Jeuk in mijn oor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Jeuk in mijn oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 13:14

Oké, dit klinkt heel raar.. :+ Maar ik heb nu al anderhalve dag zo'n vreselijke jeuk in mijn linkeroor. Het zit heel diep dus ik kan er niet 'krabben' zegmaar. Mijn keel gaat er ook van kriebelen, het is ontzettend irritant.
Ik weet dat zoiets op een ontsteking kan wijzen ofzo, maar om nou voor een jeukend oor naar de dokter te gaan.. :')

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen, of dat het echt een ontsteking zou kunnen zijn?

Edit; Heb ook hooikoorts, misschien heeft dat er iets mee te maken?

furious

Re: Jeuk in mijn oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:18

Daar heb ik ook wel eens last van door hooikoorst. dus kan kan door de hooikoorts komen bij jou.
Het is inderdaad irritant!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:18

Dit kan ook verkoudheid zijn of gewoon een beetje irritatie. Of het kan wijzen op een schimmel, maar dit zit meestal niet zo diep. Jij bedoelt echt die jeuk die zo diep zit dat je beter met je tong kan 'krabben', dan met je hand tegen je oor aan kan duwen? Als je ook pijn erbij krijgt....dan kan het wijzen op een ontsteking.

Wat kan helpen is wat Earex (of gewoon zonnebloemolie ofzo) in je oor druppelen. Meestal gaat het vanzelf weg.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:19

ik heb dat ook altijd bij mijn hooikoorts! verschrikkelijk irritant.
Wat ik altijd doe is dan mijn vinger op mijn oor zetten, en dan heel hard heen en weer rossen. Ziet er niet uit maarja :Y)

en als het echt niet meer gaat even een wattenstaafje erin, daar niet mee rossen dat doet zeer :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 13:21

Nouja ik zou er het liefst een heel wattenstaafje in proppen maar dat helpt niet :') het straalt gewoon helemaal door, mijn hele keel jeukt ook elke keer als ik slik. Ik heb er geen pijn bij verder.

Haha Rianne, ik deed dat dus net terwijl ik het las :') Ik ben al de hele dag aan het rossen maar het werkt niet _O-

Is dat helemaal veilig, zonnebloemolie erin druppelen?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:26

Ja, of sla olie of olijfolie. Ik gebruik zelf altijd Earex, maar ik hoor van andere altijd dat ze gewone olie druppelen. Dat kan dus ook.

Maar jij hebt dus echt last van, dat het ook in je keel zit. Tja, daar doe je niet veel aan, maar is wel heel vervelend. Ik probeer dan altijd met m'n tong aan de binnenkant er tegenaan te wrijven en m'n kaken te bewegen, helpt een klein beetje. Maar je blijft dan ook bezig. Zit je neus ook dicht? Dan kan je neus vrijhouden door neusspray te gebruiken ook helpen.

Kijk wel uit met grof geweld :P Ik heb een hele tijd (een paar jaar af en aan) last van jeukerige oren gehad en dit blijf je houden als je er teveel aan blijft zitten. Mijn geval vooral met m'n nagels de boel tot bloedens toe kapot krabben :+ Wattenstaafjes zijn wel oke. Ik heb er nu nooit meer last van en gebruik wel standaard na het wassen van m'n haar een wattenstaafje. Gewoon voorzichtig.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 00:22

Ik heb dat ook inderdaad. Meestal een voorbode van inderdaad jeuk in me keel en meestal volgt daarop meteen de niesbui en het snotteren en de jeukogen.

Ren dan meteen naar de medicijnkast voor war neuspray. Dan gaat het weg. Kan dat niet (ivm maximale dosering ofzo) dan neem ik een doekje met water en adem daar een tijdje door heen. Gaat het ook weg.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:32

Ik heb dat ook vaak, ben er al een aantal keer mee naar de dokter geweest omdat het dan ook een paar dagen aan hield. Hij zegt dat het niets te maken heeft met hooikoorts, maar ik denk wel dat het er mee te maken heeft omdat ik er altijd last van krijg als ik ook last heb van hooikoorts. Mn HA raadde aan om een druppeltje sla-olie/zonnebloemolie in je oor te druppelen. Dat zorgt dat het oor weer vat vetter wordt en de jeuk als het goed is overgaat.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:34

Even met een drupje olie! Schijnt goed te werken. Heb er ook wel eens last van en is erg irritant. Vaak kan ik het oplossen met een wattenstaafje gelukkig!

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:15

Ik had dit ook toen ik oor ontsteking had, Echt zwaar irritant..
Maar ik mocht toen absoluut niet met een wattestaafje iets doen!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:49

Oorwormen :=

Maar ik zou er niet met een wattenstaafje ingaan als ik jou was! En de tips die hier al gegeven worden, even een drupje olie erin en wacht dan nog even af.. Verschillende huisartsen hebben mij al aangeraden om er zonnebloemolie in te doen. Kan echt geen kwaad, geen liters natuurlijk. Gewoon een drupje. Heb je een pipetje ofzo?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 10:53

Ugh jakkie, oorwormen :')
Toevallig werd ik vandaag wakker zonder jeukend oor, dus dat is al mooi :D Als het weer terug komt dan grijp ik maar naar de zonnebloemolie..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:45

Gelukkig.

loyce_ schreef:
Ik had dit ook toen ik oor ontsteking had, Echt zwaar irritant..
Maar ik mocht toen absoluut niet met een wattestaafje iets doen!

Nee, als je ontsteking hebt, moet je dat zeker niet doen! Dat zou ook pijnlijk zijn.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:48

Het kan goed van je hooikoorts komen :j
Ik heb ook hooikoorts (plus allergisch voor verschillende dieren) en heb ook vaak erge jeuk in mijn oren en in mijn keel.
Enige wat nu lijkt te helpen, is de lading extra medicijnen van de allergoloog :')
Keel schrapen helpt bij mij tijdelijk tegen de jeuk, maar is volgens mij ook niet echt goed voor je keel :=

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:54

Als het ook zeer doet, kan het zijn dat je wondroos hebt.. dat had mijn moeder, en die had ook dezelfde symptomen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:55

ik heb altijd jeuk in mijn oren. dus ik weet hoe jij je voelt. het zit bij mij ook heel diep. ik ga altijd met een wattenstokje er in. maar eigenlijk mag he niet. maar soms is die jeuk zo erg dat je het niet meer kan nergeren.

bij mij komt het eigenlijk nergens door haha ik weet dat mijn opa vroeger ook zo erg jeuk in de oren had, en mijn broer heeft het ook. dus misschien is het wel ervelijk? :P

Misschien is er bij jou idd een ontsteking of hooikoorts. maar het kan ook zo zijn dat je heel veel oorsmeer hebt en dat dat aan het jeuken in. ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:57

Had bij mij ook te maken met hooikoorts. Ik kreeg oordruppels, was zo over, volgens mij Otosporin.