Eten smaakt naar schimmel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Eten smaakt naar schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 14:41

Net had ik t weer, ben t nu zat. De laatste tijd heb ik heel vaak dat ik een hap neem en t vreselijk smaakt alsof er schimmel op zit (heel soms bij oma nog wel eens gehad met brood, daar zat dan écht schimmel op := maar zo smaakt t serieus). Heb het bij de meest uiteenlopende dingen, dus niet standaard bij brood ofzo. Producten is niks mis mee, werk in een kantine en let altijd erg op de data. Heb het sowieso ook als ik wat eet op mn werk en daar is het enorm streng wbt kwaliteit dus volgens mij ligt t écht niet aan het eten zelf. Wie herkent dit? T eet niet erg lekker als je net een hap hebt genomen die naar schimmel smaakt :=

ManonGrr

Re: Eten smaakt naar schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:43

ik heb dat ook wel eens, dan neem je zo'n hap en dan denk je; gadverdamme schimmel! haha ik spuug het altijd uit maar dan is het helemaal niet beschimmeld.. heel appart..

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:43

dan heb je waarschijnlijk zelf een schimmelinfectie in je mond/keel

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 14:45

Serieus? Dan maandag maar even naar de ha :=

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:46

toen ik net was geopereerd heb ik dat gehad, toen smaakte ook alles naar schimmel. Goeie kans van wel dus! ;p

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:48

Het kan inderdaad dat er dan iets bij jouzelf in je mond zit. Schimmel kan, maar ook een ontsteking oid. Ik heb vorige week met een enorme keelontsteking gelopen, toen smaakte niks me meer :n

Voor de zekerheid maar even laten checken :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 14:48

Bizar zeg.. Nou hopen dat er wat aan te doen is.. Hoe hebben ze het bij jou opgelost?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:51

pff weet ik al niet eens meer! Volgens mij met antibiotica maar ik kreeg toen zowieso medicijnen na de operatie dus ik weet niet wat waar voor was.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:52

Pijnboompitten gegeten? Daar kan je toch ook een vieze smaak van in je mond krijgen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 14:56

Pijnboompitten krijg je voor zover ik weet alleen bittere smaak van, wel eens gehad idd :j maar dat was met een paar dagen al over.. Net even gegoogled op schimmelinfectie in de mond/keel maar dat geeft heel andere symptomen volgens mij? Heb verder iig nergens last van dan alleen die smaak..

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:57

Oh nou hopen dat het dat niet is dan! Tja nogmaals ik was al ziek toen ik dat kreeg dus ik weet het allemaal niet ;p

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:59

Schimmelinfectie in de keel gaf mij niet echt een andere smaak (en heb het vaak gehad): kreeg dan zo'n goor zalfje achtig iets dat ik dan in mijn mond moest houden blegh! (ik was bij een schimmelinfectie hees en je zag ook witte plekken achter in mijn keel.. sja fijn hoor dat je het krijgt door medicatiegebruik :+ ).
Ik krijg wel een gekke smaak in mijn mond als ik last van mijn neus heb en speciale neusspray moet gebruiken: ook mijn oogdruppels kunnen een gekke smaak veroorzaken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:00

Wat je in ieder geval kunt doen is naar de apotheek (drogist heeft t misschien ook) en dan vragen om waterstofperoxide om je mond mee te spoelen. Dat heeft een ontsmettende werking en mocht er inderdaad een schimmel of bacteriele infectie in je mond zitten dan wordt die in ieder geval afgeremd, het kost maar een paar euro. Wel opletten dat je echt om MONDSPOELING vraagt, andere soorten waterstofperoxide zijn niet zo geschikt.
Je mag het overigens absoluut niet doorslikken en het geeft een vreemd smaakje. Maar wellicht helpt het je wel :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:03

Als ik verkouden begin te worden (of soms uit het niets) smaken mij ook veel dingen vies.
Soms heel zuur/wrang/bitter tot muf/smaakloos, terwijl andere dat dus niet proeven.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:06

hoe ziet je tong eruit? als deze heel wit is kandit een schimmel of bacterie zijn en dit beknot ook een deel van je smaak. Maar dan zou het 's morgens sterker moeten zijn dan 's avonds of na het eten...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:19

Tong is nog gewoon normaal idd :j Heb nu wel raar.. Sinds vrijdag niet meer schimmelsmaak gehad maar het wel heel erg sterk geroken? Ik snap er echt helemaal niks meer van.. Morgen idd dan eerst maar apotheek proberen, thnx voor de tip!

Ben denk ik wel verkouden aan het worden (of misschien heb ik mazzel en heb ik het nog op t nippertje weten af te weren) maar ik had het daarvoor al. Vorige week ook ziek geweest, buikgriep (dus ook onvoldoende gegeten om te kunnen beoordelen of ik er last van had) maar zelfs daarvoor had ik het al dus dan heeft het toch niks te maken met verminderde weerstand denk ik?

Ik snap er iig niks meer van, bedankt voor het meedenken!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:23

Zwanger?
Medicatie?
Bepaald soort eten dat je sinds kort eet dat je 'smaak' verandert?
Nieuwe tandpasta?
(Had er zo één die fruitsap énorm goor liet smaken, bahbahbah)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 11:57

Zwanger? Kan t daar aan liggen dan? Nja, t lijkt me niet waarschijnlijk en ik hoop het ook maar niet...
Medicijnen gebruik ik niet, geen apart nieuw eten. Wel andere tandpasta (die van mij is op dus gebruik die van mn ouders) maar daar kan t toch niet aan liggen gedurende de hele dag? Dat zou dan toch alleen na het tandenpoetsen moeten zijn?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:40

Iemand die ik ken, die het gewoon van zoutarm te eten had plots nood aan zout... dus 't kan dat zoiets met je smaak speelt.
M'n moeder, die totaal géén snoeper is wou snoepen ;)
Zou idd alleen na 't tandenpoetsen moeten zijn.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 18:43

Te weinig zout is het gelukkig iig niet := Heb ik wel eens gehad trouwens, werd elke keer zo beroerd! Kwam toen uit bloedtest dat ik veeeeel meer zout moest eten (en ik at eindelijk normale hoeveelheden zout := ).

Vandaag een schimmelvrije dag so far.. Zal je altijd zien, ben ik t zat en open er een topic over, is t over :') Als het toch weer de kop op steekt ga ik sowieso even langs de ha maar stel dat liever zo lang mogelijk uit. Die man is toch zó slecht met ''vage'' klachten..