Nadat ik vorig jaar bij de fysio heb gelopen door overbelaste banden in mn heupen, ging het de laatste tijd wel goed. Maar... Na zaterdag lekker te hebben gestapt, kwam ik thuis met wat lichte pijn in mijn heupen. Ach dacht ik, weer te veel met mn billen gedanst. Dus ik lig on bed en draai me om, voel ik een doffe knak in mn heup. Geen fijn gevoel maar ook niet echt pijn.
Zoals ik al zei heb ik caker last van mn heupen en heb ik soms het idee dat ze net niet uit de kom schieten na eem vreemde beweging. Dan lijkt het net of ik super kramp of iets krijg. Maar wat het nou precies is?? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of herkennen jullie klachten van jezelf?
Ja ik heb het ook, hij schiet niet volledig uit de kom, maar mijn heul verschuift, als ik mijn been dan naar voren zet en er druk op zet schiet ie terug , klinkt heel smerig ik heb toen een doorverwijzing gekregen voor een foto maar ben eigenlijk nooit geweest..
Ja precies, bij mij is het vaak dat hij op het moment zelf gelijk goed gaat. Bijvoorbeeld dat mn trapper van mn fiets door slaat, en dan als je op de grond beland hij al weer terug schiet. Op zulke momenten gebeurt het altijd bij mij:(
LSignora
Geplaatst: 20-06-11 23:58
Hoi!
Ik heb vergelijkbare klachten,heb een snapping hip.
Zoek dat maar eens op google , je kunt ook de fysio er eens na vragen.
Misschien dat jij dat ook hebt
Carliijn
Geplaatst: 21-06-11 00:30
Misschien niet hetzelfde maar wel vergelijkbaar: mijn schouder heeft er ook last van. 2 jaar geleden een keer mijn schouder bijna uit de kom gehad, gelukkig net op tijd weer terug geschoten anders moest het worden gezet maar het gevolg is gerekte banden en dat komt niet meer goed
Je banden houden het bot op zijn plaats dus het kan indd dat je banden wat te soepel/lang zijn en dat het bot soms bijna uit de kom schiet. Uigerekte banden kunnen het bot natuurlijk niet zo mooi op hun plaats houden als sterke banden waar nooit wat mee is geweest. Vergelijkbaar met een elastiekje is mij altijd verteld
Wel fijn dat je geen pijn hebt! Die voel ik wel als mijn schouder weer een rare knak maakt en weer terug
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 21-06-11 00:49
LSignora schreef:
Hoi!
Ik heb vergelijkbare klachten,heb een snapping hip.
Zoek dat maar eens op google , je kunt ook de fysio er eens na vragen.
Misschien dat jij dat ook hebt
Begrijp ik het goed dat je een soort pijnlijk "knakje" voelt bij elke pas die je zet dan?
Ik heb het bij bepaalde bewegingen, die 'snapping hip'. Als ik bijvoorbeeld m'n been optil naar buiten toe zeg maar, dus m'n rechterbeen naar rechts en omhoog beweeg dan knakt het verschrikkelijk. Soms gaat het mis en moet ik idd met kracht m'n heup weer terug laten schieten. Echt pijn doet 't niet, maar fijn is anders
Ik ben trouwens met heup dysplasie geboren, ik dacht altijd dat het daar wel aan zou liggen....