Ineens veranderde alles maar echt alles..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Ineens veranderde alles maar echt alles..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 22:00

Ja daar zit je dan.. Op je stoel achter de computer dit te schrijven. Als het verkeerd staat verplaats maar.

Waar zal ik beginnen? Ja vorig jaar eind zomervakantie nieuwe schooljaar. Verlegen meisje, maar volgens de meeste een spontane leuke meid om aan te zien.
Nou leuk dacht ik. Ik was nogal spraakzaam, maar na een maand veranderde alles! Ja echt alles. Meer vrienden, aandacht, grote mond tegen leraren.
Ik werd echt een puber, steeds meer ruzie met ouders.. Ups en downs met vrienden.

En nu? Het veranderde na loop van tijd weer.. Ik wouw eerst altijd weg naar vrienden en elke avond naar de tienerdisco. (in weekend)
En had overal een grote mond. En deed wel meer dingen.. Maar nee, wat doe ik nu dacht ik..

Ik lag eens op bed en dacht is dit het? wil ik dat? zal ik zo door gaan? Maar nee dat wou mijn gevoel niet. Dus volgde mijn hart.
En ik werd weer oude ik. Niet weggaan in de avond, verlegen, lief tegen ouders, altijd naar de paarden ja dat ben ik weer denk ik.
Of ik weet het niet. Ik weet niet meer wie ik ben.

De ene keer wil ik dolgraag een tuttig meisje zijn, maar ook richting de emo style. Of dan wil ik dat en dat.. Maar nee wat is het nou?

Tenslotte kwam pesten er ook bij. Nee ik pestte niemand, maar iemand mij.. Wel meerdere, van trap afgegooid, banden leeg steken, tas opzetten, uitlachen, na praten het deed pijn. Ja echt pijn.. Het voelde weer zoals op de basischool, elke dag in elkaar geslagen. En zelfmoord neigingen. Maar gelukkig ben ik daar over heen. Maar nu me zelf nog.. Wat ben ik, wie wil ik zijn..

Waarom is "groot" zijn moeilijk?

pinuts

Re: Ineens veranderde de alles maar echt alles..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:02

tsja.. dat heet puberen meid... maar dat pestten zou ik even bespreken met je ouders, of een vertrouwenspersoon op school:)

Anoniem

Re: Ineens veranderde alles maar echt alles..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:04

dat heb ik soms ook :)
heb je een vertrouwenspersoon?

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 22:06

Ehm nee niet echt.. Bedoel je daarmee een vriend ofzo of een ouder iemand aan wie je je verhalen kwijt kan?
Ja op school zo iemand, maar het is nu vakantie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:08

Maaikee43 schreef:
Waarom is "groot" zijn moeilijk?

Voornamelijk omdat jouw hersenen een enorm groeiproces doormaken waardoor je heen en weer geslingerd wordt tussen 'kind zijn' en volwassenheid :) Ruzie met je ouders hoort erbij, je bent op zoek naar je eigen ik en daarvoor moet je je ietwat losmaken van je ouders. Don't worry, over een paar jaar is het over, hoewel je daar nu niks aan hebt ;)

Wat betreft het pesten is het idd verstandig om er eens op school of met de kindertelefoon over te praten, want dat is echt niet tof wat ze je flikken *aai*

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:09

niemand in je omgeving of familie?

Goed van je dat je al wat van die dingen achter je kan laten, maar dat pesten is natuurlijk ook erg zwaar. Probeer toch iemand te vinden waar je je hart bij kwijt kan.

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:59

ik zie dat je in katwijk woont op welke school zit je als ik vragen mag?>

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 21:02

jackiejtjj schreef:
ik zie dat je in katwijk woont op welke school zit je als ik vragen mag?>

Hmm ja dat klopt. Op andreas college locatie rijnmond.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:04

je moet niet zoveel nadenken.... ;)

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 21:05

geerke schreef:
je moet niet zoveel nadenken.... ;)

Dat gaat voornamelijk vanzelf. ;)

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:08

't Is de leeftijd. ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:15

Mams zegt altijd; this too will pass :)

En t is waar.. Als puber heb je het gewoon moeilijk, simple as that. Heeft idd oa te maken met de ontwikkeling van je hersenen :j Mijn advies: probeer gewoon dingen uit. Gebruik wel je verstand en blijf weg van dingen als drugs, anderen pesten, automutilatie, dat soort dingen. Maar voor de rest.. meid, als jij zin hebt in emo-style, dan waarom niet? Je wil niet weten hoe ik er af en toe bij heb gelopen :') Gelukkig hebben mn ouders me redelijk mn gang laten gaan en mn weg laten zoeken. This too will pass zullen ze gedacht hebben := Maar het kan echt geen kwaad hoor, om uit te proberen wie je nou eigenlijk bent :P Blijf bij jezelf en 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'' en, miss wel de allerbelangrijkste, heb respect voor jezelf :) Ik zie soms meisjes gaan.. Die zijn volgens mij dan nog niet eens 16 en serieus, die staan nog net niet in hun blote kont in de kroeg de jongens op te hitsen :n

Je komt er wel door :) Ik ging altijd met mn hondje lopen als ik een bui had, probeer ook zoiets te vinden :) Maar nogmaals, houd zelfrespect en verder gewoon lekker proberen heen gaan.. Ik bedoel, hoe moet je er nou anders achterkomen wie je bent? :P Het pesten is idd wel heel erg vervelend, heb je daarover ook met je ouders gesproken? Of idd vertrouwenspersoon op school? Lastig, kom je niet makkelijk vanaf is mijn ervaring..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:18

Je bent 'n puber, gaat allemaal over :D