Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
luve_rozes schreef:Hoe verloopt zo'n gesprek meestal? Je zegt rustig te praten, en dat zal kloppen, maar je kunt ook rustig praten, en toch aanvallende dingen zeggen. Dan gaat de tegenpartij niet luisteren, maar terug aanvallen of alleen verdedigen.
DaniBanani schreef:Ik vind reacties als 'nou, da's heel normaal, stel je niet zo aan' écht niet kunnen..van afstand is níet te beoordelen of een klap gerechtvaardigd is of onnodig en veel te hard, of dreigementen een enkele keer voorkomen of regelmatig.
TS, ik ga je even een pbtje sturen.
Hhilde schreef:Sorry hoor, maar ik vind dit best normaal. Mijn ouders willen ook altijd een adres weten en een telefoonnummer als ik ergens heen ga. En mijn moeder heeft me ook wel eens geslagen. En m'n vader is ook wel eens zo boos geweest dat hij me eruit wou en me klappen wilde verkopen. Komop zeg, je bent niet van suiker en waarschijnlijk ook nog puber.
We horen dit verhaal maar van een kant en misschien ben jij er van overtuigd dat je het slecht hebt; ik twijfel daaraan.
Brainless schreef:Dat ouders willen weten waar je bent is niet raar, dat klopt.
Een keer flinke ruzie, als puber, met geschreeuw/slaande deuren... is ook "normaal".
Maar slaan?? Dan moet het wel heel ernstig zijn.. dat is nl niet "normaal".
Maar ik ben NIET mishandelt thuis, ookal vond ik dat op dat moment wel. 

chipieke schreef:Ik heb ook klappen gekregen, meer dan 1.
Tot bloedneus en blauwe plekken aan toe. In 'mijn' tijd was het normaal dat de jeugd al eens een tik kreeg, en dat is nog maar 5 jaar terug. Mijn man heeft ook flink klappen geincaseerd in zijn jonge jaren (ook nog maar 5 jaar terug!).
De jeugd is de dag van vandaag lichtjes verwend heb ik de indruk.
Ik was een braaf kind maar wilde altijd het laatste woord hebben, klein foutje
Daar wordt je sterk van