Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lelijk zijn is geen waarheid, dus kijk waarom mensen je mooi zouden kunnen vinden. En daarnaast denk ik dat alle mooie mensen gemeen hebben dat ze van zichzelf kunnen houden 
Om in te zien dat je jezelf alleen maar lelijkheid aanpraat, en jezelf daar tien keer harder mee kwetst en ongelukkig maakt... Terwijl je jezelf net zo goed aan kan praten dat 't gewoon meevalt
En daar word je veel gelukkiger van. Alleen is het wel moeilijk om ' los te laten' dat anderen je mss lelijk kunnen vinden.
Maar je kunt niet voor de rest van de wereld bepalen of ze je lelijk vinden of niet,
Menino schreef:'Ik ben lelijk' is niet echt een functionele gedachte... Want je wordt er niet bepaald blij van... En daarnaast kan jij niet voor anderen bepalen of ze jou lelijk vinden of niet.
Het is heel erg makkelijk om voor de spiegel te gaan staan en te denken ' Jemig, wat ben ik lelijk' .... Dan kun je ook niet meer gekwetst worden door anderen. Het is een (niet zo goed werkend) beschermingsmechanisme. De waarheid is echter, dat je jezelf er alleen maar mee kwetst. 24/7 ! Dat is veel erger dan de hele kleine kans dat iemand je zo lelijk vindt als dat jij je zelf nu wijsmaakt dat je bent. Je schiet er dus niets mee op... Ik weet dat het om die reden moeilijk is om je ' onzekerheid ' los te laten. Maarrr het is veel functioneler om voor de spiegel te gaan staan en te kijken hoe mooi je eigenlijk bentLelijk zijn is geen waarheid, dus kijk waarom mensen je mooi zouden kunnen vinden. En daarnaast denk ik dat alle mooie mensen gemeen hebben dat ze van zichzelf kunnen houden
Geen idee of je er iets aan hebt, maar 't heeft mij geholpen...Om in te zien dat je jezelf alleen maar lelijkheid aanpraat, en jezelf daar tien keer harder mee kwetst en ongelukkig maakt... Terwijl je jezelf net zo goed aan kan praten dat 't gewoon meevalt
En daar word je veel gelukkiger van. Alleen is het wel moeilijk om ' los te laten' dat anderen je mss lelijk kunnen vinden.
Maar je kunt niet voor de rest van de wereld bepalen of ze je lelijk vinden of niet,