Ik wist even geen betere topictitel te verzinnen.
2 a 3 maanden geleden had gigantische steken bij mijn baarmoeder/eierstokken. Ik kon op dat moment niet zitten staan of lopen en wist even niet hoe ik het hebben moest.
Door half opgekruld op de bank te zitten waren de steken goed op te vangen terwijl ik ondertussen met een vriendin aan de telefoon hing in een lichte paniek. Die rade mij aan de ambulance te bellen (dacht meteen aan blinde darm ontsteking) Die vroegen aan welke kant ik pijn had, en vonden het uiteindelijk niet serieus genoeg om langs te komen en zeiden me de huisartsenpost te bellen. Ook die namen mij niet serieus en moest een afspraak maken met de huisarts de volgende dag.
Na ongeveer 2 uur was de pijn gelukkig weg en kon ik verder slapen (werd wakker van de pijn rond 2 uur s'nachts)
Volgende ochtend word ik wakker, en weer gigantische steken. Eerst HA gebeld en ik kon meteen langs komen, daarna vriendin gebeld zodat ze me kon brengen want lopen ging als een waggelende pinguïn.
Bij de huisarts werd er gevoeld, met drukken had ik een zeurderige pijn, en hij vertelde mij dat dit op de plek van de eierstokken was. Daarna deed hij een test dat hij vast drukte, en daarna plotseling snel losliet. Ik ging op dat moment ook door de grond van de pijn. En hij schreef een doorverwijsbrief voor radiologie omdat hij dacht aan cystes op de eierstokken/baarmoeder.
2 dagen na de pijnaanval/ afspraak bij de huisarts had ik een doorbraakbloeding. Dus dacht dat het voorpijnen waren (ik ben aan de prikpil, gebruik die al 3 jaar, dus in die tijd ook niet ongesteld geweest) het was ook in de tijd dat ik de nieuwe prikpil moest laten zetten. Voordat ik aan de prikpil was, had ik ook altijd helse pijnen met ongesteldheid en een erg onregelmatige cyclus. Toen ik aan de gewone pil zat wel een normale cyclus maar nog steeds erg veel pijn en veel vloeien tijdens de menstruatie.
Maargoed, ik dacht pijn zal wel zijn door de doorbraakbloeding, even op de kiezen bijten en weer fijn verder met de prikpil. Echter had ik een paar weken later weer erge steken en heb ik toch maar het rijnstate gebeld voor een afspraak.
Toen ik daar kwam was ik erg zenuwachtig voor wat ze zouden vinden. Echter ze konden helemaal niets vinden op de echo!
Hij zei dat de baarmoeder niet vergroot was, en er geen afwijkingen te zien waren. Hij maakte een paar foto's en had die doorgestuurd naar de huisarts.
Op het moment dat hij in de andere kamer was om iets te doen heb ik ook even flink gejankt omdat er dus niets te vinden was.
Dit is inmiddels een maand geleden, en ga binnenkort een afspraak maken met de huisarts om mij door te laten verwijzen naar een gynaecoloog voor evt een inwendige echo/onderzoek. Dit ook omdat sinds een week weer erge steken heb, alleen nu wat vaker, maar weer geen ongesteld gevoel.
Ook wil ik meteen dan kijken met de gynaecoloog naar een ander anticonceptiemiddel dan de prikpil waarmee ik niet meer ongesteld word, maar met minder hormonen/bijwerkingen. Van de prikpil merk ik dat ik erg moe word, lager libido, kom steeds meer aan etc etc. Vooral het lagere libido stoort mij en mijn vriend erg.
Nu vraag ik mij af of iemand deze klachten herkent, en of hun weten wat het evt kan zijn? Graag ervaringen

Myomen en cystes waren uitgesloten volgens de arts van radiologie, al kan er op de inwendige echo van de gynaecoloog altijd nog wat naar voren komen.
ps: Sorry voor de erg lange tekst, maar moet het even kwijt.

Edit: fout aangepast in tekst

) en ik zelf ook.