self tanning?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

self tanning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:03

Hallo,
Ik wil van de zomer als ik op vakantie ga eigenlijk een mooi kleurtje, maar omdat ik een enorme bleekscheet ben(blond haar, blauwe ogen en lichte huid) wil ik niet zonnebanken. Laten tannen ga ik niet doen voor 30€(wat 8 dagen blijft zitten) en zelfbruiners van nivea e.d. geven bij mij geen mooi resultaat.
Ik ben eigenlijk op zoek naar tanning spray die ik voor mezelf kan gebruiken, bestaat zoiets?
dus. wie o wie heeft het wondermiddel? :+

Margoooo

Re: self tanning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:05

Een vriendin van mij gebruikt een of andere olie, echt wondermiddel volgens haar.. Maar dat is ook een soort zelfbruiner denk ik? Al is het wel olie..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:29

Ambre Solair en L'Oreal (en wss nog meer merken) hebben zelfbruiner in een spray. Kost 15 euro voor een flesje maar ik heb m gehaald bij de Action voor 2,39 :D
Werkt erg goed, wordt er echt egaal en mooi bruin van. Maar niet super bruin dan wordt het juist oranje, dus het is meer voor een tint en niet echt voor een diepe kleur.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:38

oke, ja ik zoek ook geen zelfbruiner waarvan ik ineens oranje/pikzwart van wordt aangezien dat helemaal niet bij mij past en erg nep is.
maar je hebt dus goede ervaringen met die van ambre solair en L'Oreal? ik zal eens gaan kijken bij de action, voor dat geld kan ik 't iig 'n keer proberen ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:49

Ja ik vind hem echt fijn :j Je wordt er echt mooi getint van, pas als je dan nog bruiner wilt worden neigt hij naar oranje (vind ik zelf, anderen viel het nog niet op).

Ik heb deze , de No Trace Light van Ambre Solair
Afbeelding

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:33

oke, die ga ik 'n keer proberen!
ik heb nog wat producten gevonden o.a.
- sunjunkie bodymist tanning spray ''airbrush in a tan'' voor 16$ iemand ervaringen mee?
- Sheer tan sunless spray airbrush, dit is dus een tanning systeem maar dan 1 die je bij jezelf kan doen.
- Hetzelfde voor de Airglow spray, maar hier lees ik erg verschillende reactie's over..
verder zijn ze allemaal alleen maar in 't buitenland verkrijgbaar dus ik denk niet dat veel mensen ervaringen hebben maar je weet maar nooit :Y)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:37

Waarom wil je niet zonnebanken? Ik ben ook altijd bleek en heb een hele lichte huid. Het duurt altijd heel lang voor ik een beetje bruin word maar onder de snelbruiner heb ik na 6x een mooie kleur (1x per week gaan) Self Tanning lijkt me niet zo handig omdat je dan je hele lichaam moet spuiten?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 19:42

hoe lang ga je dan per keer als ik vragen mag ;) ?
om je vraag te beantwoorden, omdat het erg schadelijk is.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:44

Ik lees mee!

Mijn vrienden worden allemaal blonde negers in de zomer, en ik geef altijd licht als ik aan het strand lig!

Zonnebanken doe ik niet, slecht voor je!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:07

Hier ook een bleekscheet :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:58

Illusion schreef:
hoe lang ga je dan per keer als ik vragen mag ;) ?
om je vraag te beantwoorden, omdat het erg schadelijk is.

Zo schadelijk is het niet...

Het verhoogt de kans met 75% . Klinkt heel veel maar de normale kans op huidkanker is 0,01 (oftewel 1%).
Door regelmatig (paar keer per week) te zonnebanken wordt de kans 0,0175 (oftewel 1.75%).

Natuurlijk is het niet goed, maar het beeld wat soms geschetst wordt is ook errug overdreven.

Maar ik zou persoonlijk niet zo snel Airbrush in a tan oid kopen, dat is dus eigenlijk gewoon foundation wat je op jezelf spuit (en mijn ervaring leert: krijg je rare vlekken en strepen van, hoe goed je het ook doet :+ ) . Ik zou voor een zelfbruiner in een spuitbus gaan, omdat dat geleidelijker gaat krijg je vaak een mooiere (streeploos) resultaat.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:42

20 minuten per keer. Waar ik naar toe ga hebben ze verschillende banken voor verschillende huidtypes. Ze raden daar aan om niet vaker dan 50x per jaar te gaan. Het kan idd schadelijk zijn als je heel vaak gaat. Maar een keer in de zoveel tijd kan geen kwaad en voor de vakantie is best handig want doordat je al wat kleur hebt opgebouwd verbrand je minder snel in de zon.

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:12

@Margoooo: Kun je navragen wat dat is? Een wondermiddel wil ik ook weleens proberen :D

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:49

iemand die wel eens zo'n spuitcabine heeft geprobeerD?

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:30

Hier ook nog een melkfles :D
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat ik altijd wit zal blijven :+
Heb namelijk hele zware zonne-allergie, met factor 65 verbrand ik nog in een halfuur, onder de zonnebank geeft bij mij hetzelfde effect als in de zon en ik ben allergisch voor iedere bruiningscreme/tanners die ik heb geprobeerd :P