Zijn er dokters in de zaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

Zijn er dokters in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 22:18

^) ^) ^)
Heb ik weer hoor!
Vanmiddag even snel boodschappen gehaald..Bij het uitladen, loopt ik zowat mijn dochter omver, waardoor ik een stap opzij maak, met mijn hoge hakken in een klein verzkking terecht kom en ik vol op mijn knie en ringvinger terecht kom. Ik had net mijn autosleutelkaart in de hand vandaar de onngelukkige val op op het middelste knikje van mijn ringvinger |o ..
Het is inmidels flink dik geworden, en doet aardig pijn...Buigen gaat niet en aan de bovenkant kan ik niks hebben..Tegendruk geven doet ook erg veel pijn...

Normaal gesproken zou ik naar de hap heen zijn gegaan, maarrrr....We gaan volgende week naar het zonnige zuidfrankrijk!! En ik zie mezelf nou echt niet met een gipsen hand/vinger zitten in de bloedhete zon :\ !!

Zijn er misschien bokkers met een medische achtergrond die me kunnen gerust stellen en een eventuele breuk met een soort van spalk verholpen kan worden? Dan durf ik de stap morgen misschien wel te nemen om narde hap te gaan := ...

Iemand nog andere ideeen?

Jolliegirl

Re: Zijn er dokters in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:20

Ander idee: De hele vakantie met pijn zitten!

Succes...

Lijkt me toch echt een breukje...
Dit kan prima met een spalk opgelost worden....

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:24

Een breukje in je vinger kunnen ze vaak met twee klittebandjes vastzetten. Bij gebroken vingers willen artsen zoviezo zo kort mogelijk gips.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 22:26

oke, dat geeft de burger moet :D..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:32

even een foto laten maken....je wil toch niet dat de boel scheef aan elkaar groeit?
Het is niet zo heet hoor op het moment in zuid frankrijk. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:33

Tjah, een hele vakantie met pijn en uiteindelijk een verkeerd aangegroeid botje zit je ook niet op te wachten toch?
En hoe erg is een spalkje om je vinger als je toch de hele dag bij het zwembad/meer ligt? ;)

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 22:35

De voorspellingen voor de ardeche zijn super :) Niet helemaal het zuiden dan ;)

Weet je wat dan ook door mijn hoofd schiet, lukt het auto rijden dan nog wel? Ik rijd eigenlijk altijd onbewust met 1 hand aan het stuur en de andere rustend op de pook (rechterhand op de pook, bij is aan de rechter ringvinger) maar vraag me toch af hoe handig en veilig dat is..Ik rijd inmiddels dan wel 13 jaar schadevrij maar goed dat zegt natuurlijk ook niet altijd alles :+

Ik duik zo me bed maar eens in, neem een paracetamolletje en bekijk het morgen maar weer opnieuw... :=

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:22

Ik bedacht me geen moment hoor,
Ik heb met mijn pink ooit tussen de klep van de kofferbak gezeten en m'n pink was op 2 plaatsen gebroken, er kwam een heel klein plastic spalkje omheen.

Waarom zorgen mensen zo slecht voor zichzelf, dan maar met spalk op vakantie toch ?

Ik heb wel op de ambulance gewerkt maar voor een breuk zullen er toch echt foto's gemaakt moeten worden, dat gaat niet zo makkelijk via bokt,.. wie weet over 20 jaar. ;) :D

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:30

Als jij m niet meer kunt bewegen + dik, is de kans groot dat ie gebroken is ja. Bij een kneusing kun je m vaak nog wel bewegen. Ook al doet dat ook zeer. Ik zou toch maar even foto's laten maken.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 16:01

Kavama, wellicht dat er bokkers zijn die hun tijd ver vooruit zijn? :D :D

Ik ben vanmiddag toch maar naar de hap geweest en doorverwezen voor fotoos naar het zkh. Ik heb mijn vinger niet gebroken, maar er zijn wel botsplinters te zien..Gelukkig dus geen gips!!

Nu maar gewoon rustig aan doen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:35

Botsplinters zijn nog lastiger, die kunnen er lekker uit gaan zweren.
Ben je niet doorverwezen? dat vind ik dan een kwalijke zaak.