absoluut!! Ik zit de hele dag in het verkeer en geef les, veel opletten en aandacht erbij houden dus. Als ik tussen de middag thuis ben en 's avonds na het eten als ik de hele avond nog moet lesgeven doe ik graag een powernap, scheelt echt Kan ook zonder hoor maar merk dat ik op de dagen dat ik het wel doe echt uitgeruster ben en het veel langer volhou. Zodra ik op de bank lig dut ik makkelijk in
Ik ben sowieso nog niet in slaap gevallen na 20 minuten Doe wel regelmatig een nap 's middag's, maar dat is geen powernap, dat is gewoon een volledige 3 uur slaap hoor
Ben meestal wel erg moe, maar een powernap zou ik niet zomaar kunnen, daar heb ik de rust niet eens voor!Als ik dit probeer mag ik er minstens een uur voor uit trekken! Erg frustrerend
Och, als ik dat toch kon! Helaas niet voor mij weggelegd: ik doe er sowieso al 20 minuten over om in slaap te vallen, als ik eenmaal slaap ben ik echt voor de komende vijf uur van de wereld en áls ik dan al snel weer wakker word (gemaakt), dan ben ik zoooo moe en chagerijnig dat ik de rest van de dag niks meer waar ben.
Mijn vader deed het vroeger trouwens tijdens lange autoritten nog sneller: Op een parkeerplaats, auto neerzetten, stoel achterover en zei ie tegen mij: 'maak me over 10 minuten maar weer wakker.' En dan kon ie er weer een paar uur tegenaan
Ik doe aan ExtremePowernappen, maw ik word na 3 uur wakker en blijf dan de hele nacht stuiteren
Goof
Geplaatst: 30-06-11 20:47
mltex schreef:
Ik doe aan ExtremePowernappen, maw ik word na 3 uur wakker en blijf dan de hele nacht stuiteren
Ik word na 3 uur wakker en slaap 's avonds gewoon weer verder
snoeppapier
Geplaatst: 30-06-11 20:52
Ik kán heel goed powernappen, heb in het weekend wel eens na het avondeten zo'n inkakmomentje Op andere momenten trouwens ook wel hoor, maar dan de gelegenheid niet om even een tukje te doen
Ga dan lekker even op de bank liggen, wekker kwartiertje later en ben dan ook echt binnen een minuut vertrokken. Droom dan ook echt heel levendig en wordt na een kwartier/20 minuten weer fris wakker.
Wat er in het artikel staat over dat je niet langer dan 20min moet nappen, is waar, want het gebeurt een enkele keer dat ik stiekem toch ga snoozen en dan slaap/snooze ik gerust een uur en voel ik me dubbel zo brak
Trouwens ook niet doen als je echt erg moe bent en dus eigenlijk aan langere slaap toe bent (lees: om 11 uur 's avonds als je een film aan het kijken bent), want dan wordt je na 20min strontchagrijnig wakker omdat je het liefst meteen 8 uur door zou slapen
M'n man zweert hier bij. Je slaapt ook niet echt, je houd jezelf op het randje van slaap/wakker en dan sta je weer op. Ik kan het echt niet, ik slaap meteen uren lang en dan sta ik verrot op
Ik probeer het wel eens, maar het wil jammer genoeg nog niet erg lukken.. Hoe moe ik ook ben, ik kan dan niet in slaap vallen. En áls ik dan toch slaap is het gelijk voor een paar uur of langer.
Ik kan ook 3 uur powernappen overdag en dan 's avonds weer van 11 tot half 10 de volgende dag. Waar Pfeiffer al niet goed voor is
Nee serieus, ik kan ook niet verplicht binnen 20 min in slaap vallen hoor, zeker niet als er ook nog een wekker staat, dan zit ik daar constant op te wachten.
Nant
Geplaatst: 01-07-11 10:23
In Frankrijk heb je een siesta, dan powernap ik vaak 20 / 30 minuutjes (duurt vaak nog een paar minuten voor ik weg ben). Ik knap er wel onwijs van op, dat warme weer put je enorm uit
Liever doe ik ook een langer dutje maar een uur is net te kort dan ben je brak als je opstaat en langer lukt niet als ik ook nog wil eten en Fransen eten nogal uitgebreid.