Vandaag ben ik lekker met een bootje naar giethoorn geweest, heerlijk in het zonnetje op het water dobberen en kl0ten met vrienden. Ik lag op de bodem van de boot, met 1 van mijn handen in het water (Heb hem 11 weken geleden gebroken en helaas nogsteeds kapot) omdat die door het klieren dik geworden was
Na een half uurtje zo met mijn hand in het water te hebben gezeten kwamen we de vriendin van 1 van de jongens bij mij in de boot tegen en die zei dat we absoluut niet het water in moesten gaan omdat er blauwalg in het water zit. Nou oke, dan maar in de boot blijfen. Zonder er bij na te denken heb ik de rest van de dag gewoon mijn hand in het water gehouden...
Een uur later kreeg ik veel last van mijn hand, hij werd op één plek wat dikker en gevoelloos en langzaamaan werd mijn linkerarm tot mijn ellboog rood.
Omdat mijn breuk dus niet geneesd moest ik van de chirurg opletten. Als mijn hand dik werd, pijn ging doen, rood werd en ik me slecht ging voelen dan moest ik meteen langskomen.
Je snapt dus wss wel dat bij mij wat alarmbellen gingen rinkelen

Thuis heeft mijn moeder de huisartsenpost gebeld en ik mocht een half uur later meteen komen. Heeft even gekeken, gevoeld en m'n temperatuur opgenomen en zei dat het niet van binnenuit kwam en ik dus geen ontsteking had.
Wat het wel was dat wist ze niet, maar waarschijnlijk een allergische reactie... ik heb in de auto dus flink lopen malen, wat kon het toch zijn?
En toen zei ik nog tegen mijn moeder dat ik het zo raar vond omdat ik hem eigenlijk de hele dag koel heb gehouden, en er niks mee gedaan heb. Nog voor ik het helemaal had uitgesproken begon het lampje te branden... blauwalg

Niet zo vreemd dat ik uitslag heb op mijn arm, ik me misselijk voelde en het idee had dat de wereld een groot bootje was dat op de golfen bewoog
Dus bokkers, heb je na het zwemmen oid overklaarbare uitslag en ziek zijn.... denk even aan blauwalg

) en had me nergens aan verwond en er stonden ook geen brandnetels in de berm of andere rare planten.