Afvallen en bewegen met een blessure.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OMGponies

Afvallen en bewegen met een blessure.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:12

Misschien een beetje een raar topic.

Maar ik ben momenteel aan het wachten op een bot corrigerende operatie aan mijn pols
en omdat de blessure al een behoorlijk tijd duurt zijn er wat kilo's aangevlogen waar ik dus vanaf wil.

Ik mag geen "echte" cardio training doen omdat mijn pols dat absoluut niet trekt, ook niet met een sportbrace oid. Ook dingen tillen is uit den boze.

Ik was benieuwd of er meer bokkers zijn met een blessure of misschien zelfs beperking die toch aan beweging doen of willen doen.
Omdat ik niet echt creatief ben qua beweging hoop ik eigenlijk wat nieuwe ideetjes op te doen.

Uiteraard ben ik begonnen met:
- elke dag 2 keer een uur fietsen
- na het eten een half uur wandelen (dat wissel ik af met op asfalt wandelen of door 't losse zand in het bos)
- altijd de trap nemen en liften en roltrappen mijden
- buik - been en billen kracht oefeningen.

Omdat het lichaam ook een bepaalde arbeid went en ik ook snel verveeld raak ben ik benieuwd of iemand leuke tips / ideeen heeft voor de afwisseling.
Alleen "sporten" vind ik niet erg, eigenlijk zelfs fijner. :o

Het is mijn uiteindelijke doel om weer op mijn oude gewicht te zitten voor mijn blessure
(10 - 15 kilo lichter). Ik ben bereid om er wat voor te doen en vind het ook niet erg om even op mijn kiezen te bijten. Dit topic is puur voor tips en om het ook zo leuk mogelijk te houden.

Collie2008

Re: Afvallen en bewegen met een blessure.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:22

hardlopen? Mag je zwemmen?

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:27

zumba, andere dansen?

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:29

Hardlopen, zwemmen, dansen etc is jammer genoeg uit den boze.
Alles waarbij flinke inspanning gevraagd lukt niet omdat mijn pols dan flink opzwelt en ik daarna weer in de lappenmand zit.