Ik maak me een beetje zorgen, ben er zelfs beetje fobisch en panisch over aan het worden.
Gisteren was ik met een vriend van mij aan het praten en ik zag dat hij een koortslip had.
Nu is het zo dat hij soms wat praatte met wat spuug, ik kreeg hierdoor dus een aantal keer wat druppetjes spuug tegen mijn gezicht en vooral in mijn ogen! Achteraf ging ik wat opzoeken over het herpes virus en kwam ik dus ook bij herpes aan het oog, wat blijkbaar veel gevaarlijker en niet zo 'onschuldig' is als een koortslip. Dit veroorzaakt namelijk blijvende letsel aan het hoornvlies en je kunt er zelfs blind door worden.
De incubatietijd schijnt 2-12 dagen te zijn, pff....kan ik via het speeksel van die persoon dat regelrecht in mijn ogen kwam besmet raken, en zodanig herpes aan mijn ogen krijgen? Ik weet echt niet wat ik moet doen, als ik klachten krijg in die komende dagen ga ik zeker naar de dokter.
Maar is het met herpes aan het oog ook zo dat je bijvoorbeeld de komende dagen geen klachten krijgt en het bijvoorbeeld maanden later kwam opsteken? Ik ben zo bang om het virus nu in mijn oog te hebben en ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet doen....
misschien kunnen jullie me helpen of een beetje gerust stellen..
bah.