Krentenbaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Krentenbaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:07

Hallo,

helaas heb ik last van krentenbaard op mijn arm en voorhoofd. Heb van de huisarts fucidin creme gekregen.
Alleen ik blijf gek worden van de jeuk. En het lijkt net alsof het niet weg wil :+ Die op mijn voorhoofd was bijna weg.
Maar het lijkt nu alsof er weer nieuwe plekjes komen op zelfde plek waar het zat. 1 op mijn arm die lijkt wel als hij steeds stukje langzaam verplaatst.
Maar deze lijkt goed te genezen. En der zit nog een klein plekje op andere plek op mijn arm. Maar die lijkt het goed te doen.

Maar hebben jullie tips, hoe het sneller of gaat. Of wat ik kan doen tegen de jeuk. Want krabben is heel verleidelijk.

groetjes, [***]

Pasamba

Re: Krentenbaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:21

Tegen de jeuk kan je zinkzalf/zinkolie gebruiken. Verder denk ik niet dat het sneller kan genezen, gewoon je Fucidin creme blijven smeren. Het is heel besmettelijk dus goed je handen wassen als je het hebt aangeraakt e.d.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:21

ik heb het ook eens gehad en kreeg van de huisarts bactroban voorgeschreven, daar ging het wel snel mee weg. wat ik wel kan adviseren om hygienisch te werk te gaan, dus goed je handen wassen, plekjes niet aanraken en dan weer elders aan je gezicht zitten, het is heel besmettelijk. ik hoop dat je er snel vanaf bent, t is erg vervelend vooral in je gezicht

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:05

ohw dat is erg vervelend ;(

Ik heb het een aantal jaren geleden op mijn benen gehad. ik verging ook van de jeuk en had hele grote paarse plekken op mijn benen.

Ik had toen antibiotica gekregen van de HA

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:09

Eventjes je huisarts bellen dat de creme die je gekregen hebt niet werkt zodat hij iets anders voor kan schrijven. Sterkte.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:33

Ik heb dit ook eens gehad, bij elk wondje of iets waar je aan komt heb je het zo terug. Dus goed trouw blijven smeren. Ook al denkje dat er een pukkeltje aan komt niet aan zitten maar gewoon smeren het kan geen kwaat. Inderdaad schoon te werk gaan, vaak handen was enz. Want het is zo vreselijk besmettelijk. Ongemerkt smeer je je zelf onder die stome krentenbaard. Elke dag schone kleren aan doen, het aller beste is nog zoals kleren washandjes handoeken enzv. Gescheiden verzamelen en gescheiden wassen. Met gescheiden bedoel ik niet bij kleren van andere personen. Het is een hele opgave maar zo heb je het het snelt het huis uit om het maar even zo te zeggen haha. Veel sterkte ermee want het is een ellendige bacterie die graag bij je wil zijn.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:49

Dat is ook toevallig...mijn zoon heeft net vandaag te horen gekregen dat die rare blaar vormige plekken op zijn arm krentenbaard is....
Hij heeft fucidin en amoxicilline(pillen) gekregen.
Ik heb bij de drogist wegwerp washandjes en betadinescrub gekocht.
ook na elke wasbeurt de handdoek in de was mikken!!(heet wassen)
Want het is zeer besmettelijk....

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:51

Fucidine werkt niet afdoende... contact opnemen met je HA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:06

moonvw schreef:

Dat merk ik helaas nu ook. Het word toch stiekem groter.
Dus morgen of woensdag even afspraakje maken bij huisarts.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:17

moonvw schreef:

Bij mij werkte het wel gelukkig. Ik had er vorig jaar ook last van (onder m'n oksel). Naast de Fucidine ben ik ook echt heel erg bezig geweest om zo schoon mogelijk te werken (was bijna een obsessie). Maar het is inderdaad erg besmettelijk. Mijn broertje had het ook in de tijd, dus denk dat ik het op de een of andere manier van hem had meegepikt. Waarschijnlijk via kleding, handdoeken die bij elkaar hangen of iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:08

Heb antibiotica gekregen. Ook mede omdat mijn zusje het absoluut niet mag krijgen. Omdat het voor haar zeer gevaarlijk is omdat ze een zwaar hartpatient is. We hebben haar 2 jaar terug al bijna verloren aan een verschrikkel bacteriele infectie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:15

Grrrr netjes hele week ab kuur gehad. Op voorhoofd helemaal. De 2 grote plekken op mijn arm bijna. Maar nu krijg ik op mijn andere arm en op buik en benen allemaal van die nieuwe plekjes :( Dus morgen maar weer naar de ha ;(

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:46

vreselijk! hahah als ik eraan terug denk krijg ik weer jeuk....
Heb het een aantal jaren geleden gehad en ppff wat een tijd, de hele familie had het... Niet gewerkt voor drie weken voordat ze allemaal droog waren en niet meer besmettelijk wat een rtot tijd, nog weken daarna had ik er last van... dacht ik misschien is het toch nog besmettelijk als ik in de rij stond bij de kassa. Hoop voor je dat het snel over is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:14

Vandaag toch even snel langs ha geweest. En het blijkt geen krentenbaard te zijn :)
Maar ze denken dat het een schimmel is ;( dus heb nu een ander zalfje voor gekregen.
Maar heeft smeren wel nut? Want zit dus ook plekjes op mijn benen. Of ik heb een broek aan of lig op bed. Dus er het gaat er bijna gelijk weer af :(

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:16

Dik smeren en afplakken met gaas?
Verder tegen de jeuk: koelen!

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:27

Mijn vriend heeft ook heel erg last gehad van krentenbaard en hem hebben we elke dag in een zeezout laten baden.

Dit hielp erg goed en samen met de zalf van de huisarts ging het snel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:43

Der zit ook spul in dit zalfje waardoor jeuk weggaat :)
En masseer het nu net zolang in totdat het ingetrokken is in mijn huid.
Moet volgende week sowieso terugkomen voor controle