Voet in stijgbeugel, geen druk meer kunnen geven..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusaSuus

Voet in stijgbeugel, geen druk meer kunnen geven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 21:04

Hmm erg lastig om een passende titel te bedenken.. :+

Ik zit met het volgende probleem, wat gelukkig niet iedere keer tijdens het rijden voorkomt, maar wel verschrikkelijk irritant is :j :

Soms wanneer ik echt intensief aan het rijden ben, heb ik opeens bij 1 van beide voeten het gevoel dat ik alleen nog maar op de buitenkant leun. Dat ik dus geen druk meer kan zetten op de bal van mijn voet. Herkent iemand dit?
Meestal laat ik mijn voet even hangen en dan kan ik weer even door, maar na een paar minuten komt het gevoel opnieuw terug.
Verschrikkelijk irritant, vooral als ik aan het lessen ben en net druk bezig ben met een oefening.
Ik moet dan gewoon even stoppen, dan de oefening nog afmaken en uitstappen, want het gevoel trekt dan niet meer weg.

Wie herkent dit en weet oefeningen om dit te voorkomen?
Zouden schuine beugelblokjes helpen?

Aangezien ik er verder geen last van heb, vindt ik het een beetje onnodig om hiermee naar de huisarts te gaan.. ;)
Al heeft die ooit wel eens gezegd dat ik ietwat platvoeten heb, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Ben erg benieuwd of meer mensen dit 'gevoel' kennen en of die tips en trucs weten om dit op te lossen/voorkomen..

Vanillia

Re: Voet in stijgbeugel, geen druk meer kunnen geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:30

Schuine beugelblokjes is alleen symptoombestrijding, doordat de hoge kant aan de buitenkant zit komt dan juist de druk op de buitenkant van je voet te staan. Verder heb ik geen idee..

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 21:54

Hmm volgens mij ben ik de enigste met dit probleem..

Schuine beugelblokjes zullen idd alleen symptoombestrijding zijn, geef je ook gelijk dat het gewicht dan juist op de buitenkant komt.. Maar daarentegen krijgen de enkels wel een andere houding..

Misschien toch maar eens kijken of ik misschien zooltjes nodig ben.. Al heb ik behalve soms met rijden totaal geen last van..

Hoop dat er nog iemand dit leest met tips! :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:03

Heb je dan een doof/dood gevoel in de bal van je voet? Dan zou het kunnen zijn dat je ergens een zenuw afknelt in je been.

Schuine blokjes moet je niet doen, dat is heel slecht voor je knieën en enkels.
Druk je erg je enkels/hakken uit met rijden? Misschien dat het dan helpt om je beugels een gaatje langer te maken en je voeten wat meer horizontaal te houden.

Gewoon een beetje experimenteren en kijken wat helpt.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 05:24

Naar ik weet druk ik mijn hakken niet extreem uit, instructrice geeft ook aan dat ik eigenlijk wel een normale been/voethouding heb.. K rijd al met vrij lange beugels, maar ga daar idd maar eens mee experimenteren!

Laarzen zitten ook niet straks ofzo.. Maar mss is het idd een zenuw die wordt afgekneld.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 05:40

Anders eens asymetrische beugels proberen ??