Zwarte puntjes onder gelnagels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yannicke

Zwarte puntjes onder gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 17:01

Beste bokkers,

Sinds een aantal weken heb ik gelnagels. Bevalt allemaal prima, maar nu heb ik sinds een week zwarte puntjes onder een aantal nagels. Probleem, mijn nagelstyliste is met vakantie. Ik wil morgen even kijken of ik bij iemand anders langs kan gaan om het te laten zien, maar wie weet kom ik met jullie raad ook een heel eind. Een kennis van me, die acrylnagels zet, zei dat het waarschijnlijk geen schimmel is maar dat er vuil in is gekomen.

Aangezien mijn styliste nog wel even weg is, denk ik er over om ze er af te laten halen om het zekere voor het onzekere te nemen. Wat adviseren jullie?

Ter illustratie:

http://img641.imageshack.us/img641/5808/nagels.jpg

Ragdollcat

Re: Zwarte puntjes onder gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:03

Dat is overduidelijk bloedinkjes (onderhuids).

Ik zou het er maar heel snel erafhalen.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:03

Ze zitten echt los, daardoor is er viezigheid onder gekomen.
Laat ze er af halen door een nagelstyliste. NIET zelf doen, daar krijg je spijt van.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:10

Ja dat had ik ook. Dat is bloed wat in je nagels is getrokken. Denk dat het komt van de lijm die gebruikt wordt bij de nagels? Ik heb ze er wel zelf afgehaald overigens, gewoon poosje weken in nagellakremover dan trek je ze er zo af.
Die donkere puntjes moeten er weer uitgroeien die krijg je niet weg zelf.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:27

Bah nare dingen zijn het die kunstgedoe, je eigen nagels gaan er van kapot en krijgen lekker de kans om een kalknagel te krijgen door schimmel als het slecht gedaan wordt.

Maar hier zie ik toch echt bloedinkjes, niet zo gezond hoor, als jouw nagelstyliste met vakantie is en flink lang ook ga je toch naar een ander? je gezondheid gaat voor hoor.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:37

Los zitten ze niet hoor ;) Dan had het heel anders gekeken! Ook als het viezigheid was geweest!

Verder zijn dit idd bloedinkjes. Even goed in de gaten houden en direct terug als je nagelstyliste terug is. Zag je in het begin trouwens ook je eigen nagel onder je french uitkomen? Aangezien ze niet heel veel gegroeid zijn en er toch wel een aardig stukje eigen french onderuit komt!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 21:49

In het begin waren mijn eigen nagels niet te zien. Als ik van dichtbij kijk is het witte van mijn nagel net zo hard gegroeid als het gedeelte bij mijn nagelriemen.

Ik denk dat ik ze er inderdaad af laat halen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Enig idee hoe deze bloedinkjes ontstaan?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:52

Ik heb dit ook wel es gehad, als ik m'n nagel hard gestoten had...inderdaad een soort blauwe plek.
Bij mij groeide het er gewoon uit en na 5 jaar acryl is alles goed teruggegroeid.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:40

Goh, dit heb ik ook wel eens, maar dan gewoon bij mijn eigen nagels zonder kunstnagels. Heb wel vrij lange nagels van mezelf. Heb het ook minder dan op jouw foto, maar wel hetzelfde idee. Heb nooit geweten wat het was. Zal bij mezelf eens opletten of ik kan merken dat het komt door stoten ofzo. Is me wel opgevallen dat het vaak meerdere nagels zijn als het er is, maar het kan er zo ook tijden helemaal niet zijn. Kan het zoveel kwaad dan, dat je ze eraf moet laten halen? Kan je het zelf verklaren, heb je ze vaak gestoten ofzo? Kan me dat wel voorstellen natuurlijk als je geen langere nagels gewend bent :)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 00:18

dit zijn bloedinkjes door stoten enzo. Daar waar een eigen nagel zou breken of scheuren doet een acryl/gel nagel dat vaak niet en kanje dit krijgen.
Ik zou even aankijken hoevaak je je stoot of bijvoorbeeld blijft hangen ( paardrijden,zadelen, te krappe handschoenen e.d.) eventueel korter vijlen.
Soms zijn wij 'paardenmeiden' gewoon niet geschikt voor te lange nagels ;)

heb zelf nu ook acryl nagels, maar bewust wat korter dan voorgaande keren, scheelt heel wat stoten en pijntjes :p