Slapende arm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MnPoepiie

Slapende arm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 13:47

Ik heb vaak last van een slapende rechterarm, altijd rechts. Deze ochtend wanneer ik wakker werd kon ik mijn rechterarm helemaal niet bewegen van schouder tot de topjes van mijn vingers en ik kreeg echt niks aan de gang. (Ik lag op mijn buik met mijn rechterarm onder mijn kussen.) Ik moest die arm opheffe met mijn andere arm. Als ik er in kneep met mijn linkerhand dan voelde ik wel iets. Het is toch maar iets raar en ben er ongerust over. Ik heb op dit moment ook pijn aan mijn rechterarm, spierpijn ofzo ik weet nie..

Iemand ook zo'n ervaring, of weet iemand of dit erg is???

Grtz

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:50

klinkt als een carpaal tunnel syndroom.
Is niet ernstig, je kan er aan geholpen worden.
Het geeft wel deze klachten.

Even naar je HA gaan en het uit laten zoeken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:56

Ik herken het wel, had er af en toe last van bij het wakker worden. Heel raar, je arm reageert totaal niet meer.
Als je het alleen bij het wakker worden hebt soms, dan zou ik me geen zorgen maken. Je hebt dan verkeerd gelegen, met je arm bekneld. Probeer jezelf in een andere slaappostie te forceren met kussens of zo. Heb je het erg vaak en op andere momenten, dan zou ik een keer naar de huisarts bellen/gaan.

fjordjes

Re: Slapende arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:59

Heb ik ook wel eens, idd vaak na het slapen. Gewoon rustig afwachten, gevoel komt meestal vrij snel terug, zeker als je het rustig heen en weer beweegt. Zijn je zenuwen een poos afgekneld geweest en daardoor word alles gevoelloos.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:04

Heb het ook vaak! Dan zie ik wel dat mijn arm het matras aanraakt, maar dat voel ik echt niet.. Heel apart, maar ik maak me er niet teveel zorgen over..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:37

Is toch normaal dat als je arm boven je lichaam ligt (urenlang soms) dat ie dan gaat slapen?
Ik heb dat ook als ik op m'n rug lig en m'n arm weer eens in een rare positie onder m'n kussen heb gewurmd. Dan moet ik 'm ook met de andere arm weer goed leggen en langzaam komt het gevoel dan weer terug.

Of ben ik nou zo raar dat ik dat normaal vind?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:47

Als je in je slaap je arm afknelt en dan wakker wordt, is het niets geks. Heb je er op andere momenten ook spontaan last van, dan zou ik idd even langs de huisarts gaan.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:04

Heb ik ook wel eens als ik met mn arm in een rare houding geslapen heb, ook altijd rechts trouwens.
Je krijgt'm het makkelijkst terug wakker als je'm vastpakt met je andere hand en er wat mee schudt :Y)

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 16:54

Ok ben al wat gerustgesteld ;) Tis gewoon zo vreemd en ja je zou gaan denke dat het erg is.. Maar ben zeker niet de enige die het voor heeft.. Chance hehe :p