Verkouden en (extreem) hees... Wie kent het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Verkouden en (extreem) hees... Wie kent het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 05:41

Goeie morgen!

Ik ben de hele week al goed verkouden, maar sinds eregister avond gaat het wel weer mal.
Mijn stem laat me een beetje in de steek...

Gisterochtend viel het wel weer mee, maar aan eind van de dag was mijn stem geluid echt hees.
Na een nachtje rust (vanacht) dacht ik: ach, in de ochtend zal het wel beter zijn.
Maar helaas, ik kan nu nog maar alleen fluisteren.

Wie herkent dit?
Het is een uiting van genezing van de verkoudheid (heb de dokter gister al gebeld, en dit heb ik al jaren).
Maar hoe kan ik mijn stem (liever gezegt: Stembanden) nou extra verzorgen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 05:52

ik heb dat ook altijd.......soms zelfs al na een niesbui :j
Ik mag dan van mijn huisarts dan helemaal niet meer praten ;(
Alleen volledige rust helpt eigenlijk.
Verder drink ik veel thee met honing en neem wat tegen het hoesten.
Het is niets ergs maar je word er wel doodmoe van he?

Hier weten ze al dat als ik fluit.....ik dat bedoel als dat ik iemand roep :+

Fem

Re: Verkouden en (extreem) hees... Wie kent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:21

Herkenbaar :j !
Je word er inderdaad vreselijk moe van.. het kost je lichaam gewoon zoveel inspanning dat het je uitput.
Thee met honing, strepsils, Citrosan en al die truckjes zijn alleen maar verlichtend.. het is allemaal van zo'n korte duur.

@Quartel: Wat jij zegt klopt inderdaad wel, gehele stemrust, dus werkelijk geen woord zeggen.. en het liefst ook geen geluiden maken wil vaak nog wel helpen..
Wel erg lastig als je normaal gezien wel echt een kwebbel bent.
Of werk hebt waarbij je wel moet praten.. :') !

Ik vond het vooral vervelend worden omdat ik het vrijwel het hele jaar door had.. Gelukkig is dat wel veranderd na mijn neusoperatie (septumcorrectie). Ik ben nogsteeds wel wat verkouden, maar niet meer zo extreem als voorheen.
Maar dit is uiteraard niet voor iedereen een oplossing.. en ook nog eens maar een slagingskans van 1 op 2 ..

@ Devica: Heb je het wel eens vaker? Misschien dan een idee om eens te overleggen met je huisarts.. of het misschien op een bepaalde manier verholpen kan worden..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:19

:') ik ben een kwebbel en werk o.a. achter de kassa _O-
Zit ik heel de dag briefjes aan klanten uit te delen met al mijn vragen aan hun er op :+
Moet ik mijn man roepen.....stamp ik hard op de grond :')

Oowwww ik vind dat altijd zoooo frustrerend :=
Lang leve de toetsenborden *\o/*

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 15:19

Ja, toetsenborden zijn echt ideaal!

Helaas, ik heb wel gewerkt, en ik kan jullie vertellen: er komt niks meer uit... Vreemde geluidjes/gillen, en ik word enorm moe van de inspanning die ik er voor inlever.

Femm, ik heb het ieder jaar, bij een verkoudheid die plots op komt, en ook binnen een week weer weg is. Alleen is het zo jammer, dat ik dan de laatste 3 of 4 dagen last heb van heesheid...
Wel enorm frustrerend, ik ben een echte kwebbel op het werk, en vandaag ging ik maar over op briefjes schrijven, maar dat heb ik ook snel aan de kant gelegt... (lang leve toetsenbord! :P )
Ik kan nu de dokter wel bellen, maar vrees dat ze me niet zullen verstaan... Omdat ik het maar 1x per jaar heb, vind ik het een beetje 'onmogelijk' om naar de dokter te gaan.

Thee drink ik de hele dag al, en net had ik ook citrosan, alleen, die heeft mijn hond perongeluk om gestoten (wat een pech :+ )

Ik ga eens proberen vandaag niks meer te praten, of heel minimaal... Ben nu al een half uur stil *\o/*

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:21

:(:) maar gelukkig duurd het bij jou maar 1 week :D
Ik ben soms wel 4 weken het haasje en moet dan opnieuw wennen aan het ratelen van mezelf :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 15:25

4 Weken? Dat is lang zeg! Jeetje....
Me baas was er ook niet echt blij mee O:)

Gelukkig heb ik nu 3 dagen vrij, dus grotere kans op rust :)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:30

En fluisteren is nog slechter voor je stambanden dan normaal praten, dus dat zou ik ook maar proberen niet te doen! Verder is het wel fijn om op iets te zuigen, een zuurtje, dropje,veel kleine slokjes water noem maar wat, hoeft niet persee een keelpastille te zijn.
Melkproducten kan je beter nu eventjes vermijden :)

Veel beterschap!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:06

Hier nog iemand!
Ben al 3 dagen zo hees als ik weet niet wat.

Vanmorgen kwam ik op mijn stage aan en ik kreeg gewoon geen geluid meer uit mijn keel :'). Super frustrerend als je een gesprek wil voeren.

Ben aan de thee met honing gezet en toen kwam mijn stem langzaam een beetje terug, maar echt fantastisch is het nog niet.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:21

Ik word standaard 1-2 dagen vóór ik verkouden word hees, dus voor mij is het een goede indicatie dat ik verkouden ga worden, haha. Helaas heb ik ook nog niet hét wondermiddel gevonden, niks lijkt te helpen... De laatste keer had ik 5 dagen geen stem meer, dat was echt héél vervelend. Als er iemand nog met een goed idee komt.. ;)

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:25

Kamille thee, stomen met kamille (grote bak met heet water en kamille erdoor, kan ook thee :+)

Ben het ook extreem nu, buikp[yn, misselijkheid, koppyn, koorts, keelpyn, niet meer normaal kunnen rpaten, 100 zaddoekjes per uur.