help, ik ben een tandenknarser

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

help, ik ben een tandenknarser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 08:30

#)

Dat ik wel eens last had van slaapverlamming, daar had ik me al bij neergelegd.
Dat ik de eerste nacht van mijn regels een terror in mijn slaap ben die vriendlief alle dekens wegrukt en hem boos naar een klein hoekje in bed verdrijf, kan ik stiekem een beetje mee lachen (hij minder :+ ) .

Maar nu komt mijnheer me ook nog eens vertellen dat ik met mijn tanden lig te knarsen. Met mijn onderkaak lig ik regelmatig te schuiven. Ik schijn het al vanaf het begin te doen, maar hij heeft nooit geweten wat ik deed. Hij dacht eerst dat hij zich het geluid verbeelde maar nu heeft hij me bezig gezien. Ik doe het niet héél luid, maar hij wordt er toch wel eens wakker van.

Ik ben dus mijn eigen tanden aan het stukmaken en voor zover ik weet is er geen 'remedie' voor, alleen maar preventie door zo'n beugelachtig ding te dragen. Bah, niets voor mij :x
Zou dat altijd moeten aandoen als je knarst of zou een tandarts ook kunnen zeggen dat je het zo erg hebt en het niet moet? Of iemand met een ander wondermiddel? (had trouwens ergens gelezen dat door stress zou kunnen komen, maar dat lijkt me bij mij niet van toepassing omdat ik dus al bijna een jaar constant doe en het lijkt me nu niet dat ik een het héle jaar door zo onder stress sta).

BarbaLala

Re: help, ik ben een tandenknarser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:32

Hier nog een knarser, vooral nu ik medicatie slik waar mijn spieren van verkrampen.
Heb al diverse (sicliconen) bitjes gehad, maar ik knars alles door!
Draag dus ook niks meer want het werkt toch niet en slaapt alleen maar irritant.
Mijn vriend word wel eens wakker van mijn geknars :o

Ik merk aan mezelf dat ik het extremer doe als ik meer stress heb.
Maar wat je er aan kan doen...geen idee!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:34

Ik breek zelfs stukken tanden af door mijn geknars en heb een bitje wat alleen op de voortanden past, niet over al mijn tanden
Ik moet het elke nacht in al vergeet ik het wel vaker en vind ik het irritant, maar ben dit jaar alleen al 4 keer naar de tandarts kunnen gaan om stukken voortand terug aan te plakken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:37

'Beugelachtig ding' is wel de oplossing. En dan geen siliconenbitje, iets van dun materiaal of iets alleen over je voortanden, maar echt een opbeetplaat. Met een goede opbeetplaat kan je niet knarsen.
Knarsen is echt heel slecht voor je gebit.
Als je tandarts er zelf weinig aan doet laat je dan doorverwijzen naar een tandarts-gnatholoog.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:37

Ik draag sinds een jaar of twee een bitje van de tandarts. Keihard spul, ik zie er wel steeds meer krassen op (van het knarsen), maar voorlopig ben ik er nog niet doorheen.

Merk wel dat het mij goed doet om het bitje te dragen, omdat het ook de hoofdpijn verminderd (kennelijk knars ook minder met dat ding in dan zonder - minder spierspanning = minder hoofdpijn bij mij).

Bescherming van de kiezen en tanden is in mijn geval ook wel wenselijk, ik heb een brug in mijn mond al zo goed als kapot geknarst en vervangen van een brug is toch zo weer 1.500 euro... auw!

Dus al zie je er niet veel in, toch eens informeren naar zo'n bitje? Aangezien de tandarts het op maat maakt, vind ik het ook niet vervelend dragen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:39

ik schijn het ook te doen, mijn rechter voortand slijt als een malle. Ik dacht altijd dat dat kwam door het nagelbijten wat ik deed. Maar daar ben ik al een hele lange poos meegestopt en mn tand slijt nog steeds. Ga het volgende week even aan de tandarts vragen what to do..

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:39

Mijn vriend doet het ook, ook overdag en heeft er zelf geen erg in dat hij het doet, ook hij knarst die bitjes gewoon door dus is daar ook maar mee gestopt, ik hoop dat er iemand hier een oplossing weet want ik word er soms echt gek van (ik heb een heeeel scherp gehoor dus ieder knarsje krijg ik kippevel van)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:40

EsterW schreef:
Dus al zie je er niet veel in, toch eens informeren naar zo'n bitje? Aangezien de tandarts het op maat maakt, vind ik het ook niet vervelend dragen.

Inderdaad, als het goed past heb je er echt geen last van.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:12

Hier nog een knarser...en een slurper/schopper/schreeuwer/etc :+

Mijn tanden zijn al helemaal kapot en ik moet nog 26 worden. Ik schat dat alles over 8 jaar wel weg is ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:15

Bespreek het gewoon eens met je tandarts. Ik had teveel druk op mijn kiezen staan, mijn kaak was te vol. Eén duwende verstandskies eruit en één kies is wat anders gevormd nu, en ik doe het heel veel minder.
Dus misschien is er wel een oplossing zonder bitje!