Geesten? Nee toch..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Geesten? Nee toch..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 19:08

Hoi! Dit topic is niet voor mezelf maar wel voor een super goede vriendin van me.

Sinds een paar dagen geleden, hoort ze voetstappen, de deuren open en dicht gaan.
Al een paar dagen.. Ze word er gek van, en dit vind ze ook wel eng. Maar vandaag
Hoort ze ook gefluister. En toen ze in haar kledingkast stond te kijken zag ze een schim (zwart)
heel snel voorbij komen. Dit gaat elke keer maar door, als ze alleen thuis is. Of als ze in haar bed ligt.
Er stond niks open dus het kan geen wind zijn. Ze krijgt er dromen over, en word in een rare houding wakker.
Ze is super bang, en als ze zoiets merkt staat ze wel 15 minuten in trans met super grote ogen.
Wie o wie heeft hier ervaring mee? Nogmaals, dit is voor een super goede vriendin. En zal dit hele topic doorgestuurd krijgen.

Hopelijk kan iemand helpen!

:wave:

Sabinee__

Re: Geesten? Nee toch..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:10

Misschien eens met een psycholoog een gesprekje wagen?
Heb je tegenwoordig hele fijne medicatie voor :) .

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:10

Ik weet niet of het een geest is, maar als het er een is kan je misschien naar zo,n iemand toe
gaan die geesten verdrijft?

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 19:11

Het is sinds kort, en heeft het nog niet aan haar ouders verteld. Ze is nog aan het kijken wat het is.
Zodra er iets gebeurd vanavond belt ze me en weten we meer.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:12

hoi hoi, ik ben zelf ook 'ziend' en 'voelend' wat altijd helpt is hardop zeggen dat je het niet wilt, er (nog) geen behoefte aan hebt. het kan ook helpen met een voelende/ziende te gaan praten om uit te zoeken of het goede/kwade/bekende entiteiten zijn. succes gewenst vor je vriendin!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:13

Als het blijkt een geest te zijn, moet ze zich leren ervoor afsluiten, het is moeilijk, ik heb het zelf ook moeten leren..

Als ze iets ziet of hoort, moet ze het negeren, als ze iets ziet, niet ernaar blijven kijken, dan opent ze zichzelf alleen maar meer voor die geesten.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:14

Wat naar zeg. Inderdaad hard op zeggen dat je het niet wilt. Misschien met mensen praten die er veel ervaring mee hebben?

Edit:

Ik heb het zelf ook gehad ik was in duitsland met een vriendin. We lagen op een kamer en ik zag een schim in de hoek toen keek ik en was het razend snel weg. Dus wij gingen slapen en toen zag mijn vriendin precies in dezelfde hoek het zelfde. Het verplaatste zich naar mijn bed toe. Hebben er ook voor afgesloten en nooit meer gezien.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:16

Als het vaak is als ze slaapt of bijna slaapt kan t ook slaapverlamming (of zoiets, kom ff niet meer op de precieze naam) zijn..

Anders even een goede paragnost opzoeken, klinkt vrij heftig, denk niet dat ze daar vanaf komt met een ''ga weg''. Iig niet zelf gaan aanmodderen!! Heb dat zelf ook ooit eens gedaan, beetje met salie zwiepen enzo, maar daar word je echt niet vrolijk van :n Als je dat slaapiets kunt uitsluiten, gewoon iemand erbij halen die weet wat ie doet.

Succes iig voor haar, lijkt me doodeng :=

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:19

ik moet zeggen dat ik ook wel tips en hulp van iemand heb gekregen en ik weet dat het bij mij geen kwade entiteiten zijn maar beschermende (familie)

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:20

Ik had dit ook wanneer ik alleen thuis was, het zouden geesten kunnen zijn, wie weet?.
maar ze zeggen ook dat je omdat je alleen bent dingen kunt inbeelden
en die kunnen levens echt lijken en voelen voor die persoon.

Edit: je kan het dus zien als een fobie, voor alleen thuis zijn enzo.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:23

Tsja, geloof erin of niet.. Denk vaak dat je er beter niet in kunt geloven, slaap je een stuk lekkerder :=

Maar echt, even iemand erbij die kennis van zaken heeft, is ze er zo vanaf. T kan gewoon ontzettend naar uitpakken als ze zelf gaat aanrommelen..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:24

ohmygod wat freeky.. Dat hoop ik echt noooit mee te maken.. Kan niks zinnigs zeggen maar sterkte voor je vriendin!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:27

Ik heb het gelukkig nooit extreem meegemaakt. Van die kamer wat ik vertelde.. Ik denk dat het gewoon inbeelding was :) Echtte heb ik nooit meegemaakt. Maar toen ik dat meemaakte durfde ik die kamer niet meer alleen op!

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:34

Ik zou je vriendin toch adviseren naar een psycholoog te gaan.
Het klinkt heel erg vervelend, ik heb hier zelf ook vreselijke angsten voor gehad.
Maar nu ik zelf psychologie studeer worden dingen heel veel duidelijker, je geest kan je meer voor de gek houden dan je zal vermoeden.
Slaapverlamming zou kunnen, maar dat verklaard naar mijn idee het staren niet zo zeer.
Hoort ze de stemmen als ze echt wakker is?(D.w.z. als ze echt nog niet in bed ligt/geen slaap heeft)? Of als ze al in bed ligt en probeert te slapen?
's Avonds is je zelfbeheersing(mindere staat van gedachte beheersing) namelijk veel minder dan 's morgens en zo zou het kunnen dat je denkt dat je dingen hoort en/of ziet.

En woont ze in een rijtjes huis? Ik kan namelijk ook de buren horen praten en lopen..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:13

ik weet niet of geesten wel of niet bestaan,
maar soms heb ik toch het idee van wel.

als ik zoon vreemd gevoel heb, of ik wel of niet alleen thuis ben sla ik een kruisje en bid tot god(ja officieel katholiek maar ga niet meer vaak naar de kerk). en zodra ik dit heb gedaan vraag ik of mijn beppe(die dus overleden is) in mijn gedachte om hulp om even goed over mij te waken.

of het nu wel of niet werkt, ik word er wel rustiger van. en als ik het gevoel heb dat het nog niet helemaal "goed" is dan vraag ik mijn beppe of ze het ene nare gevoel weg kan nemen.
met een naar gevoel bedoel ik bijv. het gevoel dat iemand naar me kijkt ofzo. of dat er een zwaar iets op me ligt terwijl ik slaap.
noem me gek of wat dan ook. een psygoloog heb ik al gehad en na 5 behandelingen niet nodig meer gehad. had slechts last van ontiegelijke stres

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 11:25

Bedankt voor jullie snelle reactie's. :j

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:34

ik ken het :j heb het ook wel eens mee gemaakt. echt heel eng!
of dat kijk je in de spiegel, en dan zie ik ze ineens achter me. echt niet leuk!

DlovesC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:12

pff, ik weet vanmezelf dat als ik zoiets lees, of films zie dat ik vanalles meen te 'horen'
en nog klik ik hierop, en na de eerste 2 zinnen durf ik al niet meer.

jaja, wat dit betreft ben ik echt aansteller de eerste :+

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:15

Sabinee__ schreef:
Misschien eens met een psycholoog een gesprekje wagen?
Heb je tegenwoordig hele fijne medicatie voor :) .

Lekker flauw weer -O-

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:18

DlovesC schreef:
pff, ik weet vanmezelf dat als ik zoiets lees, of films zie dat ik vanalles meen te 'horen'

haha precies mijn reactie _O-
ik ben ook altijd bang dat ik iets zie.

(ligt nu alleen boven in een donkere kamer met mijn laptop.)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:23

Daarom heb ik dus een aquarium op mn kamer staan... 's Nachts t licht aan, heerlijk :D

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:29

Ik heb er geen ervaring mee en lijkt mij doodeng, maar kun je anders niet een nachtje bij je vriendin blijven slapen als ze alleen thuis is. Al is het alleen om haar steun te bieden of toch andere dingen uit te sluiten?

Veel sterkte en wijsheid voor je vriendin.

DlovesC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 01:49

_Bitje_ schreef:
DlovesC schreef:

haha precies mijn reactie _O-
ik ben ook altijd bang dat ik iets zie.

(ligt nu alleen boven in een donkere kamer met mijn laptop.)

hahaha,
oke gelukkig, kon me echt voor de kop slaan toen ik dit gepost had |o
maar ben dus niet de eenige
en ja ik zit ook in een donkere kamer, met mn laptop haha

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:24

Als ik jouw vriendin was, zou ik eerst een psychisch probleem uitsluiten voordat je met paragnosten gaat praten.
Stemmen horen en gekke dingen zien kunnen ook veroorzaakt worden door een psychisch probleem. Je hersenen kunnen gekke dingen doen, waardoor zulk soort dingen levensecht lijken.
Ik wil je vriendin niet bang maken, maar het is wel slim om dit eerst uit te sluiten voordat je verder gaat kijken :j

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:38

ninajojo schreef:
Als ik jouw vriendin was, zou ik eerst een psychisch probleem uitsluiten voordat je met paragnosten gaat praten.
Stemmen horen en gekke dingen zien kunnen ook veroorzaakt worden door een psychisch probleem. Je hersenen kunnen gekke dingen doen, waardoor zulk soort dingen levensecht lijken.
Ik wil je vriendin niet bang maken, maar het is wel slim om dit eerst uit te sluiten voordat je verder gaat kijken :j

Ik hoor zelf toch echt geen stemmen en ben geestelijk 100% in orde... maar ook ik heb er in het verleden last van gehad :')
Toch grappig dat mensen het aannemelijker vinden dat iemand psygisch niet helemaal in orde is dan dat ze er aan moeten dat er geesten bestaan