). Bij mijn rechterknie waren die wat harder en verkrampt bij mijn knieholte. Het vermoeden is dus dat de pijn daarvandaan komt. Alleen nu komt het echte problemen, het zoeken naar oefeningen om die spieren aan te pakken. Ik moest van de fysio een aantal buigingen en strekkingen doen (ook met mijn rug) en zijn conclusie was dat hij nog niet eerder iemand had gezien die zo erg hypermobiel was. Hij vroeg me om met achterover buigen zo ver te komen als ik kan. Ja ik kan als ik rechtop sta dan mijn rug zo ver achterover buigen dat ik mijn handen op de grond kan zetten en voorover buigen dan kan ik mijn hoofd tussen mijn knieeën doorsteken. Hij deed nog wat andere testjes, duimen tegen je pols aanleggen. Vingers zo ver draaien als kan (bijna helemaal rond, want ik haal ze uit de kom). Heupen draaien, ja dat kan ook super ver, split en spagaat zijn geen probleem voor mij. Conclusie extreem hypermobiel in nagenoeg alle gewrichten.
Toen moesten we op zoek naar een oefening om de hamstring van alleen mijn rechterbeen te rekken, ja dat was moeilijk, want bij geen 1 van de voorgestelde oefeningen voel ik rek in die spier. Ook oefeningen voor het rekken van die andere spier van knieholte tot aan mijn voet (volgens mij kuitspier?) waren moeilijk te vinden. Bij eigenlijk geen één voelde ik rekking. Nu heeft hij uiteindelijk na lang zoeken wel wat kunnen vinden, maar helemaal optimaal zijn die oefeningen niet. Hij zou van de week verder gaan zoeken en daar volgende week op terug komen.
Heeft iemand een idee of de pijn die ik voel ook van die spieren kan komen? Ik heb pijn als ik te lang stilzit, als ik ren (wat ik dus niet meer doe), als ik de trap op en af loop. Ook heb ik pijn als ik in kleermakerszit heb gezeten (als ik zo zit juist niet). Ik kan dan echt een aantal passen niet meer lopen en hinkel net zo lang totdat ik mijn been weer goed kan strekken en door de pijn heen kan lopen. De pijn zit echt achter in de knieholte, vanuit het midden ongeveer 2 cm naar de buitenkant van de knieholte. Als dit inderdaad vanuit de spieren komt, wat zijn oefeningen om de spieren goed te strekken? De bedoeling is dat de spieren zich meer gaan ontspannen en wat langer worden.