Pijn in mijn rechter knie, wie kan mij verder helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wyoming

Pijn in mijn rechter knie, wie kan mij verder helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 12:15

Wie wil er even met mij meedenken.

In september kreeg ik last van mijn rechterknie, 's avonds had ik af en toe steken. Op een gegeven moment had ik ook 's ochtends steken maar na een stukje lopen, liep ik dat er wel weer uit. Het eruit lopen ging steeds langer duren. Mijn vriend vond dat het tijd werd om een dokter te bezoeken maar omdat er eigenlijk niks te zien, voelen was aan mijn knie ben ik niet gegaan.

Toen werd het winter, er lag sneeuw en ik hoefde veel minder te lopen dan normaal en de pijn werd ook minder, af en toe 's avonds nog een steek maar daar bleef het bij. Alleen de sneeuw ging weer weg en moest ik dus weer meer lopen en de pijn kwam dubbel zo hard terug.

Begin februari toch maar naar de dokter gegaan, ik verteld van mijn knie en ze kon inderdaad niks vreemds vinden/voelen dus zou het wel een slijmbeursontsteking zijn. Kreeg voor een week diclofenac mee en daar moest het wel mee verdwijnen.
Helaas deed dat het dus niet, een week later deed lopen echt verschrikkelijk veel pijn en heb ik opnieuw de dokter gebeld.

Ik kon terecht bij de arts in opleiding, die deed mij de mededeling dat ik die pillen met rust had moeten nemen en dat hij ze wel opnieuw kon voorschrijven en dan dus met 2 weken rust maar hij wilde ook wel even naar mijn knie kijken. Deed dezelfde onderzoeken en trok de conclusie dat fysio misschien ook wel wat was.

Dus op naar de fysio, daar kreeg ik te horen dat ik doorgezakte voeten heb en dat ik maar eens naar een podoloog moest voor zooltjes. Nadat ik zooltjes had en een paar fysio behandelingen verder was merkte ik eigenlijk nog geen verbetering. Terug naar de dokter, weer een andere. Die drukte op een plek onder mijn knie en ik ging door de grond van de pijn conclusie: overbelasting kniepees en met de mededeling zolang je blijft lopen gaat de pijn niet weg. (Maar voor de zekerheid ook even een fotootje gemaakt maar daar was niks op te zien).

Nou daar was ik mooi klaar mee, vooral omdat mijn werk uit veel lopen, staan en dus belasten van mijn knie bestond. Ik aangegeven aan mijn baas dat ik eigenlijk niet meer (zoveel) mocht lopen maar dat werd eigenlijk genegeerd en kreeg geen enkele hulp. Uiteindelijk heb ik mij 23 maart ziek gemeld omdat het niet meer ging (zowel lichamelijk als geestelijk).

Eind april ben ik weer terug gegaan naar de dokter, ik deed al een maand eigenlijk niks en de pijn was van constant aanwezig wel afgezakt naar alleen aanwezig als ik wat deed. Voor de verrassing kreeg ik weer een arts in opleiding en ik gaf aan dat ik het maar weinig verbetert vond. Zij vond dat eigenlijk helemaal niet raar omdat het nogal een zware blessure was zoals ze kon lezen in mijn status. Maar ze wilde mij wel doorsturen naar de orthopeed voor een second opinion en dus ook andere dingen uit te sluiten.

De orthopeed (half mei kon ik daar terecht) noemde het een jumpersknee maar wilde ook zeker weten dat het niks anders was dus moest ik een MRI scan laten maken. Die kon gelukkig al die week erna alleen voor de uitslag moest ik een maand wachten! Half juni dus voor de uitslag, geen afwijkingen gevonden dus een jumpersknee, doorgestuurd naar de sportmedische arts.

Bij de sportmedische arts werden er weer dezelfde onderzoeken gedaan en ik gaf nergens pijn behalve op het moment dat ze op die pees drukken. Voor meer duidelijk toch even een scan laten maken. Op de scan is dus niks te zien, ik heb wel de pijn klachten maar ze kunnen het op de plaatjes niet vinden. Degene die de scan maakte zei nog, misschien zit het ergens anders in je knie maar ja de MRI heeft dat dus al uitgesloten.

Afgelopen maandag ben ik dus ingespoten met een pijnstiller die de pijn klachten tegen moesten gaan houden en ik moest van hun dus een flink stuk gaan lopen, dus hond in de auto, naar het bos en wandelen maar. Na een klein half uurtje deed mijn knie pijn dus dat had niet geholpen. Mijn moeder zei misschien moest het nog even intrekken, probeer het anders morgen nog eens. (moest maandag of dinsdag dat stuk gaan wandelen) Gisteren dus opnieuw gewandeld en dat ging iets beter maar was niet pijnvrij, 's avonds was mijn knie helemaal rood en warm.

Vandaag werd ik dan gebeld door de sportarts hoe het was gegaan, dus ik het verteld en kwam ze dus tot de conclusie dat ze geen idee heeft wat ik nu heb en dus ook geen idee hebben hoe ze mij verder moeten helpen en pijnvrij moeten krijgen.
En hoe nu dus verder, ik heb een baas die niet gelooft dat ik wat mankeer, ik heb pijn in mijn knie die mijn complete leven beheerst op het moment met dingen die ik niet kan doen. (werken, paardrijden, dagje weg en noem maar op)

Dus wie van jullie heeft het hele verhaal gelezen (in ieder geval alvast bedankt daarvoor) en heeft een idee wat het nog kan zijn?
(Dan kan ik het in ieder geval voorleggen aan mijn dokter waar ik dus weer naar terug moet)

Feria

Re: Pijn in mijn rechter knie, wie kan mij verder helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:23

Ik dacht ook direct jumpers knee, maar dat zou moeten zichtbaar zijn op een scan en een MRI.
Volgens mij zou het nog steeds een slijmbeurs ontsteking kunnen zijn, je hebt slijmbeurzen die met het kniegewricht in contact staan, en zo kan het dat je hele knie dan dik en warm aanvoelt.
Waar voel jij de pijn? Is het enkel thv die pees, of zit het echt dieper in je knie?
Kan eventueel ook de plica synovialis zijn die gekneld komt te zitten, maar dat hadden ze dan misschien op de MRI kunnen zien en dan zit de pijn echt vooraan in het gewricht, dieper dan dan dat ligament.
Ik zou toch echt zo veel mogelijk rusten, en niet belasten.
Ik hoop dat ze de oorzaak vinden, want zo kan je natuurlijk niet verder :n

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 12:42

De pijn zit echt aan de voorkant van mijn knie net onder mijn knieschijf. Ik voel eigenlijk alleen pijn met lopen zodra ik mijn been optil dan komt er een steek. Traplopen, fietsen doen geen pijn. (paardrijden zelf ook niet maar lopen is daarna wel pijnlijker) Knie is ook eigenlijk niet dik wordt wel af en toe rood en warm maar dat doen ze allebei en eigenlijk ook al een paar jaar.

Zelf heb al wel zitten denken dat het misschien uit mijn rug komt omdat ik daar ook eigenlijk altijd vast zit (ook mijn nek en schouders) heb ik ook bij alle dokters gemeld maar ze hebben zich allemaal op die knie gefocussed. Fysio zei we kijken eerst naar die knie of we dat pijnvrij kunnen krijgen en daarna kunnen we naar je rug kijken. Nu vraag ik mij dus af of ik er bij de dokter opnieuw over moet beginnen en misschien op moet doorhameren?