Overmatig zweten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Overmatig zweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:52

Het blijft echt irritant. En weet niet hoe het komt maar al sinds een paar jaar blijf ik overmatig zweten (oksels en rug). Heb geen zweetvoeten of zweethanden, het zijn echt men oksels! Ben trouwens 19 nu, dus puberen doe ik niet meer... De pil neem ik ook niet (meer, al lang niet meer).
Het is ook niet enkel zomaar zweten, ik heb het ook vaak veel te warm. Laten we zeggen gewoon plots krijg ik een opwelling (lijk wel in mijn menopauze te zitten:+) en krijg ik het heel warm met gehele okselvijvers tot gevolg.

Gewoon zweet is inderdaad geurloos, maar ik douch me elke dag en tegen het einde van de dag heeft dit uiteraard een geurtje...
Na dat ik me gedoucht heb ik het ook vaak zo dat mijn oksels nog steeds ruiken (terwijl ik die 3 maal was omdat ik weet dat het steeds zo is!). Het blijft dus echt irritant.

In de winter ben ik dan diegene die het snelste koud heeft buiten. Maar binnen heb ik nu toch echt wel overal te warm, terwijl anderen doodnormaal met aan trui aan zitten, zit ik al met een doorweekte t-shirt aan.
Het is wel zo dat het geen gigantische okselplekken zijn (lees tot aan de hoogte van je bh band). Maar het scheelt in bepaalde gevallen toch niet zoveel... Uiteraard blijft die geur ook in je kleren hangen!

Heeft iemand hier tips voor? Of iemand die hier nog last van heeft?
Heb al gelezen dat botox hierbij helpt, maar dat zie ik nu niet bepaald zitten...
Heb ook vroeger eens iets gebruikt van de apotheek, en dat hielp wel wat, maar het was zo'n duur spul!

Char_elle

Re: Overmatig zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:08

ik lees even mee!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 18:37

Ben zeker dat nog meer mensen hier last van hebben :-).. Maar misschien schamen sommige zich wel? Jammer dat ik hier via bokt ook niet wijzer zal uit komen!

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:40

Ik heb er ook lang last van gehad, totdat ik over Odorex las, Het helpt perfect!
Is gewoonbij de kruidvat/etos tekoop voor 4 euro. Het is een deppertje, die je dan 1x in de 2/3 dagen opbrengt, even laten intrekken en gaan slapen. En je hebt er 3 dagen geen last meer van.
Topspul!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:42

Ik heb er niet zoveel last van. Maar ik gebruik wel theme. Is duur spul (15 euro) maar werkt 5 dagen!
Die dood de bacterieën en daardoor ruik je iig niks meer. Ik heb dan eigenlijk ook geen zweet meer.
Ik ben het gaan gebruiken om idd zweetplekken en nare geurtjes tegen te gaan.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:42

Ik lees ook even mee. Odorex kan dat ook met een gevoelige huid?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:43

Odorex Extra Dry, aanbrengen na het wassen, blijf ik 2 weken volkomen zweetloos.
Het belooft 3 dagen zweetloosheid maar bij mij werkt het minimaal 2 weken. Kost maar 3 euro nog wat.

Therme wat hierboven al genoemd wordt schijnt nog beter te werken maar vind ik persoonlijk te duur (aangezien bij mij die van 3 euro al top werkt).

SusyB: Odorex heeft verschillende varianten (spray, creme etc.) waarbij de creme voor gevoelige huid is. Met die kun je ook gewoon eerst scheren en dan smeren, wat je met de spray en depper absoluut niet moet doen :=
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 22-06-11 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:43

Nell_ schreef:
Ik heb er niet zoveel last van. Maar ik gebruik wel theme. Is duur spul (15 euro) maar werkt 5 dagen!
Die dood de bacterieën en daardoor ruik je iig niks meer. Ik heb dan eigenlijk ook geen zweet meer.
Ik ben het gaan gebruiken om idd zweetplekken en nare geurtjes tegen te gaan.

Ik heb die ook geprobeerd, maar dat was bij mij niet zo'n succes. Maar ik had een soort van deostick, misschien was dat de verkeerde dan?

Ik heb zelf ook een gevoelige huid, en krijg er soms wel wat irritatie van. Maar liever een paar uurtjes jeuk dan 3 dagen zweetplekken

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:44

Ik heb er geen last van maar gebruik wel odorex, simpel (nadeel scheren, dan prikt het) en goede antitransparant en geen deoparfum.

Maar zoals jij het beschrijft is het dus niet 'normaal' zweten maar overmatig.
hier wat aan? http://lmgtfy.com/?q=overmatig+zweten

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 18:44

Odorex wil ik zeker ook wel proberen! En als dit niet helpt kan ik nogaltijd dat gebruiken wat jij aangeeft Nell_, heb het even opgezocht, het is Therme zie ik? Odorex zou ik eens voor in het kruidvat moeten gaan kijken, helpt het echt zo goed? Ben bang dat ik het er gewoon weer uit zweet :P! Of dat ik dan meer ga zweten op men rug..

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 18:47

mltex schreef:
Ik heb er geen last van maar gebruik wel odorex, simpel (nadeel scheren, dan prikt het) en goede antitransparant en geen deoparfum.

Maar zoals jij het beschrijft is het dus niet 'normaal' zweten maar overmatig.
hier wat aan? http://lmgtfy.com/?q=overmatig+zweten

In de titel staat ook dat ik overmatig zweet ;-)... Maar je kan overal opzoeken, weet jij te bepalen wat de grens is tussen overmatig en normaal? Ik anders niet...
Heb het enkel onder men oksels en heb niet zoals overal besproken wordt dat overmatig zweetvoeten gedoe, en klamme handen etc... Het is ook niet dat ik hier geheel doorweekt ben. Maar op een bepaald moment kan ik soms nogal zweten, en plots is het dan weer weg.
Odorex wil ik zeker proberen.
Ik kan trouwens zelf google wel gebruiken, heb het zelf reeds opgezocht, anders zou ik niet gaan posten op bokt dat ik een "probleem" heb. Anders is het inderdaad maar 'gewoon' zweten.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:49

Ik denk dat je zelf wel weet of het echt overmatig is want dan werken al die middeltjes niet en hoef je niet te proberen want dat is een verspilling van geld. Vandaar de link.
Maar goed, schaf maar aan, tis niet mijn geld

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:50

Mikk_ Dan heb je denk de goedkope variant :j Je moet echt therme hebben die 5 dagen werkt. Dus de duurste.
Maar weet niet of het in 'extreme' gevallen ook werkt? Want ik ben het tegen de frisheid gaan gebruiken en niet omdat ik overmatig zweet had :)

Gerbriichh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:52

Ik heb dit in mijn puberteit ook heel erg gehad. Ik schaamde me dood. Ik ben er nu eigenlijk vanaf. Tenzij ik het echt heel warm heb. Ik heb die tijd altijd Therme gebruikt. Het was echt top spul. Heb het toen idd vrij regelmatig gebruikt omdat ik zoveel zweette. Ik had het geld dr echt voor over omdat zweten ontzettend vervelend kan zijn. Je moet bij dit spul er alleen om denken dat je het niet na het scheren doet. Het opsprayen voelt ook wat vaag omdat je het dan laat opdrogen. Vond ik niet zo lekker als ik dan ging slapen, maar het was het waard... Succes! Ben benieuwd of het bij je helpt :)
http://www.shopmania.nl/persoonlijke-ve ... ml-4818839

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:54

Mikk_ schreef:
Ik heb er ook lang last van gehad, totdat ik over Odorex las, Het helpt perfect!
Is gewoonbij de kruidvat/etos tekoop voor 4 euro. Het is een deppertje, die je dan 1x in de 2/3 dagen opbrengt, even laten intrekken en gaan slapen. En je hebt er 3 dagen geen last meer van.
Topspul!

Hoeft helemaal niet te deppen hoor! Dan heb jij de lotion, die werkt bij mij minder goed dan de spray. De lotion heeft een klein beetje een geurtje vind ik. Ik gebruik het 2x per week, snachts opspuiten voor het slapen gaan.
Lotion en spray moet je niet bij gevoelige huid gebruiken nee. De nachten dat ik het gebruik heb ik ook moeite met in slaap komen, want het prikt een beetje en als ik te snel mijn armen omlaag doe of mijn oksels te kort geleden geschoren heb jeukt het ook nog. Zonder die odorex stink ik binnen no time een uur in de wind.

Met je 'opvliegers' erbij zou ik trouwens wel een keerje naar je huisarts gaan. Dat klinkt mij als iets hormonaals.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:57

Ik gebruik nu een paar weken odaban! Werkt super! echt! :j :j Heel fijn en makkelijk in gebruik!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 18:57

mltex schreef:
Ik denk dat je zelf wel weet of het echt overmatig is want dan werken al die middeltjes niet en hoef je niet te proberen want dat is een verspilling van geld. Vandaar de link.
Maar goed, schaf maar aan, tis niet mijn geld

Vriendelijk ben je wel zeg :-), amaai. Heb ik je iets misdaan ofzo?
Als jij telkens op voorhand gaat gillen : "Ah dat haalt niets uit" zonder dat je weet of het werkt, dan heb jij waarschijnlijk al heel wat ervaringen misgelopen.
Het is gelukkig wel mijn geld ja, stel je voor zeg.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:00

Ik heb trouwens ook wel last van zweetrug etc, maar ook zweetvoeten enzo. Daar helpt Odorex niet tegen, maar bij mijn oksels helpt het dus wel :)

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 19:03

Annetje schreef:
Mikk_ schreef:
Topspul!

Hoeft helemaal niet te deppen hoor! Dan heb jij de lotion, die werkt bij mij minder goed dan de spray. De lotion heeft een klein beetje een geurtje vind ik. Ik gebruik het 2x per week, snachts opspuiten voor het slapen gaan.
Lotion en spray moet je niet bij gevoelige huid gebruiken nee. De nachten dat ik het gebruik heb ik ook moeite met in slaap komen, want het prikt een beetje en als ik te snel mijn armen omlaag doe of mijn oksels te kort geleden geschoren heb jeukt het ook nog. Zonder die odorex stink ik binnen no time een uur in de wind.

Met je 'opvliegers' erbij zou ik trouwens wel een keerje naar je huisarts gaan. Dat klinkt mij als iets hormonaals.

Laten we zeggen dat die opvliegers eigenlijk vaak gewoon komen wanneer ik even buiten gelopen heb (dingen gedaan met paarden ofzo) en me dan weer stil zet binnen. Dan kan ik plots zo'n opwelling hebben. Buiten zweet ik dan ook soms wel, maar dan heb ik er geen gevoel van (heb niet te warm). Maar heb dan wel die okselvijvers. Meestal gaat het vaak zo, dat ik wel warm heb, maar niet speciaal té warm, dat ik dan een trui uitdoe en dan is die okselvijver daar al.
Heb in der tijd nog axitrans gebruikt! Wist plots de naam weer. En dat hielp toen ook goed, moest het ook na het wassen opbrengen en ermee slapen. Maar dit was ook vrij prijzig, en moest je afhalen bij de apotheek.
Hopelijk werkt odorex ook! En er is ook trouwens niemand die opmerkt dat ik naar het zweet ruik, het is vooral ikzelf die dat vindt. Mijn vriendin zegt van niet... Maar ik vind van wel!

Carly88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:11

hallo
Wat ook goed helpt is syneo, kan je halen bij de kruitvat/etos kost wel wat 20 euro maar werkt wel 5 dagen.
Is echt super spul. en zorgt ervoor dat nare luchtjes en zweetplekken weg blijft.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 19:14

Heb hier nog anti transparant creme gevonden van nivea, heb deze nu eens geprobeerd. Zodra ik kan ga ik eens een kijkje nemen in kruidvat! Bedankt allesinds al voor de oplossingen! Ben blij, kan hier al heel wat mee!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:15

Botox doen ze trouwens meestal alleen bij écht overmatig zweten. (Dus als je 5 keer per dag een ander t-shirt aan moet omdat het helemaal doorweekt is).

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 19:18

Focussed schreef:
Botox doen ze trouwens meestal alleen bij écht overmatig zweten. (Dus als je 5 keer per dag een ander t-shirt aan moet omdat het helemaal doorweekt is).

Ja inderdaad. Zo erg heb ik het dus helemaal niet...
Wel elke dag een andere, omdat er een geurtje in hangt van al dat zweten. Maar het is niet dat men t-shirt voortdurend nat is.
Vaak is dit na dat ik bewogen heb enz, als ik gewoon in de klas zit heb ik het vaak wel warm, maar niet dat er echte okselvijvers zichtbaar zijn. Ik vind het geurtje gwn irritant, en het nat gevoel nog meer! Dus er moet een oplossing zijn, want zo extreem is het nu ook weer niet.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:22

Ik heb ook Axitrans geprobeerd, hielp in het begin heel goed, wel erg irriterend aan mijn huid, maar na maanden gebruikt te hebben ook niet meer zo goed.
Odaban is via internet te bestellen en werkt ook goed, redelijk prijzig en ook irriterend aan de huid.
De rest heb ik ook allemaal geprobeerd en niks hielp, heb/had er dan ook erg last van.
Nu ben ik vorige week vrijdag ingespoten met Botox en ben er zeer tevreden over, nergens geen last meer van.
Natuurlijk wel het normale zweten bij inspanning maar dat is alleen maar goed lijkt me.
Kan natuurlijk nog niet helemaal oordelen omdat het nog zo kort is maar voelt iig zo lekker fris.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:22

Als je odorex gaat proberen neem dan gewoon dat flesje (extra dry lotion) en niet de roller. Mijn ervaring is dat de roller minder effectief is dan de lotion. Als ik die roller gebruik dan plakken mijn oksels en na een dag komt het luchtje er doorheen. Met de lotion heb ik geen last van plakkende oksels, minimaal 4 dagen geen zweet en geen luchtje :D