Welke zonnebrandcreme en aftersun deze zomer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Welke zonnebrandcreme en aftersun deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 07:46

Dat vraag ik me nu al een paar weken af :+

Ben wel benieuwd naar de verschillende ervaringen? Ik weet dat mijn vader door het ziekenhuis is geadviseerd de zonnebrandcreme van de HEMA te gebruiken. Mijn vader heeft hele grote littekens op zijn armen door huidtransplantatie en hij is daar erg te vreden over.

Ik heb altijd die van de Aldi en ik heb nog behoorlijk wat staan van vorig jaar wat niet gebruikt is. Alles wat al wel gebruikt is heb ik weggegooit.
Maar is het nu zo dat ik die flessen die niet gebruikt zijn, dit jaar nog gewoon kan gebruiken?
Nu is het wel zo dat mijn vriend bijna elk jaar blaasjes krijgt als hij deze zonnebrandcreme gebruikt. Ik dacht altijd dat het kwam door zijn rossige huid. Maar na wat speuren op internet blijkt dat weleens te kunnen komen door de creme.
Ik gebruik meestal een vrij lage factor met een bronzer er in. Ik word makkelijk bruin en verbrand eigenlijk nooit, maar een hele fijne creme daarvoor ben ik ook nog niet tegen gekomen.

Ik weet niet of het hier goed staat eigenlijk, anders moet het maar even verplaatst worden.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 21-06-11 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:52

Nivea factor 30. Ik word snel bruin, ook met een hoge factor.
Ik zag laatst een test van de consumentenbond. Het maakt allemaal niet zoveel uit, alleen in prijs.
Ze doen allemaal wat ze beloven qua factor, sommigen gaan daar overheen.

Corelli

Re: Welke zonnebrandcreme deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:57

Ik gebruik factor 15 of 20 van Garnier (http://www.deonlinedrogist.nl/images/re ... 60_398.jpg) en als ik al lekker bruin ben gebruik ik zonne-olie van tropicana :)

Qua werking zou een jaar niet zo veel uit moeten maken, maar je kan voor de zekerheid even kijken of er een houdbaarheidsdatum op de fles staat :) En mocht je denken dat de werking wat is afgenomen, dan kun je dat oplossen door vaker te smeren :j

sassefras

Re: Welke zonnebrandcreme deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:01

DesireeK

Als ik nu zo naar buiten kijk denk ik niet eens aan zonnebrandcreme ;) Lijkt wel of we de zomer al gehad hebben en dat nu de herfst alweer is begonnen :S

magic_lover

Dat van die blaasjes heb ik ook een keer gehad nadat ik er after sun op gesmeerd had wat al een jaar/paar jaar oud was... := dus ik koop gewoon elk jaar nieuw spul nu en nergens last van.

Vorig jaar had ik nog erg last van zonneallergie, ook nog ondanks het trouwe insmeren, gebruikte toen huismerk van de kruitvat.
Dit jaar heb ik De granier ambre solair, ik vind het echt een heerlijke zonnebrandcreme!
word niet vet of plakkerig en trekt vrij snel in je huid.
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 21-06-11 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 08:03

Er staat een houdbaarheidsdatum van 24 maanden op de fles, maar ik heb even op internet rondgekeken en het blijft dat ongeopende (dus niet gebruikte flessen) wel tot 3 jaar houdbaar zijn zonder dat de werking er van verminderd. Maar of dit ook echt zo is :?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 08:04

DesireeK schreef:
Als ik nu zo naar buiten kijk denk ik niet eens aan zonnebrandcreme ;) Lijkt wel of we de zomer al gehad hebben en dat nu de herfst alweer is begonnen :S

Ja klopt maar was even de folders van de Etos en de Kruidvat aan het checken en het is nu dus in de aanbieding :') Vandaar :+

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:06

Als je gevoelig bent voor blaasjes kan hij de UV sensitive van garnier gebruiken. Garnier is volgens m'n collega (studeerd dermatologie) een van de betere omdat die bepaalde stralen beter blokkeerd dan andere crème 's.

Verder zou ik even goed rondkijken naar aanbiedingen. Ik gebruik zelf altijd garnier of vision( is eigenlijk niet zo goed ivm 1x smeren maar wel erg handig). Maar ik koop alleen in de aanbieding, garnier is regelmatig 2de gratis!

Als ie niet gebruikt is kun je m gewoon nog gebruiken. Tgaat er om dat als er door gebruik zuurstof bijkomt en bv zand oid, dan neemt de factor terug en ben je er niet zeker van in welke mate de huid beschermt wordt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:06

SAKKIA schreef:
Er staat een houdbaarheidsdatum van 24 maanden op de fles, maar ik heb even op internet rondgekeken en het blijft dat ongeopende (dus niet gebruikte flessen) wel tot 3 jaar houdbaar zijn zonder dat de werking er van verminderd. Maar of dit ook echt zo is :?

Daar zou je gewoon vanuit mogen gaan :j Ik gebruik al 3 jaar hetzelfde spul en en nog nooit verbrand, maar ik verbrand sowieso niet snel, dus misschien is dat het
En anders wat vaker smeren :) Want het feit dat de werking evt wat achteruit zou gaan, betekent dat de factor verlaagt, dus dat je minder lang beschermd in de zon kan zitten..Oplossing: vaker opnieuw smeren

SAKKIA

Re: Welke zonnebrandcreme en aftersun deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 08:11

Heb de titel even aangepast zodat er ook ervaringen met aftersun geplaatst kunnen worden.

Het is nu overal in de aanbieding idd, dus ik moet maar eens even langs tussen de middag.

Ik verbrand eigenlijk ook nooit, ja tussen mijn borsten op het randje van de bikini, maar dat is het enige. Dus ik smeer zelf ook niet met een hele hoge factor en ik koop op vakantie meestal ook Tropicana, maar dat wordt op een gegeven moment ook zo'n kliederboel :o

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:15

sassefras schreef:
http://www.bananaboat.com/products/1508 ... seBy=Usage

1x sprayen, en de hele dag klaar. echt superspul

alleen helaas niet te krijgen hier, op e bay is het wel te vinden

1x per dag sprayen biedt geen goede bescherming. Ook al staat dat misschien op het flesje.
Ook altijd na het zwemmen opnieuw aanbrengen, ook al staat er op het flesje dat het niet hoeft.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:15

Ik heb pas een spray gekocht van Garnier Ambre Solaire, helaas nog weinig mogen gebruiken,
maar de keren dat ik 'm heb gebruikt was hij prima. :) Goed te verdelen, geen witte strepen en plakt verder ook niet oid.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 08:16

Is het trouwens handig zo'n spuitbusje? Heb daar helemaal geen ervaring mee, maar zag het staan en het leek me wel wat :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:17

Ik vond het altijd irritant dat je niet goed op de kop kunt spuiten, maar weet niet of dat inmiddels verbeterd is?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:18

P20.
1x smeren, trekt volledig in je huid en is dus niet vet. En de rest van de dag ben je klaar :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:22

Corelli schreef:
Ik vond het altijd irritant dat je niet goed op de kop kunt spuiten, maar weet niet of dat inmiddels verbeterd is?

Er zijn er nu ontwikkeld die inderdaad ook gemaakt zijn op het ondersteboven kunnen sprayen. :j

Ik vind het ideaal, verspreid tenminste goed ipv op één plek een dikke klodder. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:43

Ik gebruik zelf Nivea, de eerste dagen factor 50, en minimaal 1 keer per uur smeren. Als ik dan een basiskleurtje heb ga ik over op factor 30 :)

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:50

verootjoo schreef:
P20.
1x smeren, trekt volledig in je huid en is dus niet vet. En de rest van de dag ben je klaar :)

Volledig mee eens. Verreweg de fijnste zonnebrand die ik ooit heb gehad. Wel best duur, maar je doet er ook lang mee omdat je dus maar 1x per dag hoeft te smeren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 08:53

Ja maar ik lees eerder in het topic ook dat het eigenlijk helemaal niet goed is om maar 1 keer te smeren?
Kan me daar wel iets bij voorstellen want ik denk dat vooral water en zand er voor zorgen dat het toch niet altijd zo blijft zitten als je denkt :?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:03

Ik heb altijd factor 30 van Garnier gesmeerd :) zo'n spray doorzichtige fles :)
En ga ik factor 15 van Garnier zonne olie over :) heb al een beetje een kleurtje, en van het zomer op het strand is er ook eventuele andere zonnebrand aanwezig :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:13

SAKKIA schreef:
Ja maar ik lees eerder in het topic ook dat het eigenlijk helemaal niet goed is om maar 1 keer te smeren?
Kan me daar wel iets bij voorstellen want ik denk dat vooral water en zand er voor zorgen dat het toch niet altijd zo blijft zitten als je denkt :?

bij die van P20 zeker wel. Ik zwem ook veel, en dan blijft het er wel op zitten. Je mag je alleen niet afdrogen na het zwemmen, maar gewoon laten drogen aan de zon. Anders wrijf je het er inderdaad af.
En ik ben nog nooit verbrand met die, als ik me niet insmeer, te weinig of te lage factor verbrand ik in notime.