Helemaal klaar met het VGZ!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Helemaal klaar met het VGZ!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 13:21

Ik ben zooo boos! Heb het helemaal gehad met die zorgverzekeraar van het VGZ!

Vorig jaar mijn automatische incasso stop gezet omdat er tot 2x toe een dubbele afschrijving gemaakt was. Vanaf vorig jaar mei dus elke maand zelf geld overgemaakt. Wat uiteraard weer weken duurde voordat ik dat geld terug had, afschrijven kunnen ze meteen, maar terugstorten HO MAAR!

Nu maak ik net perongeluk 2x keer geld over voor dezelfde maand (136 euro! x2 dus), bel ik mijn bank op, die kunnen het geld niet terug halen en dus contact opgenomen met het VGZ.

WAT KRIJG IK TE HOREN?! "ja maar mevrouw, dan kunt u dat geld toch laten staan voor de volgende maand?" NEE dat kan ik niet want dan kan ik geen boodschappen meer doen deze maand! "Dan moet u een bezwaarschrift tekenen en dan maken wij het geld binnen 2 weken weer over". 8)7

WAAAAAAAAAAAT! :( Net zo makkelijk als ik het net PERONGELUK 2x heb overgemaakt moeten hun het toch ook terug kunnen storten?! Wat een kul zeg, nee moet ik weer een briefje typen, per post sturen, want nee email dat mag INEENS niet. Moet schriftelijk. KLantvriendelijk of klantgericht denken het VGZ??? echt mn hoela! Ze stikken er daar maar in daar, kl*&*%^&%&te bedrijf. _-:( |o

ECHT IK BEN LAAIEND. :( -:(- M'n moeder is daar al 30 jaar klant en ik ben zo automatisch meegerold en omdat ik nog thuis woon is dat zo'n verzekerings pakket. Maar het VGZ kan er in zakken.

MIJ zijn ze in ieder geval kwijt einde dit jaar want ik ga naar een andere verzekeraar.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:25

Heb je ze gevraagd waarom een email niet mag?
Dat het schriftelijk moet, verwondert me niet.

InekeH87

Re: Helemaal klaar met het VGZ!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:22

Mij verwondert het ook niet dat het schriftelijk moet en ook niet dat het twee weken duurt, dat is nou eenmaal een normale procedure. Er zit daar niet iemand de hele dag met een random readertje om alle mensen die zo dom waren dubbel over te schrijven meteen hun geld terug te geven. Dat gaat periodiek en dat duurt inderdaad meestal twee weken.
TS het is natuurlijk heel vervelend dat dit is gebeurd, maar dit is niet hun schuld maar de jouwe. Je zou boos op jezelf moeten zijn. Boodschappengeld moet je dan deze maand maar op een andere manier regelen.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 20:53

Ze kunnen me toch ook 20 min laten wachten aan de telefoon? Ik weet niet hoelang jij doet over een transactie online , maar ik doorgaans nog geen minuut. Vind het gewoon belachelijk dat ik tot 3x toe word door verbonden voordat iemand me wat kan vertellen over hoe nu verder, en dat ik minstens 15 min in de wacht heb gehangen.

Al die procedures en rondslomp er rond om heen. Word er gewoon niet goed van. Ik zeg minder papier werk en meer klantvriendelijk werken. Vorige jaar hebben ze tot nota benen 2x teveel afgeschreven (wat uiteraard wel in 2 min kon) maar terug betalen HO MAAR! Daar heb ik 6 weken op moeten wachten. Vind ik gewoon belachelijk!
Laatst bijgewerkt door Urko op 22-06-11 20:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 20:54

Boras schreef:
Heb je ze gevraagd waarom een email niet mag?
Dat het schriftelijk moet, verwondert me niet.

Omdat het de procedures waren... dus echt zo'n "daarom"antwoord.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:56

Je kunt het bedrag gewoon laten storneren bij de bank.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 20:58

Letsdunit schreef:
Je kunt het bedrag gewoon laten storneren bij de bank.

Dat kan dus alleen als het een automatische incasso is, want die had ik dus als eerste gebeld (voordat ik VGZ belde).

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:17

Ja klopt dat kan alleen bij automatische incasso's.
Wat ik al eerder zei is dat de klanten afdeling niet gekoppeld is aan de financiële afdeling en die mensen achter de telefoon niet zomaar opdracht mogen geven tot een terugbetaling. Dat moet eerst genoteerd worden, daarna doorverzonden om gecontroleerd te worden door een andere afdeling en dan verwerkt en doorgestuurd naar de afdeling die uitbetalingen regelt. En ja dat kost tijd, dat kan niet in een kwartiertje, zelfs niet in een dag. Ik snap dat je boos bent, maar voor jouw stomme fout gaan ze niet hun hele systeem in de war gooien. Dat systeem is er om orde te houden, anders wordt het helemaal een chaos.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:21

Dat snap ik Ineke, maar vorig jaar heeft het VGZ tot 2x toe een dubbele afschrijving gemaakt via automatisch incasso (hun fout dus) en toen moest ik ook 6weken op mijn geld wachten. Want toen konden ze het ook niet meteen terug overmaken want door hun fout moest ik ook een brief sturen! En nu dit.

Mn emmer is vandaag letterlijk overgestroomd. Ben er gewoon klaar mee, dat hele systeem deugt niet. Ze kunnen me makkelijk doorverbinden naar de financiele afdeling in diezelfde tijd dat ik zit te wachten (ze konden namelijk wel op de computer zien dat er dubbel betaald was) maar terug storten ho maar. Na dat gedonder van vorig jaar ben ik er gewoon klaar mee.

MInder papier werk, en meer klantgericht werken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:29

Ja en dat werkt tegenwoordig helaas niet meer dat minder papier. Er zijn naast jou nog ruim een miljoen andere klanten die precies dezelfde behandeling eisen. Als dat allemaal snel en direct moet dan werkt het klantgerichtheid systeem niet.
Wat je wel kan doen is een officiële klacht indienen en rustig uitleggen dat jij het heel vervelend vind dat het zo moet lopen en vertellen dat je nu achter komt met je betalingen, boodschappen etc. Je zal er niet sneller je geld mee terug krijgen, maar meestal wel een vriendelijke excuus brief of een bosje bloemen. Mijn ervaring leert dat dat al heel goed voelt, dan heb je echt het idee dat ze naar je luisteren. Dan moet je in je klachtenbrief c.q. telefoon natuurlijk zelf wel heel correct blijven, dus niet schelden of boos worden of hun beschuldigen. Gewoon rustig uitleggen en altijd zelf vriendelijk blijven, dat werkt echt heel goed.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 08:47

Geloof me, ze gaven er niks om aan de telefoon, "tja mevrouw dat zijn nou eenmaal de procedures". Tijd voor een bloemetje te sturen wel? Kijk als dat dus nu gaat gebeuren dan word ik helemaal laaiend. Dat slaat echt helemaal nergens op.

En ik ben echt heel vriendelijk gebleven aan de telefoon, heb namelijk mijn frustratie er hier uit gegooit. Na dta gedoe van vorig jaar, en nu weer kunnen ze me daar wat. Ik ga er gewoon bij weg. Dat hele klantgerichteid systeem van hun deugt nu zeker niet, zeker als ze wel tijd heben om bloemetjes of excuus briefjes te sturen. Echt zo krom!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:26

jij maakt het toch 2x over? := Niet bepaald hun fout. Dat van vorig jaar heeft er imo niks mee te maken.

Maar je kan idd ook naar een andere verzekeraar gaan :) Denk alleen dat het daar wel hetzelfde gaat...

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 09:52

Het is toch zo krom als iets? Hun maken 2x dezelfde fout als die ik nu maak en dan moet ik ook maar 6 weken op mijn geld wachten, en nu maak ik diezelfde fout als hun 2x hebben gemaakt en mag ik ook weken op mijn geld wachten? HALLO dat is dus wel meten met 2 staven he!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:06

Welkom in de wereld die klantenservice heet, de pest is dat de mensen die daar werken ook gewoon ontzettend beperkt zijn, want dit mag niet, dat mag niet, dit mag alleen als je die en die skill hebt, etc.
Ik heb dit werk jaren gedaan, alleen door alle regeltjes werd het daadwerkelijk helpen van mensen echt steeds moeilijker

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 11:29

@stef: dat geloof ik meteen. Ik zeg, veranderen heel dat systeem, want het deugt niet. Respect voor je dat je dat werk hebt gedaan, ow wat moeten jullie gefrustreerd zijn want jullie willen vast wel maar door al die regeltjes niks kunnen.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:50

Ts je moest een weten hoeveel mensen het zelfde probleem hebben als jij. De mensen die de telefoon aannemen kunnen niet in alle bestanden gaan rommelen en dan opzoeken of jij toevallig zelf een fout gemaakt hebt. Daar hebben ze natuurlijk weer andere mensen voor. Dus dat moet weer doorgestuurd worden naar de juiste afdeling en daar kom je onder op de stapel van mensen die ook een klacht hebben. Je moet dus gewoon op je beurt wachten. Verder vind ik het ook niet echt fair dat je nu zo boos gaat zijn om een fout die je zelf gemaakt hebt. En het systeem daar veranderen dat gaat niet omdat anders iedereen bij alle gegevens kan van alle clienten en dan mag niet met de wet op de privecy. Mijn man is software ontwikkelaar bij VGZ. En is ook verantwoordelijk voor een groot deel van de software waar de mensen bij VGZ mee moeten werken. Maar hij is tegen zoveel juridische punten aangelopen waar hij allemaal rekening mee moest houden. Het gaat echt puur om de privecy. Je kunt dus alleen maar een bezwaarbrief sturen en hopen dat je snel je geld terug krijgt. Maar ik vrees dat je tegen de tijd dat je het geld terug zal krijgen de volgende premie al weer moet betalen. En dat is bij elke zorgeverzekeraar zo hoor. En niet alleen bij VGZ.

Dat neemt trouwens niet weg dat het ontzettend balen is dat je minder geld te besteden hebt deze maand. Maar dan heb je volgende maand gewoon wat extra's te besteden zou ik zelf denken.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:09

Wat kan jij moeilijk doen zeg :=
Dat het 2x is overgeboekt is jouw schuld, je kan ook een maandelijkse betaling aanvragen.
Vraag me trouwens af hoe je dat flikt, hier lukt dat niet :+

En waarom schrijf je niet gewoon een brief ipv een e-mail?? Kan je hem nog aangetekend sturen ook nog
Zou er dus maar al te blij mee zijn :+

Dat van vorig jaar heeft er niets mee te maken, voor jou lijkt het simpel maar voor hun is het een heel gedoe en bovendien ben je niet de enige klant bij hun.

In ieder geval, veel succes bij een andere verzekering, als je tegen dan nog geen geduld hebt wens ik je veel sterkte toe :+ het is overal hetzelfde

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:22

Urko schreef:
Ze kunnen me toch ook 20 min laten wachten aan de telefoon? Ik weet niet hoelang jij doet over een transactie online , maar ik doorgaans nog geen minuut. Vind het gewoon belachelijk dat ik tot 3x toe word door verbonden voordat iemand me wat kan vertellen over hoe nu verder, en dat ik minstens 15 min in de wacht heb gehangen.

Een bedrijf als VGZ heeft niet een rekeningetje zoals jou waar je gewoon met een random reader geld mee over kan maken. Dat is echt een wereld van verschil. Daar zitten protocollen, grootboekrekeningen en van allerlei spannende dingen tussen. Ja, de terugbetalingen worden inderdaad maar 1x per maand gedaan. Mocht het in het uitzonderlijke geval zo zijn dat er per hoge (en dan bedoel ik echt enorm hoge) uitzondering een betaling eerder gedaan moet worden dan zijn meerdere mensen daar mee bezig. Dat is niet zomaar even 1 druk op de knop. Dat heeft niets met VGZ te maken, dat komt doordat het een groot bedrijf is.

Daarnaast, wie zegt dat jij jij bent? Dadelijk ben je een evil twinsister? :) Het insturen van een verzoek is veel veiliger voor het bedrijf zelf.