Thuis tanden bleken, wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Thuis tanden bleken, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 13:52

Al een aantal jaren ben ik onzeker over mijn tanden.
Ik rook nauwelijks, drink geen koffie, thee of frisdranken, poets mijn tanden goed,
maar toch zijn ze niet wit.

Nu kreeg ik via Groupon een actie binnen om een tanden bleek set voor thuis te bestellen. Ik ben het toen eens op gaan zoeken en kwam veel goede resultaten tegen op Google.
Echter, ik ben bang dat dit allemaal goed gelukte promo praatjes zijn.

Daarom vraag ik me af of dat er ook daadwerkelijk mensen zijn die het gedaan hebben?
Zagen deze mensen resultaat? Of moet ik toch nog maar een paar jaartjes :+ sparen en het laten doen bij een kliniek?

Alvast bedankt!

InekeH87

Re: Thuis tanden bleken, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:43

Ik wil ook mijn tanden laten bleken, maar ga daarvoor toch echt naar de tandarts toe. Met die doe het zelf middeltjes ben ik bang dat ik de glazuurlaag op mijn tanden ga verpesten. Ik hoor heel veel verhalen van mensen die het zelf hebben gedaan en vervolgens de rest van hun leven last blijven houden van gevoelige tanden. Nee dat is het mij niet waard, dan maar liever 1 keer meer betalen bij de tandarts en dat het wel goed gebeurd.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:52

Niemand heeft witte tanden. Ja alleen de prodent witte gebitten op de televisie maar daar straalt de nepheid er vanaf.

Weet je toevallig of je vullingen hebt in je tanden? Deze bleken namelijk niet mee.
Als je overlegt met je tandarts kan hij deze na het bleken vervangen voor de juiste kleur!

Maar als je al hele gevoelige tanden hebt, is het helemaal niet aan te raden om te bleken, je tanden kunnen er namelijk heel erg gevoelig worden.

Mijn advies is dit met je eigen tandarts te bespreken hij is degene die jou het beste advies kan geven. Niet hier op een forum, niemand weet hoe de situatie in jouw mond is.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:41

ik heb mijn tanden laten bleken , maar vond het erg duur.
ook moet je het zoveel tijd herhalen
geloof dat het bij mij een jaar of 2 zichtbaar was.
en ik rook,drink etc ook niet.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 07:23

Ik heb het 1 keer gedaan nooit meer, ik dacht dat ik zowat dood ging, ma dat deed pijn zeg, het zou komen omdat ik minder sterke en gevoelige tanden heb. Maar ja dat wist ik niet van tevoren . En al heel snel werden ze weer geler,

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 07:34

_WenDy schreef:
Niemand heeft witte tanden. Ja alleen de prodent witte gebitten op de televisie maar daar straalt de nepheid er vanaf.

Weet je toevallig of je vullingen hebt in je tanden? Deze bleken namelijk niet mee.
Als je overlegt met je tandarts kan hij deze na het bleken vervangen voor de juiste kleur!

Maar als je al hele gevoelige tanden hebt, is het helemaal niet aan te raden om te bleken, je tanden kunnen er namelijk heel erg gevoelig worden.

Mijn advies is dit met je eigen tandarts te bespreken hij is degene die jou het beste advies kan geven. Niet hier op een forum, niemand weet hoe de situatie in jouw mond is.

Dit is niet helemaal waar.

Vorige week sprak iemand me aan ( we hadden een bbq met 350 man op het werk van mijn man)met de vraag of het mijn eigen tanden waren omdat ze zo wit zijn.
Ze zijn niet gebleekt, geen plaatje ed.

Ik rook niet en drink ook geen koffie.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:17

hotchocolat schreef:
_WenDy schreef:

Dit is niet helemaal waar.

Vorige week sprak iemand me aan ( we hadden een bbq met 350 man op het werk van mijn man)met de vraag of het mijn eigen tanden waren omdat ze zo wit zijn.
Ze zijn niet gebleekt, geen plaatje ed.

Ik rook niet en drink ook geen koffie.

Tuurlijk heb je mensen met wittere tanden als de ander, maar echt spierwit heeft niemand ze, en dat is ook niet mooi. Mensen met een donkere huidskleur lijken ook mooie witte tanden te hebben omdat de huidskleur donkerder is. Dus een gezichtsbruiner wil ook nog welleens helpen.

Ik heb mijn tanden ook laten bleken, veel te duur en het effect is maar even. Gewoon goed poetsen en alleen lichte thee drinken helpt het beste.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:38

Met thuisbleken onder begeleiding van een tandarts is het goedkoper met het oog op het herhalen van het bleken. Je kan dan als herhaling alleen een bleekspuitje halen, van ong. 7 euro. ipv steeds ongeveer 250 te moeten betalen.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:41

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:41

ik heb een theorie.
ik ken een aantal mensen die wedstrijd zwemmen, let maar eens op. Witte tanden! (chloor in het water?)

Een van die zwemmers is iemand die ik ken, die rookt / blowt / drinkt en drinkt koffie... stralend witte tanden... flauw..

misschien moeten we met zijn allen naar het zwembad gaan dus :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:48

Mijn man heeft van nature veel minder witte tanden dan ik.

Mijn vriendin heeft ooit eens thuis gebleekt en daardoor zijn haar tanden zo gevoelig geworden dat ze nu (bijna 2 jaar later) nog steeds niet zomaar een ijsje kan eten.
Het resultaat viel ook nog eens tegen omdat haar eigen kleur tanden ook niet wit zijn.