Doorzichtige beugel/nachtbeugel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Doorzichtige beugel/nachtbeugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 13:36

Hee Bokkers,

Toen ik een jaar of 13 was, raadde mijn tandarts aan om een keer langs de orthodontist te gaan. Één van mijn hoektanden (boven) staat namelijk iets naar voren. Voor de rest staat mijn gebit recht. Die ene tand valt niet zo op, maar ik vind m'n lach er wel minder mooi door.
Maar eigenwijs als ik was, wilde ik geen beugel. En je raadt het al, na 6 jaar (ben bijna 19) stoor ik me toch wel aan die tand. Maar nog steeds wil ik geen beugel, iig niet iets dat heel erg opvalt. Ik wil namelijk niet een jaar met een slotjesbeugel lopen alleen maar voor die ene tand, dat vind ik het nu ook weer niet waard.

Dus mijn vraag aan jullie is: hebben jullie ervaring met iets soortgelijks? Zou een doorzichtige beugel een optie zijn en is dat niet erg duur? Of zou een nachtbeugel ook kunnen of heeft dat te weinig effect?

Alvast bedankt :)
Groetjes Michelle

K_im

Re: Doorzichtige beugel/nachtbeugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:17

Veel verstand heb ik er zelf niet van, maar is het niet gewoon het makkelijkst om eens langs de orthodontist te gaan en te vragen wat de mogelijkheden zijn?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:46

Gewoon lekker langs de orthodontist, die kan je het best hierover voorlichten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:51

Kijk eerst eens in je verzekering in hoeverre het de orthodontie dekt :)
Dit is wel handig om even door te lezen:

http://volwassen.beugel.nl/

Overigens denk ik niet dat een nachtbeugel geschikt is: je tanden staan al goed vast in de kaak en zijn een stuk lastiger te corrigeren dan die van een 12 jarige (als je kaak nog in de groei is kun je met wat makkelijkere middelen aan de slag). Dus dat wordt denk ik ook voor 1 tand de slotjesbeugel met witte slotjes oid :) (of de doorzichtige, maar die moet je alsnog 20 uur per dag in houden en is behoorlijk prijzig)
(ik overweeg dit namelijk ook: heb wel een beugel gehad maar mijn ene voortand steekt wat uit. Dus na de zomer ga ik weer naar de tandarts voor een rontgenfoto tijdens de periodieke controle en dan stuurt hij die even door naar de ortho)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:47