Vetbultjes.... maar niet naar de dokter durven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Vetbultjes.... maar niet naar de dokter durven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 21:15

Hoi bokkers!

ik heb dus een probleempje, ik heb een vetbultje op mijn hoofd.
Nou niet zo'n probleem zal je denken, maar hij zit precies op de scheiding van haar/voorhoofd, kort gezegt, je ziet hem heel erg zitten.
Maar ik ben dus echt heel erg bang voor de dokter, komt oa doordat ik bij elke prik flauwval, ik heb geen idee waar dat vandaan komt want ik hou niet echt van aanstellen enzo :')
Maar dan eerst die verdovingsspuiten in mijn hoofd en vervolgens dat snijden, zie ik dus echt niet helemaal zitten :n

Dus... wat nu? Iemand nog tips om bijvoorbeeld minder bang te zijn of iets?

Groetjes :wave:

Zoolgangster

Re: Vetbultjes.... maar niet naar de dokter durven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:18

Als je zo'n bult jarenlang laat zitten, kan ie behoorlijk groot worden... toch naar de dokter gaan dus.
Verder: als de dokter aan je hoofd zit, kun je het geprik en gesnij zelf lekker toch niet zien, dat zou moeten schelen met flauwvallen. :P
Misschien eerst een zalfje op je hoofd tegen het voelen van de prik?
Succes!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:21

Tsja...op een goede dag wordt je het waarschijnlijk ineens zo zat dat je gewoon gaat. Ik heb ook zo'n bobbeltje...al heel lang en hij is niet groter geworden gelukkig. Stomme is dat als je zoiets laat weghalen dat het waarschijnlijk een weekje gevoelig zal zijn? En dan is het weg en over....en Zoolgangster heeft wel gelijk, op je hoofd zie je het allemaal niet :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 21:30

het probleem is ook niet dat ik het zie, maar gewoon het gevoel, het is echt zo raar maar dan val ik dus gewoon flauw :\ echt van zo'n klein miezerig prikje al :')

maar bedankt voor de tips :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:48

Duurt echt maar 5 minuten hoor. En echt snijden is dat niet altijd hoor, hangt beetje af van de vorm van het bultje denk ik. Bij mij was het met zo'n lusje dat heet wordt en dat doen ze er dan rond en wordt dan strakgetrokken zodat je het er afbrandt. Duurt echt niet lang, is daarna een klein brandwondje.

Maarja als je de prik het ergst vindt.. Daar valt niet omheen te komen vrees ik.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:50

afbranden doen ze met wratten e.d.
vetbultjes is een vetophoping onder de huid, die door incisie en /of wegzuigen weggehaald word.
ik heb wel gehoord, dat je er een kale plek aan overhoud. wie weet of dit klopt ?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:52

Ik zou eerst iig naar de HA gaan om te informeren hoe dat ze het verwijderen.. Dan hoef je t niet gelijk te doen maar weet je wel wat je te wachten staat.
Als ze t weg gaan halen mag je vast wel liggen voor t geval je flauw valt.
Iig aangeven dat je t eng vindt en mss krijg je wel een ontspannend middeltje of een goede tip om er mee om te gaan

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 20:30

bedankt allemaal!
ik ga denk ik binnen kort toch maar een afspraak bij de HA maken en dan even kijken hoe en wat, dan laat ik het nog wel even weten :j

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:31

je mag toch op de behandeltafel liggen dan, dus als je flauw valt is er niets aan de hand!!

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:36

ik heb ze ook en laat ze altijd weghalen. Nu staan er weer een paar op de planning. Vind het dan ook helemaal geen probleem om ze weg te laten halen. Bij onze huisarts is dat vaak zelfs een gezellig momentje, erg leuke arts.

Waar ik wel rekening mee hou is de eerste dagen een beetje rustig doen en opletten met bukken en zwaar tillen. Bij voorkeur laat ik ze ook op een vrijdag weghalen omdat mijn man dan het weekend thuis is en wat meer voor de kindjes kan zorgen (5 en bijna 2), lees tillen.

Kortom gewoon doen en lekker ontspannen gaan liggen

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:41

Ik wist niet dat dat gewoon bij de huisarts kon!

Dan ga ik er ook maar eens naar vragen. Heb twee vetbultjes op mijn hoofd (niet zichtbaar gelukkig), de een is klein en heb ik geen last van, maar de andere is groter en doet wel eens een beetje pijn als ik met mijn hoofd tegen iets hards aan zit (tegen een muur ofzo).

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:10

Mijn eigen huisarts deed het niet. Toen was ik in Belgie voor mijn buitenland stage en toen kreeg ik een bultje waar ik mij meer zorgen om maakte. Dus toen ben ik daar naar een huisarts geweest. Die arts vroeg meteen of hij ze kon verwijderen (had er ook eentje op mn hoofd onder mijn pony) Omdat hij me daarmee over viel heb ik ja gezegt en ik zag je zeggen ik heb geen spijt gehad. Mocht inderdaad op de behandeltafel liggen en mijn gezicht werd afgedekt. Die prikjes of spuit heb ik niet gevoelt of gezien. Het was zelfs zo'n klein sneetje dat het niet gehecht hoefde te worden :). De dagen erna was het wat gevoelig maar deed geen pijn. Nu is er niks meer van te zien :).