Hernia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RosaJennifer

Hernia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:59

Ik vraag mij af of er hier bokkers zijn die een hernia hebben of hebben gehad en of ze met die hernia gewoon paard hebben gereden.

Zal eerst eens even beginnen met mijn eigen levensverhaal _O-
Ik heb 3 jaar geleden ongeveer al eens eerder een topic hierover geplaats, toen was ik net 16.
Op mijn 15e heb ik mijn eerste hernia gekregen met flinke uitstraling in mijn linkerbeen dat tot gevoelloosheid heeft geleid in mijn kuit (niveau L4/L5)
Hieraan ben ik in december 2009 geoperereerd op 16 jarige leeftijd.
Harstikke opgelucht dat het eindelijk allemaal over was want ik verrekte van de pijn.. maar helaas 5 maanden later (december 2009) , net 17, ben ik opnieuw geopereerd deze keer uitstraling in mijn rechterbeen (opnieuw niveau L4/L5)
Nou toen begonnen we weer opnieuw met opbouwen, fysiobehandelingen, trainen etc. alles ging prima.
Helaas ben ik geen geluksvogel want precies een jaar later (op een week na), op 18 jarige leeftijd, werd ik opnieuw aan een hernia (L4/L5) geopereerd met opnieuw uitstraling in rechterbeen.

Zou je toch denken dat het dan eens een x klaar moest zijn! NOU ECHT NIET!
Aanstaande vrijdag moet ik opnieuw een MRI laten maken, hoogstwaarschijnlijk weer een hernia |o

Ik ben erg benieuwd of er nog meer pechvogels hier op bokt zijn die hierover mee kunnen praten!

Bralindy

Re: Hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:01

Jeetje wat rot meid. Ik heb zelf geen ervaring met een hernia (dat kan toch alleen in de rug?) maar ik zou er niet mee gaan paardrijden tenzij het volgens een fysiotherapeut aan te bevelen is.

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:04

ik ben afgelopen februari geopereerd aan een hernia. ook op l4-l5.
Helaas heb/had ik er 2 zitten en de grootste hebben ze weggehaald en nu heb ik waarschijnlijk een nekhernia en wacht op een afspraak bij de neuroloog.
Alleen moet ik nu 22 augustus weer naar de neurochirurg omdat de rug nog steeds pijn doet net als voor de operatie, dus met veel pech speelt die andere hernia die onder de L4-L5 zit op.
Paardrijden heb ik met mijn hernia niet gedaan maar dat heeft niet alleen te maken met die hernia maar ook met andere factoren.
Wens je in ieder geval sterkte.

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 14:07

AngelSpirit schreef:
Jeetje wat rot meid. Ik heb zelf geen ervaring met een hernia (dat kan toch alleen in de rug?) maar ik zou er niet mee gaan paardrijden tenzij het volgens een fysiotherapeut aan te bevelen is.

Ik rij op het moment zelf ook niet hoor, ik heb zware medicatie (lyrica en oxycontin) waardoor ik licht in mijn hoofd word. Dus paardrijden daarmee is niet erg verstandig. Fysio rtaad het me niet af om te gaan paardrijden maar om goed naar mijn lichaam te luisteren.
Ook is het belangrijk dat ik sterkere spieren krijg want ik merk dat ik daar ook veel pijn van heb.

Maar wees blij dat je er geen ervaring mee heb, tis geen pretje!

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 14:09

Miss_MC schreef:
ik ben afgelopen februari geopereerd aan een hernia. ook op l4-l5.
Helaas heb/had ik er 2 zitten en de grootste hebben ze weggehaald en nu heb ik waarschijnlijk een nekhernia en wacht op een afspraak bij de neuroloog.
Alleen moet ik nu 22 augustus weer naar de neurochirurg omdat de rug nog steeds pijn doet net als voor de operatie, dus met veel pech speelt die andere hernia die onder de L4-L5 zit op.
Paardrijden heb ik met mijn hernia niet gedaan maar dat heeft niet alleen te maken met die hernia maar ook met andere factoren.
Wens je in ieder geval sterkte.

Ja dat zou best kunnen, de neurochirurg vertelde mij dat ze een hernia op de tast weghalen zeg maar. Dus het is mogelijk dat ze een gedeelte niet goed hebben weggehaald of opnieuw opspeeld! Maar jij ook veel sterkte en succes.

Ik zit nou helemaal in de stress door die mri en ik krijg morgen ook nog eens de uitslag van mn examens _O-

Miss_MC

Re: Hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:11

Dank je, komt allemaal wel goed denk ik-hoop ik haha

ow spannend, hoop dat je geslaagd bent.
Succes met de MRI.

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 14:17

Miss_MC schreef:
Dank je, komt allemaal wel goed denk ik-hoop ik haha

ow spannend, hoop dat je geslaagd bent.
Succes met de MRI.

Hahah ja dat hoop ik ook al 3 jaar, maar in ieder geval het beste ermee!

Ja ik hoop het ook, het liefste ga ik heel de dag slapen dan hoef ik niet meer af te wachten :P

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:11

ik weet hoe het is :D heb vanaf mn 16de last van mn rug, af en toe een weekje plat pillen erin en weer door.
tot 2 jaar geleden. toen kreeg ik zoveel last van mijn hernia dat ik 6 weken niet heb kunnen lopen zitten of staan, uiteindelijk ben ik geopereerd omdat ze bang waren voor verlamming. ik was toen 22 en ze dachten)zoals waarschijnlijk ook bij jou?? ach ze is zo jong het gaat wel over....
heb daarna lang moeten herstellen maar heb nu ( klopt even af ) nergens meer last van. ik ben voorzichtiger (ga niet meer zomaar op elk paard :D, belast mn rug niet te zwaar door te zware dingen te tillen enzz ik train nog steed 3 keer in de week mn rug spieren om het goed gezond te houden maar ik kan zogoed als alles )bungee jumpen zal ik waarschijnlijk niet moeten doen maja met hoogtevrees valt dat toch al af!
bij mij gaat het dus tot nu toe nog goed. super balen voor jou dat het niet is opgelost :S heb je goede spier oefeningen? heb je enig idee waar het fout gaat? mijn advies is luisteren naar je lichaam, het is heel moeilijk maar dat is wat bij mij tot nu toe veel helpt. niet over je grens gaan. heel veel sterkte en succes

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:57

efaa schreef:
ik weet hoe het is :D heb vanaf mn 16de last van mn rug, af en toe een weekje plat pillen erin en weer door.
tot 2 jaar geleden. toen kreeg ik zoveel last van mijn hernia dat ik 6 weken niet heb kunnen lopen zitten of staan, uiteindelijk ben ik geopereerd omdat ze bang waren voor verlamming. ik was toen 22 en ze dachten)zoals waarschijnlijk ook bij jou?? ach ze is zo jong het gaat wel over....
heb daarna lang moeten herstellen maar heb nu ( klopt even af ) nergens meer last van. ik ben voorzichtiger (ga niet meer zomaar op elk paard :D, belast mn rug niet te zwaar door te zware dingen te tillen enzz ik train nog steed 3 keer in de week mn rug spieren om het goed gezond te houden maar ik kan zogoed als alles )bungee jumpen zal ik waarschijnlijk niet moeten doen maja met hoogtevrees valt dat toch al af!
bij mij gaat het dus tot nu toe nog goed. super balen voor jou dat het niet is opgelost :S heb je goede spier oefeningen? heb je enig idee waar het fout gaat? mijn advies is luisteren naar je lichaam, het is heel moeilijk maar dat is wat bij mij tot nu toe veel helpt. niet over je grens gaan. heel veel sterkte en succes

Jeetje, wat een pech zeg! En ook al zo vroeg. Dat is gewoon het ergste dat je belemmerd wordt in je dagelijks leven, ik kan bijvoorbeeld iet meer uitgaan terwijl mijn vriendinnen dat wekelijks doen en dan val je toch een beetje uit de groep! Maar ik ben blij dat jij er vanaf bent!! Iki hoop ook niet dat je er in de toekomst nog last van zult krijgen!!

Nou bij mij dachten ze dat eigenlijk niet! Ze hadden zoiets van ze is jong ze hoort gewoon alles te kunnen doen. Wel hebben ze lang gedacht dat het slecht een verkramping was van de spier maar ik kreeg krachtverlies in mijn linkerbeen en had geen controle meer over mijn onderbeen door de verlamming van mn kuit (dat gevoel is nog steeds niet terug) Ze hebben eigk nooit naar de oorzaak gezocht daarom heb ik een second opion aangevraagd bij de st. maarten kliniek

Ja ik loop 2x in de week bij de fysio maar kan heel vaak er niet heen of oefingen niet doen vanwege de pijn, dus het schiet allemaal niet op. Maar het is nu afwachten wat er op de mri is te zien. Begint een beetje op een neverending story te lijken haha

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:08

ik werd hier in nederland ook aan het lijntje gehouden, ik kreeg een mri scan en zou 2 weken later een gesprek met de arts hebben om het te bekijken (terwijl ik op een brancard was binnen gebracht want ik kon niet meer lopen :S)
ik ben uiteindelijk in belgie geopereerd waar ik heel blij mee ben, heb in mijn omgeving ook een aantal gevallen gezien die hier in nederland zijn geopereerd en ze hebben alle rest verschijnselen.

laat je niet van het kastje naar de muur sturen en bel eens met je verzekering? bij mij hebben ze me toen geadviseerd naar belgie te gaan (ik had een hele aardige mevrouw, haar vriend was door dezelfde arts geopereerd)