Zyprexa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Zyprexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 13:00

Is er iemand van jullie, die ook zyprexa slikt. Ik heb het probleem, dat ik er enorm dik van word. Misschien heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee.

benangelique

Re: Zyprexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:02

ik slik het niet, mijn zwager wel. ook hij is erorm aangekomen en heeft de hele dag honger...

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:04

Hoi, ik slik het zelf niet, ook nooit gedaan. Maar ik heb wel op een afdeling gewerkt waar dit middel vaak werd voorgeschreven. Veel mensen werden er dik(ker) van inderdaad, dit is 1 van de vervelende bijwerkingen. Ik geloof dat er ook een middel is tegen de bijwerkingen, ik weet alleen even niet meer hoe dit heet. Ik neem aan dat een arts je dit voorgeschreven heeft? Misschien kan hij meer vertellen of er iets tegen bijwerkingen te doen is?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 13:21

Ja volgens hen moet je meer bewegen. En je moet eigenlijk alleen maar gezond eten. Dus eigenlijk voor de rest geen chips, patat of dat soort dingen. Dat is wel balen :( . Want als je alleen bent, grijp je nou eenmaal vaker naar dat soort dingen. En normaal gesproken, kom je daar niet van aan als je dit ook gewoon eet. Ik heb ook bijna de hele dag honger, maar probeer het maar te negeren, want anders word ik veels te dik. Hopelijk, mag ik er binnenkort weer mee stoppen, want slik het nu alweer een jaar. Het is echt een ramp. ;(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:24

herkenbaar hoor. mijn zwager beweegt minimaal, maar eet alleen gezonde dingen. hij komt echter al aan van een glaasje cola..

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 13:32

Ja, dat heb ik ook. Zelfs van een glaasje water. En waar het aan ligt weten ze niet. Want ze zeggen, dat mijn schildklier gewoon goed is. Ook wel erg vervelend voor je zwager heb er medelijden mee. Het is gewoon heel erg frusterend!!!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:50

ik heb ook een aantal clienten die zyprexa slikken, en de meesten van hen zijn ook sterk aangekomen sinds ze dit gaan slikken, meer bewegen werkt wel :j maar idd al het lekkers komt er direct aan...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:22

Mijn Vriend krijgt sinds 3 weken Zyprexa(15 mg).
Van het middel zelf schijn je niet dikker te worden maar je krijgt er wel meer eetlust door,waardoor je dan weer dikker wordt(als je eraan toe geeft)
Tot nu toe bij mijn vriend nog niet gemerkt dat hij meer eetlust krijgt,hij eet op het moment juist veel te weinig(komt door psychose)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 17:11

Maar toch, moet het er wel iets mee te maken hebben. Want als je normaal eet, zonder dat je Zyprexa gebruikt kom je niet zoveel aan. Dus het is iets wat daar te mee maken heeft. Maar ik beland altijd op een dood spoor. Omdat ze beweren, dat je alleen maar aan komt, als je ongezond eet, maar dat is niet waar. En als je te veel eet. Je mag eigenlijk alleen maar heel weinig eten, bijna niks, wil je niet aankomen. :(

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:16

Dat is dan mooi balen!!
Kunnen ze je dan niet iets geven wat die bijwerking niet heeft??
Al heeft dat dan vaak weer andere bijwerkingen waar je vaak nog meer last van hebt.
Sterkte ermee!!!

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:45

mijn man is het gelukkig aan het afbouwen is gewoon meer als 10 kilo ervan aangekomen.hij heeft er best wel moeite mee met afbouwen.het is dat hij dit medicijn nodig had,maar wat een medicijn is dit zeg.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 06:32

Ja Colunder, dat is zeker balen. Ik heb al wel eens gevraagd om iets anders, maar dat heb ik tot op heden toe nog niet gekregen. En het is niet zo, dat je er alleen maar dikker van wordt maar ook je hele pschysiche functioneren, heeft er zwaar onder te lijden. Daarvoor wil ik er ook graag weer van af. Maarja, als je dan weer pschyotisch gaat worden, heb je weer een groot probleem. Dus ik weet eerlijk gezegd niet eens, of ik ooit nog wel zonder zou kunnen. Ik hoop het wel natuurlijk. En ja andrea het klopt dat je er erg zwaar van wordt. Ik heb zelfs 86 kilo gewogen. Weeg nu gelukkig 75 kilo, maar het is een lijdensweg waar je door heen moet met je gewicht.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 09:51

Op wat voor een manier heeft je psychische functioneren er onder te lijden??
Mijn vriend had eerst trilafon,maar dat bleek niet meer te werken.
het is en blijft allemaal rotzooi, maar als je niet zonder kan,dan moet je wel.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:02

Ik heb het ooit moeten slikken ivm slaapproblemen.
Ik kwam er overigens niet van aan, maar m'n psych had het er wel over dat je er van aan kunt komen en dat dat dan vnl was omdat je dan vocht vast houdt.
Bij mij werkte de Zyprexa echter niet zo lang (knalde er dwars doorheen), waardoor ik dus ben overgestapt op andere medicatie.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 07:24

Dat mijn pschysich functioneren eronder lijdt is. Dat je je niet lekker in je vel voelt zitten. Je komt aan met eten. Er spoken nog allemaal nare gedachtes door mijn hoofd. Je concentratie is vaak wat verstoord waardoor je niet meer goed kunt denken. Het enige voordeel van deze medicijnen is, dat het je wel helpt om te kunnen slapen. Maar voor de rest, zou ik er liever vanaf willen, als dat ik het nog langer zou moeten slikken.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:48

Er zijn toch ook andere antipsychotica? (zoals cisordinol) Kun je niet met je arts overleggen of je iets anders kunt krijgen? Dit lijkt me ook geen doen voor je!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 13:47

Tibsy, bedankt voor je antwoord. Het valt allemaal niet mee. Ik kan hier wel van alles vertellen, over wat er in mijn hoofd rondspookt, maar daar is dit forum ook niet voor. Het valt echt niet mee, moet morgen naar de arts en zal kijken wat ze er dan van zegt. Hopelijk kom ik er met een goed gevoel vandaan.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:22

Ik hoop dat je een goed gesprek hebt met je arts vandaag, sterkte meid! Als je wilt praten mag je pb'en hoor! ;-)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 13:33

Hoi Tibsy, het is goed gegaan hoor. In het najaar mag ik overstappen op een ander medicijn, waarvan de dosis kan worden verlaagd. Want ik slik nu al het laagste dosis van Zyprexa. Misschien dat ik dan eindelijk wat minder aankom met die medicijnen. Dus het is nog even volhouden. Maar bedankt voor je berichtje.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:39

Hee, dat is super nieuws!
Hopelijk heeft dat andere medicijn geen vervelende bijwerkingen!

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:08

Hee, goed nieuws zeg! Hoe heet het nieuwe medicijn? En mag ik vragen naar de reden waarom je pas in het najaar mag overstappen?
Groetjes Tisby