(slaap) medicatie afbouwen, hoe lang duurde het bij jullie..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

(slaap) medicatie afbouwen, hoe lang duurde het bij jullie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 12:06

na 10 jaar medicatie gebruikt te hebben voor een borderlinestoornis gaat het nu zo goed dat we aan het afbouwen zijn. uiteraard onder toezicht van mijn arts. maar die slaapmedicatie heb ik zo lang gebruikt dat ik nu niet meer slaap sinds ik het laatste tabletje heb geslikt. dinsdag is het een week geleden dat ik ze heb geslikt, maar als ik nu 3 uurtjes slaap in de nacht is het veel. hoe lang duurde het bij jullie voor je je oude slaapritme weer te pakken had??

colunder

Re: (slaap) medicatie afbouwen, hoe lang duurde het bij jullie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:26

Welke tabletjes heb je gebruikt?
Ik neem aan dat als het in overlag met de arts is gegaan je niet in 1 keer naar niets bent gegaan maar langzaam afgebouwd heb.
Misschien is er een mogelijkheid om tijdelijk iets anders te gebruiken,of een lichtere versie,om zo nog langzamer af te bouwen??

Sterkte, ik weet helaas wat het is om maar 3 uurtjes per nacht te slapen(met medicatie).

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 12:34

ik gebruikte van alles. ik gebruik nu alleen nog fenegan en ik gebruikte daarnaast nog 2,5 mg lorazepam voor t slapen. die 2,5 mg is er nu dus af en heb nu dus alleen nog de fenegan. ik heb die 2,5 mg in twee weken tijd kunnen afbouwen, van 2,5 naar 2 en toen naar 1 mg en nu dus niet meer. maar ik heb ook zulke heftige dromen als ik in slaap val. vind het echt een zware opgave, maar ben vastbesloten om door te gaan. ook gebruik ik nu nog 3 mg haldoll waarvan ik er 2 mg sochtends en 1 mg savonds krijg. ik slikte daar 5 g van en zijn nu sinds 2 weken ook die haldoll dus aan t afbouwen. maar t valt me zo tegen. ik denk op zich dat als het zo doorgaat ik vanzelf wel slaap krijg. slaap nu al meer dan een week maar 3 uurtjes. probeer overdag zo min mogenlijk te slapen, zodat ik savonds wel moe ben. maar vaak zit ik om 01.00 uur snachts nog klaarwakker en val ik pas om half 3 in slaap. vanochtend ook, ik was om half 6 al weer op.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:46

Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik kan je niet echt helpen. Het lijkt me erg moeilijk om na zo'n lange tijd te stoppen met slaapmedicatie.
Helpt het als je je lichamelijk flink moe maakt?
Verder overdag niet gaan slapen, hoe moe je ook zult zijn omdat je 's-nachts niet slaapt.

Sterkte ermee, en hopelijk heb je gauw weer sweet-dreams.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:36

Waar is Fenegan voor? ken ik niet.

Kan het misschien schelen als je 's morgens 1 mg Haldol neemt en 's avonds 2 mg ?
Ik weet dat mijn vrien de anti psychotica krijgt voor het slapengaan omdat je daar ook slaperig van wordt(Zyprexa 10 mg),maar ik weet niet of Haldol die bijwerking ook heeft.
Hopelijk ga je snel beter slapen.

Wel super dat je zo positief bezig bent!!!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 06:09

Gooya schreef:
Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik kan je niet echt helpen. Het lijkt me erg moeilijk om na zo'n lange tijd te stoppen met slaapmedicatie.
Helpt het als je je lichamelijk flink moe maakt?
Verder overdag niet gaan slapen, hoe moe je ook zult zijn omdat je 's-nachts niet slaapt.

Sterkte ermee, en hopelijk heb je gauw weer sweet-dreams.

ik probeer mijn lichaam ook moe te maken door gewoon overdag iig niet te slapen. het slapen gaat al een ietsiepietsiebeter alleen die nachtmerries zijn afschuwelijk.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:36

Ik heb ervaring met het afbouwen van de lorazepam, dat kan flinke slaapproblemen geven. Ik hoop wel dat je van de 2,5 mg langzaam naar 0 mg bent gegaan? Zo nee dan zou ik als ik jou was voor het slapen gaan toch een paar keer nog 1 mg nemen en dat een week lang. Daarna een weekje een halve mg, daarna nog 5 dagen een kwart mg en dan niets meer. Lorazepam is heel vervelend spul als je daar aan gewend bent, dan kom je er niet zomaar af.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 08:22

InekeH87 schreef:
Ik heb ervaring met het afbouwen van de lorazepam, dat kan flinke slaapproblemen geven. Ik hoop wel dat je van de 2,5 mg langzaam naar 0 mg bent gegaan? Zo nee dan zou ik als ik jou was voor het slapen gaan toch een paar keer nog 1 mg nemen en dat een week lang. Daarna een weekje een halve mg, daarna nog 5 dagen een kwart mg en dan niets meer. Lorazepam is heel vervelend spul als je daar aan gewend bent, dan kom je er niet zomaar af.

klopt. ik ben van 2,5 naar 2 naar 1 naar een half en nu niks meer. maar slapen doe ik bijna niet meer. 3,5 uur is veel helaas