Acrylnagels laten los..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNatas

Acrylnagels laten los..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 19:43

Ik vraag jullie om hulp omdat ik er zelf onderhand een beetje gek van wordt.. :roll:
Ik heb sinds 2 weken acrylnagels, of eigenlijk ik heb 2 weken geleden acrylnagels laten zetten; die zijn er na 1,5 week afgehaald omdat ze aan de zijkanten los zaten en ik ze er zo af kon trekken. (Het midden zat wel redelijk vast)
Nu heeft ze nieuwe gezet (4 dagen geleden) en heeft ze een tip waar ze dan zelf verder op schildert, prima opzich, maar wéér de acryl die aan de zijkant loslaat.. ;(

Volgens haar lag het eerst aan de tip die niet goed was, nu aan mijn eigen nagels? Ik werk in de kinderopvang en thuiszorg, ik rij paard maar doe er ontzettend voorzichtig mee..

Hebben jullie zoiets soortgelijks meegemaakt en eventuele tips? :)
Laatst bijgewerkt door xNatas op 20-06-11 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:47

Ik heb ook altijd acryl nagels bij me handen en voeten en bij mij gebeurt dat echt niet, ik doe er ook heel veel mee ( met de paarden, hond, huishoudelijke dingen etc. ). Misschien moet je het even ergens anders proberen? Misschien heeft ze geen goede kwaliteit spullen? Na 3/4 weken kan het wel een beetje los gaan zitten maar dan moet je het gewoon laten bijvullen. Maar er afvallen nou dat gebeurt echt niet krijg ze er zelfs met me tanden niet af :D Als ik ze er af zou trekken ( heb ik wel is gedaan toen ik geen zin had het er af te laten halen door hun ) dan trek ik heel me bovenkant van me nagel mee en is heel me nagel dus stuk.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 19:49

Afvallen is bij 3 nagels gebeurt de 1e keer. Bij deze breken aan de zijkanten ook redelijk grote stukken af. Wordt er wel een beetje moedeloos van. -O-

060606

Re: Acrylnagels laten los..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:54

Is het een proffesioneel iemand of doet ze het gewoon thuis? Ik zal even een ander bedrijf opzoeken als ik jou was en het daar is laten doen. En als het voor je te doen is en je komt is in Rotterdam dan kan ik je een hele goede aanraden voor ( maar? ) 32 euro voor een nieuwe GOEDE set.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:00

iemand die het gewoon thuis doet kan ook professioneel zijn
Het kan zoveel verschillende oorzaken hebben maar het is wel makkelijk om te zeggen dat het aan jou nagels ligt maar het kan natuurlijk wel.
het kan ook zijn dat de de nagels niet goed ontvet of dat ze te droog of te nat werkt, ook kan de opbouw niet goed zijn.
er zijn zoveel verschillende redenen.
Laatst bijgewerkt door areke op 20-06-11 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:02

Ja misschien heb ik het wat verkeerd verwoord, maar ik zou toch even ergens heen gaan waar je zeker weet dat ze professioneel bezig zijn.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:12

Ik laat het thuis bij iemand doen, kost (€48,00 euro).

Zipporah, helaas is Rotterdam voor mij iets te ver weg. :j

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:14

acryl laat geloof ik ook los met schoonmaakmiddelen enzo.. aangezien je in de thuiszorg werkt kan dat t zijn?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:17

Klopt, dat had ze ook gezegd, maar ik heb uiteraard handschoentjes gekocht dus ze komen niet in contact met schoonmaakmiddelen :n. Ik was wel ontzettend vaak mijn handen met vloeibare zeep, doe er daarna handcreme en nagelremolie op.

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:19

hmm mischien gelnagels proberen?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:20

Denk je dat, dat blijft zitten? Aangezien ik onwijs veel met mijn handen werk?

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:21

k heb ook gel en bij mij blijft t super zitten.. heb dr ook mee in de thuiszorg gewerkt..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:22

Peuter je veel aan je nagelriemen?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:24

Nee, helemaal niet.

Deze mevrouw bied mij nu de kans om wéer een nieuwe set erop te doen. Wil ik eigenlijk niet, ik wil mijn geld terug. Is dat reëel? Ze heeft al 1 kans gehad om het te herstellen/beter te maken, dat is haar niet gelukt.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:24

Ik heb het ook ontzettend snel...
Wat ik doe is het achterste/buitenste randje vijlen.. en vijlen tot je geen overgang meer voelt van je nagel naar je acrylnagel en oliën tot je erbij neervalt ;)
Bij mij moeten ze vaak ook na 3 weken niet opgevuld worden maar t grootste deel gewoon vernieuwd worden :\
Collega van me laat ze bij dezelfde vrouw zetten en die kan er gewoon 4 weken mee doen, maar da's ook veel meer een miep en die gaat er 's avonds gewoon voor zitten, voor het vijlen en oliën terwijl ik vaak onderweg in de auto in de olie zet enzo :')

Maar sinds ik dat achterste randje bijna 'weg' vijl, dat je geen overgang meer ziet/voelt gaat het al stukken beter en komt er veel minder snel lucht onder.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:27

Normaal is het zo dat de nagels na een week of 2/3 bijgevuld dienen te worden. Meestal laten nagels los als degene waar ze erop zitten nagels/nagelriemen afbijt.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:29

Doet ze het dicht tegen de nagelriemen aan? Dat is het meestal, dan komt er lucht onder.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:29

xNatas schreef:
Nee, helemaal niet.

Deze mevrouw bied mij nu de kans om wéer een nieuwe set erop te doen. Wil ik eigenlijk niet, ik wil mijn geld terug. Is dat reëel? Ze heeft al 1 kans gehad om het te herstellen/beter te maken, dat is haar niet gelukt.

Ashley1, bij mij is het niet het achterste randje maar de zijkanten die loslaten :j.

S__L, ze doet ze niet extreem dicht op mijn nagelriemen nee :n

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:31

Ik bijt niet en gebruik ook bijna geen schoonmaakmiddel (is mijn vriend ook niet heel blij mee :P ) 1 x per week doe ik het hele huis maar ik had daar die vrouw van de nagels ook niks over horen zeggen.

Ik heb wel dat er gewoon heel snel lucht onder komt, wat ten eerste lelijk is en ten tweede vreeeeselijk vervelend omdat je haar er steeds onder blijft zitten (met je handen door je haar gaan, je handen wassen enz) en dat doet gewoon zeer omdat je er steeds haren uittrekt.

Bij mij heeft dat vijlen erg goed geholpen.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:32

Oke dan snap ik het, alleen is het wel zo dat ik dan de halve acryl wegvijl en maar een minirandje overhoud in het midden. In het midden zit het goed vast, aan de zijkant gewoon niet..

Iemand die kan antwoorden op mijn allerlaatste vraag: Deze mevrouw bied mij nu de kans om wéer een nieuwe set erop te doen. Wil ik eigenlijk niet, ik wil mijn geld terug. Is dat reëel? Ze heeft al 1 kans gehad om het te herstellen/beter te maken, dat is haar niet gelukt.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:39

Het is juist niet wenselijk dat mensen zelf thuis gaan zitten vijlen.

zijn jou nagels van zichzelf dun of flexibel?
Dan zijn gelnagels idd misschien ook wel een oplossing.

Ik ben ook absoluut niet voorzichtig met mn nagels maar ze blijven toch 3 tot 4 weken zitten.

Tja geld terug vindt ik een moeilijk verhaal, vanaf hier is niet te zien hoe ze werkt.
Misschien kan je vragen of ze het met gel wil proberen.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:41

Gel doet ze niet. Mijn nagels zijn van zichzelf redelijk dun en ik kan ze zo ombuigen.

Ik vind het lastig om mijn geld terug te vragen omdat ze zelf oplossingen aanbied, maar ik wil graag naar een andere styliste en toch (een deel) mijn geld terug omdat €48,00 toch een hoop geld is voor iets wat niet goed is.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:19

Ben je een nagelbijter ts? En wat is de lengte van je nagels? Kan zijn dat ze je nagels niet goed ontsmet en ontvet heeft. Of de acryl té ver door laat lopen (de nagelriemen in of zelfs over) Hierdoor krijg je snel lucht er onder! Aangezien je ook zegt dat je vooral lucht hebt aan de zijkant, denk ik dat ze de acryl te ver door heeft laten lopen. Dit krijg je lastig weggevijlt en niet ver genoeg weg gevijlt om lucht te voorkomen. Waarna er na 2 a 3 dagen al lucht onder komt te zitten.

Verder als dit de 1e keer is dat je kunstnagels hebt, kan het zo zijn dat ze 2x zo hard groeien.

En als je nagels al erg dun zijn van je zelf dan kun je beter gel nemen ;) Bij hardere nagels werkt acryl vaak beter. Merk dit erg goed bij mijn eigen klanten. Deed eerst alleen gel, maar sinds ik nu met mijn opleiding bezig ben als allround nagelstyliste en hierbij dus ook acryl zet, heb ik een paar klanten om geswitched naar acryl. Wat daar weer super bij blijft zitten.

Heb je een foto van je nagels? :) Hoe ze gezet zijn?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:26

Nee ik bijt geen nagels. Mijn lengte is ongeveer uhm, haha niets. Ik heb van mezelf wel een klein wit randje, maar die kan je ook ombuigen.
Het is inderdaad dat ik pas 3 weken acrylnagels heb waarbij ze we al 2 keer vernieuwd zijn.

Morgen gaat ze, ze vijlen en bijvullen en werkt dat niet dan weet zij het ook niet meer. Wel ga ik over een paar weken naar een andere nagelstyliste.

Ik heb nu geen camera bij de hand, helaas.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:30

Ik zou het niet nog een keer laten doen eigenlijk.
Als je nagels toch al dun zijn ben ik bang dat acryl bij jou niet gaat werken.