Klachten door koperspiraal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Klachten door koperspiraal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 11:34

Ik heb in december een koperspiraal laten plaatsen (zonder hormonen).
In eerste instantie veel, veel, erg veel pijn. Vervolgens flinke bloedingen elke maand... beter gezegd: twee weken ongesteld, dan twee weken niet... en dat ging maar zo door.
Dit lijkt zich nu enigszins hersteld te hebben. Nog steeds is mijn menstruatie veel heviger dan voorheen, maar niet meer zo idioot als in het begin.

De afgelopen maanden voelde ik me echter ook vaak misselijk.... Ik heb ook veel pijn in mijn onderrug.
Maar de reden dat ik echt een beetje begin te twijfelen is vermoeidheid, zo verschrikkelijk moeeeeeeeee......................gaaaaaaaaaapppp!!!!
En daardoor beetje kortaangebonden, sjaggo... Ik kan wel hele dagen slapen, en dan ben ik nog steeds niet fitter.
Ik liep maar te roepen dat ik 'ernstig op vakantie moet'... Maar deze vermoeidheid is toch een beetje buitenproportioneel.

Ik vroeg me af of het koperspiraal wellicht de schuldige is en ben gaan googlen (kom je altijd enge dingen tegen natuurlijk), maar daar wordt wel genoemd dat sommige vrouwen teveel bloed verliezen, een ernstig ijzertekort krijgen en daardoor extreem vermoeid raken...
Herkennen koperspiraal-draagsters onder jullie hier iets in?
Ik denk dat ik toch maar even een 'ijzercheck' laat doen, en anders moet dat ding er maar uit.......

Grapjasjes12

Re: Klachten door koperspiraal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:53

Ik heb 2 jaar een koperspiraal gehad, het waren de 2 vreselijkste jaren van m'n leven.
Ik had precies hetzelfde als jij en dan nog wat andere klachten. Ik wil er niet eens diep op in gaan zo erg was 't.
Ik heb 'm eruit laten halen en daarna heeft het nog 2 jaar geduurd voordat de boel helemaal was bijgekomen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 11:57

Dat klinkt niet erg optimistisch....
Mag ik vragen waarom je, ondanks de klachten, nog 2 jaar hebt gewacht met verwijderen?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:59

ik denk dat je vermoeidheisklachten komen door het vele bloedverlies. Als ik niet aan de pil ben, ben ik altijd heel heftig ongesteld. En dan was ik ook doodmoe en erg wankel enzo.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:00

Ik heb geen koper maar een hormoon spiraal, maar heb nergens last van ,, geen bloedingen en op de dag van het zetten na ook geen last gehad.

waarom laat je hem niet verwijderen als je denkt dat dit de oorzaak van je klachten is? Je komt er dan vanzelf achter

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 12:01

sheela schreef:
ik denk dat je vermoeidheisklachten komen door het vele bloedverlies. Als ik niet aan de pil ben, ben ik altijd heel heftig ongesteld. En dan was ik ook doodmoe en erg wankel enzo.

Dat gevoel heb ik ook... Ik eet ook geen vlees, dus dan is het wellicht een beetje 'dubbelop'.... Als in: hevig ijzertekort...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:02

Ik heb gewacht, omdat ik niet tegen hormonen kan en toch niet zwanger wilde worden :)
Toen duidelijk werd dat ik ook niet tegen een koperspiraaltje kon heeft m'n man gezegd dat ik 'm er maar uit moest laten halen en dat als ik zwanger wordt dat het kindje dan gewoon van harte welkom is :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:03

Ninx schreef:
sheela schreef:

Dat gevoel heb ik ook... Ik eet ook geen vlees, dus dan is het wellicht een beetje 'dubbelop'.... Als in: hevig ijzertekort...

oei ja...ik at elke dag 200 gr rauwe tartaar, dan voelde ik me enigzins ok voor een uurtje .....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 12:03

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb geen koper maar een hormoon spiraal, maar heb nergens last van ,, geen bloedingen en op de dag van het zetten na ook geen last gehad.

waarom laat je hem niet verwijderen als je denkt dat dit de oorzaak van je klachten is? Je komt er dan vanzelf achter

Het plaatsen was nogal een euh... doodstrijd, zeeeeeeeerrrrrr pijnlijk... ik ben zelfs flauwgevallen.
Dus ik overdenk het goed voordat ik hem laat verwijderen.
Daarbij is het als voorbehoedsmiddel wel erg fijn natuurlijk... je hoeft nergens aan te denken, en je hoeft geen hormonen te slikken...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 12:05

phormicola schreef:
oei ja...ik at elke dag 200 gr rauwe tartaar, dan voelde ik me enigzins ok voor een uurtje .....

Hahaha... ja, dat wordt lastig hier... Ik heb wel WAT vlees gegeten, maar met lange tanden... ik vind het gewoon echt niet lekker. En dus los ik e.e.a. op met een supplementje links en rechts... maar ik weet niet of dat toereikend is.
Ik sta echt verteld van de hoeveelheid bloed die je verliest.
Het LIJKT wellicht erger dan het is, maar tjonge... het kan ook bijna niet gezond zijn he?

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:59

Ik heb precies hetzelfde gehad, ik ben zelfs opgenomen in het ziekenhuis vanwege de koperspiraal... Daarvoor had ik ook verschrikkelijk veel bloedverlies en pijn in buik en rug.

Bij mij is dat kreng toen in het ziekenhuis verwijdert en toen ging het meteen een stuk beter met me. een maandje later heb ik een Mirena laten plaatsen en dat is echt gewelidg :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 15:15

Jeetje.... dat dat dan zoveel verschil maakt, bij jou dan. Het zijn toch beide spiraaltjes, dus dezelfde vorm en dezelfde plek waar hij geplaatst wordt...
Je zou zeggen dat een hormoonspiraal dan juist meer klachten zou geven... maar niet dus.

Tja, het 'voorkomt' dat het baarmoederslijmvlies ontvankelijk is voor een eitje... feitelijk loopt het dus de hele tijd de boel te 'irriteren'... wellicht doet dat toch meer met je dan je denkt...
En het bloedverlies is natuurlijk ook een dingetje. Ik ben EN vegetarier, EN heb een lage bloeddruk... misschien toch geen geweldige combi...

Dank voor jullie input!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:58