Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maaikee43 schreef:Waarom is "groot" zijn moeilijk?
Ruzie met je ouders hoort erbij, je bent op zoek naar je eigen ik en daarvoor moet je je ietwat losmaken van je ouders. Don't worry, over een paar jaar is het over, hoewel je daar nu niks aan hebt 

Mijn advies: probeer gewoon dingen uit. Gebruik wel je verstand en blijf weg van dingen als drugs, anderen pesten, automutilatie, dat soort dingen. Maar voor de rest.. meid, als jij zin hebt in emo-style, dan waarom niet? Je wil niet weten hoe ik er af en toe bij heb gelopen
Gelukkig hebben mn ouders me redelijk mn gang laten gaan en mn weg laten zoeken. This too will pass zullen ze gedacht hebben
Maar het kan echt geen kwaad hoor, om uit te proberen wie je nou eigenlijk bent
Blijf bij jezelf en 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'' en, miss wel de allerbelangrijkste, heb respect voor jezelf
Ik zie soms meisjes gaan.. Die zijn volgens mij dan nog niet eens 16 en serieus, die staan nog net niet in hun blote kont in de kroeg de jongens op te hitsen
Ik ging altijd met mn hondje lopen als ik een bui had, probeer ook zoiets te vinden
Maar nogmaals, houd zelfrespect en verder gewoon lekker proberen heen gaan.. Ik bedoel, hoe moet je er nou anders achterkomen wie je bent?
Het pesten is idd wel heel erg vervelend, heb je daarover ook met je ouders gesproken? Of idd vertrouwenspersoon op school? Lastig, kom je niet makkelijk vanaf is mijn ervaring..