het meeste van die 7 kilo bij mijn buik en borsten eraan zit en niet bij mijn billen of benen ;(

Nu wil ik dus 3 keer in de week met de Better belly en 3 keer in de week "gewoon" naar de sportschool.

Maar ben ook gewoon benieuwd wat de ervaringen zijn, want op de sportschool zijn sommigen 6, 10, 12 of 15 cm kwijt rond de buik en vroeg me af of dit nu echt komt door die Better belly of gewoon omdat ze consequent 3 keer een uur in de sportschool op een crosstrainer staat ?