Help! Problemen thuis wil weg!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love099

Help! Problemen thuis wil weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 07:28

Dit is een goedgekeurd SA Account.
Ik wil graag in contact komen met mensen die het zelfde mee maken of meegemaakt hebben.

Thuis gaat het totaal niet goed me moeder is alcoholist en me ouders zijn een beetje te streng.
Ik mag bijna niks ze zijn nu wel iets minder streng eerst als ik ergens heen ging moesten ze het adres weten waar ik heen ging en het nummer van een van die ouders waar ik het heel erg moeilijk mee had.
Als je ouders dat willen weten is dat toch niet normaal ? ik heb zo veel met ze gepraat dat ze dat nu gelukkig niet meer willen weten.
Mijn ouders schreeuwen soms tegen me en drammen alles maar door soms trek ik het echt niet meer thuis en wil ik het huis uit en wil ik weg, weg van hier.
Mijn moeder heeft me welles geslagen en als ik boos word heeft me vader soms woede aanvallen en draait hij helemaal door, hij is soms zo woedend dat ie me bijna het huis heeft gezet en dat ie me in me kaar wou rammen.
En dat ie de deur in wou slaan.
Ik heb zo vaak een gesprek met me ouders proberen te voeren maar telkens gaat het mis, iedere keer zeggen ze kijk naar je zelf en wij doen niks fout.
Terwijl me ouders alles verkeerd doen in huis als ik zeg kijk wat jullie me allemaal aan doen zeggen ze ja het zal wel ze geven niks om me ik moet alles zelf doen en ze helpen me nooit.
Ik ben zelf een week ergens anders gaan wonen maar het drinkt nog steeds niet tot ze door dat ik het niet goed heb thuis.
Op school gaat het ook niet goed ik word soms gepest en voel me nu niet gelukkig maar ook niet ongelukkig ik denk soms wel waarom besta ik nog ?
Op school weet me mentor dat het niet zo goed met me gaat in het begin hielp hij me nog maar nu helemaal niet meer hij denk het gaat allemaal wel goed met haar.
Ik trek het dus niet meer thuis en wil hier weg.
Ik wil graag weten of iemand het thuis ook moeilijk heeft en weten wat die gene doet.

MaaikeMo

Re: Help! Problemen thuis wil weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:34

Hoe oud ben je?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:35

Daar ben ik ook benieuwd naar.
Waar gaan die ruzies over? En wat zegt je mentor er van?
Heb je al geprobeerd rustig met je ouders te praten? Schrijf het desnoods op?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:38

Sorry hoor, maar ik vind dit best normaal. Mijn ouders willen ook altijd een adres weten en een telefoonnummer als ik ergens heen ga. En mijn moeder heeft me ook wel eens geslagen. En m'n vader is ook wel eens zo boos geweest dat hij me eruit wou en me klappen wilde verkopen. Komop zeg, je bent niet van suiker en waarschijnlijk ook nog puber.

We horen dit verhaal maar van een kant en misschien ben jij er van overtuigd dat je het slecht hebt; ik twijfel daaraan.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:39

MaaikeMo schreef:
Hoe oud ben je?

15 staat in haar profiel.

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 07:40

Ik ben 16 ik heb heel vaak een normaal gesprek met me ouders proberen te voeren maar dat loopt ieder gesprek weer uit de hand wat ik ook probeer het gaat mis.
Als ik rustig probeer te praten een normaal gesprek begint me moeder altijd ja jou schuld wat hier gebeurt en dan blijf ik rustig en dan gaat me vader ook zo beginnen.
De ruzie´s gaan vooral over hoe het thuis gaat ze worden boos omdat ik boos op hun ben ?? en omdat ik vaak bij vrienden ben.

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 07:41

Hhilde schreef:
MaaikeMo schreef:
Hoe oud ben je?

15 staat in haar profiel.

ben 16

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:42

Zoek iemand die met jouw met je ouders gaat praten.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:47

Hoe verloopt zo'n gesprek meestal? Je zegt rustig te praten, en dat zal kloppen, maar je kunt ook rustig praten, en toch aanvallende dingen zeggen. Dan gaat de tegenpartij niet luisteren, maar terug aanvallen of alleen verdedigen.

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 07:54

luve_rozes schreef:
Hoe verloopt zo'n gesprek meestal? Je zegt rustig te praten, en dat zal kloppen, maar je kunt ook rustig praten, en toch aanvallende dingen zeggen. Dan gaat de tegenpartij niet luisteren, maar terug aanvallen of alleen verdedigen.

Als ik een gesprek begin met me ouders wil ik praten hoe het thuis er aan toe gaat en waarom ze altijd zo tegen me doen.
Als ik zo´n gesprek begin worden ze altijd boos en willen ze er niet over praten op wat voor tijdstip ik ook begin.
Ik blijf het hele gesprek rustig oke ik word welles boos maar niet zo boos dat ik het uit ga schreeuwen want ik heb dan op zo´n moment niet weer zin in knellende ruzie

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:58

Wel eens gedacht aan jeugdzorg? Geen geweldige instantie is mijn ervaring, maar misschien dat ze jou kunnen helpen? (Of evt een familielid dat 'aan jou kant' staat en te vertrouwen is?)

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 08:11

ja heb wellis gedacht aan jeugdzorg maar nooit echt wat aan gedaan
een vriendin van me had ook problemen thuis die woont nu onder begeleiding op zich zelf heb ik ook een keer aan gedacht

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:18

Inderdaad dat heb ik ook aangeboden gekregen toen ik 16 was (maar niet gedaan)....
misschien toch maar eens contact opnemen? Dit lijkt me een onhoudbare situatie...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:32

TS, waarom ben je niet doorgegaan in je oude topic?

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:42

Ik denk dat je iig een bemiddelend persoon nodig hebt, die het gesprek leidt. Want als je begint over wat je ouders fout doen, is het dus een aanval, en hangt het af van hoe je ouders er op reageren, dat ze aangevallen worden. Ik kan als moeder daar overheen stappen, mijn ega niet, die gaat ook in de tegenaanval.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:05

Ik vind reacties als 'nou, da's heel normaal, stel je niet zo aan' écht niet kunnen..van afstand is níet te beoordelen of een klap gerechtvaardigd is of onnodig en veel te hard, of dreigementen een enkele keer voorkomen of regelmatig.

TS, ik ga je even een pbtje sturen. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:08

TS, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, maar via jeugdzorg heb ik het voor elkaar gekregen om begeleid te gaan wonen, en ben daar erg blij mee, omdat het tussen mijn ouders en mij écht niet gaat heb ik ook geen contact meer met hen (en famillieleden) Ik zou zeggen, neem contact op met bureau jeugdzorg bij jou in de buurt en leg je verhaal uit, zij kunnen je goed verder helpen :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:11

DaniBanani schreef:
Ik vind reacties als 'nou, da's heel normaal, stel je niet zo aan' écht niet kunnen..van afstand is níet te beoordelen of een klap gerechtvaardigd is of onnodig en veel te hard, of dreigementen een enkele keer voorkomen of regelmatig.

TS, ik ga je even een pbtje sturen. :)

We horen een verhaal maar van één kant en wat je zegt is waar. Andersom is dat ook zo; van afstand is níet te beoordelen of de situatie echt zo is als TS omschrijft. Ik ken genoeg pubers die van zichzelf vinden dat ze een enorm nare thuissituatie hebben en ook zeker weten dat ze het heel goed doen (daar zijn ze op dat moment zelf écht van overtuigd) en achteraf is het meestal toch niet zo erg. Vind het ook verschrikkelijk naar dat ze dit soort dingen over haar eigen ouders op internet zet :\

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:13

Hhilde schreef:
Sorry hoor, maar ik vind dit best normaal. Mijn ouders willen ook altijd een adres weten en een telefoonnummer als ik ergens heen ga. En mijn moeder heeft me ook wel eens geslagen. En m'n vader is ook wel eens zo boos geweest dat hij me eruit wou en me klappen wilde verkopen. Komop zeg, je bent niet van suiker en waarschijnlijk ook nog puber.

We horen dit verhaal maar van een kant en misschien ben jij er van overtuigd dat je het slecht hebt; ik twijfel daaraan.

Dat ouders willen weten waar je bent is niet raar, dat klopt.
Een keer flinke ruzie, als puber, met geschreeuw/slaande deuren... is ook "normaal".
Maar slaan?? Dan moet het wel heel ernstig zijn.. dat is nl niet "normaal".

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:17

Brainless schreef:
Dat ouders willen weten waar je bent is niet raar, dat klopt.
Een keer flinke ruzie, als puber, met geschreeuw/slaande deuren... is ook "normaal".
Maar slaan?? Dan moet het wel heel ernstig zijn.. dat is nl niet "normaal".

Wanneer is het mishandelen en wanneer eens slaan; daar zit een grens tussen. Mijn moeder heeft me uit onmacht wel eens een mep verkocht; simpelweg omdat ik haar tot het uiterste dreef en ik gewoon een verschrikkelijke irritante puber was :o Maar ik ben NIET mishandelt thuis, ookal vond ik dat op dat moment wel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:19

Meningen verschillen... maar ik vind slaan "not done".

Tenzij ze net je auto hebben gebruikt voor een joyride..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:20

Goh meid, mijn ouders moesten ook altijd alles per se weten hoor, maar ik MOCHT zelfs niet buiten komen!

Ik mocht naar de manege en terug.
Vriendlief mocht elke vrijdagavond van 19h tot 20h mij zien van aan de voordeur.
Jij mag buiten, als ze dan willen weten naar waar vind ik dat niet meer dan normaal.

Ik heb ook klappen gekregen, meer dan 1.
Tot bloedneus en blauwe plekken aan toe. In 'mijn' tijd was het normaal dat de jeugd al eens een tik kreeg, en dat is nog maar 5 jaar terug. Mijn man heeft ook flink klappen geincaseerd in zijn jonge jaren (ook nog maar 5 jaar terug!).
De jeugd is de dag van vandaag lichtjes verwend heb ik de indruk.
Ik was een braaf kind maar wilde altijd het laatste woord hebben, klein foutje :')
Daar wordt je sterk van ;)

Kom op, je bent een puber en blijkbaar doe je wel iets fout he?
Je gaat geen klap krijgen voor niets.
Het is niet het einde van de wereld.

Als het zelf niet lukt om met je ouders te praten, schakel dan iemand anders in?

Je verhaal wordt heel wat anders als je echt slaag krijgt om slaag te geven, dus mishandeld.
Maar dat kan ik uit jouw verhaal niet direct uitmaken?
Aangezien je zegt dat je 'al eens' een klap krijgt.

Wie heeft er jouw verhaal niet doorstaan in zijn/haar jonge jaren?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:21

Dat klinkt niet fijn, als je niet op een normale manier met je ouders kunt praten.
Krijgt je moeder wel hulp voor alcoholverslaving?
Je zou zelf nog naar de huisarts kunnen gaan en je probleem aangeven.
De huisarts kan dan bijvoorbeeld maatschappelijk werk o.i.d. inschakelen.
Heb je nog broers of zussen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:29

chipieke schreef:
Ik heb ook klappen gekregen, meer dan 1.
Tot bloedneus en blauwe plekken aan toe. In 'mijn' tijd was het normaal dat de jeugd al eens een tik kreeg, en dat is nog maar 5 jaar terug. Mijn man heeft ook flink klappen geincaseerd in zijn jonge jaren (ook nog maar 5 jaar terug!).
De jeugd is de dag van vandaag lichtjes verwend heb ik de indruk.
Ik was een braaf kind maar wilde altijd het laatste woord hebben, klein foutje :')
Daar wordt je sterk van ;)

Dat vind ik raar.
Blijkbaar is het in bepaalde families normaal om af en toe en klap te krijgen.

Ik heb nooit een tik/klap gehad, zo ook mijn man niet.
Ook mijn moeder is nooit geslagen door haar ouders, en die kwam uit een groot, streng gezin.
Mijn vader heeft x een schop gehad van zijn vader, maar toen had hij stiekem de motor/brommer van zijn vader meegenomen en tegen de auto van de buren geparkeerd.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:10

Mijn 'jeugd' was óók 5 jaar terug, maar ik vind blauwe plekken en bloedneuzen echt verre van normaal. Ik vind dat wél mishandeling. En het is heel prettig dat jij dat niet zo ziet en er geen nare gevolgen van hebt ondervonden, maar normaal en acceptabel vind ik het zeker niet.