Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJustMe6

Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:12

Jawel... ik ga het nu echt doen, ik ga stoppen met roken *\o/* .

Ben er helemaal klaar mee, het is ongezond, het stinkt, mijn kleren stinken, en mijn haar. En het kost ook nog eens veel te veel geld.
Heb super hard een nieuwe telefoon nodig maar heb er gewoon geen geld voor door dat stomme roken, dus als ik het volhoud, kan ik mezelf trakteren op een nieuwe telefoon *\o/* . En kan ik ook weer wat vaker spulletjes voor mijn paardjes kopen!

Ik heb gisteravond mijn laatste pakje sigaretten gekocht, als die leeg is stop ik! En dit keer ECHT. Ik ben er echt he-le-maal klaar mee.

Ik dacht, mischien zijn er hier nog meer mensen op bokt die bezig zijn met stoppen, dan is het mischien wel gezellig om elkaar een beetje te steunen in dit topic.

Ben benieuwd :D.

Gina

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:19

Ik rook niet, maar ik wil je heel veel succes wensen! Je kunt het! +:)+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:21

Sorry, ik kan niet meedoen met stoppen, want dat heb ik ruim twee jaar geleden al gedaan :D
En ik moet zeggen het is héérlijk. Nooit meer de stress of je wel genoeg te roken (bij je) hebt, nooit meer stress wanneer je ergens niet mag roken, geen enorme bedragen per week meer letterlijk in rook op laten gaan := Geen stinkend huis, stinkende kleding etc. meer. Echt het bevalt me zó goed :j

Je motivatie klinkt goed, dus dat gaat vast helemaal goedkomen! Misschien een idee om per keer dat je normaal sigaretten gekocht zou hebben nu het geld in een potje te doen zodat je het ook kan zien groeien? :)

Gestopt zijn heeft trouwens één nadeel: Je wil niet wéten hoe erg rokers stinken die je overal tegen komt ook terwijl ze niet roken zoals bijvoorbeeld gewoon in de supermarkt, bah bah bah :')

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:26

Bedankt! :D

Alwiene, het geld wat ik overhoud in een potje steken is indd een goed idee! Dan zie ik nog eens extra waar ik het ook alweer voor doe.

Moet je nagaan, straks vind ik rokers indd stinken, nu ben ik zelf een stinkerd.. :').

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:26

Hier een nietroker die je succes wil wensen! Een moedig en goed besluit en die telefoon heb je dan echt verdiend. :j

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:26

Sorry, kan niet met je meedoen. Ben sinds 1 maart gestopt! Ben er tot nu toe erg blij mee. Moet wel eerlijk zeggen dat ik af en toe nog stiekum een heisje neem van een vriendin. Maar ik vind dat dat wel mag, weet ook dat ik het zo alleen maar moeilijker voor mijzelf maak.

Ik ben gestopt door Niquitin pleisters te plakken. Bij die pleisters steek je zeker geen sigaret op, dan ben je verschrikkelijk ziek daarna. De pleister zelf bevat al zoveel nicotine dat ik er behoorlijk stoned van ben geweest.

Iig heel er veel sterkte!! Je kan het best!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:30

Heel veel succes! Ik ben wel een roker, maar ik wil nog eventjes genieten van de sigaretten. Ik kan zo stoppen als ik wil, ik ben niet verslaafd en niemand in mijn omgeving wilt dat geloven :+.. Als ik er de motivatie voor heb stop ik, en die motivatie heb ik nu nog niet..

Maar heel veel succes, je kan het!!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:31

hier ook een nietroker die je succes wilt wensen :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:34

ik doe wel mee hoor, nu net sinds 4 dagen gestopt,pleister op mijn kont en heel veel afleiding aan het zoeken... :j :j
wel weer de zoveelste poging(vorig jaar 3,5 maanden eraf geweest,en 10 jaar geleden voor 3 jaar gestopt....weet hoe moeilijk het is, maar.....we gaan ervoor!!!!
jij ook heel veel succes! :(:)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:35

Bedankt allemaal! :D

happytime, ook jij heel veel succes! We kunnen het!

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:36

happytime schreef:
ik doe wel mee hoor, nu net sinds 4 dagen gestopt,pleister op mijn kont en heel veel afleiding aan het zoeken... :j :j
wel weer de zoveelste poging(vorig jaar 3,5 maanden eraf geweest,en 10 jaar geleden voor 3 jaar gestopt....weet hoe moeilijk het is, maar.....we gaan ervoor!!!!
jij ook heel veel succes! :(:)

Pleisters werken goed? Ik heb daar heel veel aan gehad. Kost je echt even een godsvermogen, maar dat is het echt waard!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:39

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:39

Ik rook ook niet maar ik wil iedereen die gaat stoppen heel veel succes wensen!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:42

Ik rook ook, en wil graag stoppen. Iedere dag denk ik weer ik stop. Hier in huis zijn er nog 2 die roken, dat maakt t extra moeilijk :\

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:43

Ik ben sinds een jaar gestopt na 19 jaar roken

Ik zeg, iedereen kan het!!
Meiden succes en zet m op!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:44

Ik doe mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:46

Heel veel succes allemaal +:)+
Het is ook voor mij (als niet roker) super dat mensen stoppen met roken, kan je tenminste lekker op een terrasje zitten eten zonder dat er steeds een vieze walm in je gezicht waait.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:46

Denk vooral aan het lijden wat je jezelf bespaard met het ouder worden!

Ik ben kinesist in opleiding (voor de nl-ers fysiotherapeut :P) en heb ook op de longafdeling gestaan.
Als je ziet wat je dan tegenkomt! Dan gooi je spontaan de sigaretten het raam uit...
Relatief jonge mensen (50-70.. ouder worden ze gewoonweg niet) die weinig vooruitzichten meer hebben buiten langzame aftakeling. Hoesten totdat je erbij neervalt waarbij dikke zwarte fluimen omhoogkomen. Tenminste... als je geluk hebt, anders blijven ze nog even hangen en gaan ontsteken. Gelukkig zijn er dan kinesisten die je helpen door even fijn hard op je ribbenkast mee te duwen want ja, alleen gaat het al niet meer.. Je zou wel graag nog willen gaan wandelen maar zonder zuurstof is dat bijna onmogelijk.
Je leven wordt beperkt en het goede nieuws is dat het er ook niet beter op wordt, het is niet te genezen..
De enige oplossing is preventie! Oftewel STOP MET ROKEN!
Ik zeg het je, als je ziet hoe die mensen zich voelen en leven... je wilt het echt echt niet!
En je kunt er NU nog iets aan doen door NU te stoppen.. als het eenmaal zo ver is dat je ziek wordt is het al te laat. Er zijn mooiere (en pijnlozere) manieren om dood te gaan ;)

Hang je kamer vol met foto's en verhalen van mensen die het niet konden laten om te roken.. Gewoon SHOCKTHERAPIE x 1000!

Ik veroordeel je absoluut niet want het is een verslaving en dat is niet gemakkelijk natuurlijk.
Maar ik hoop wel dat je kunt doorzetten en het je gaat lukken... Je zult er je leven lang(ER) profijt van hebben :)

Good Luck!

edit: pijnlijke typfout :P Ik zie nu trouwens dat je mensen zocht die gingen stoppen... Sorry I'm a non-smoker! Hoop dat het jullie toch wat motiveert :)
Laatst bijgewerkt door blondies op 15-06-11 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:47

dat heb ik hier ook, veel roken er om me heen,vooral na het eten.....en achter de pc....in mijn auto...dat zijn mijn moeilijke momenten.
dus....smorgens als ik uit bed kom eerst pleister op mijn kont en dan eten en vlug aankleden(om maar geen sigaret op te steken)
en pleisters duur.....ach nog geen 20 euro per week, anders stoom ik 7 x 4,60 euro per week erdoor heen(als het niet meer is)
en gezondheid is belangrijker dan geld he? :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:55

ik ben ook gestopt :D Sinds een jaar ofzo en ik heb geen moeite ermee gehad :n rookte vanaf mijn 15/16e en ben nu 21. was een kettingroker met een pakje per dag. Tijdens mijn stage begon ik te minderen en ik ben dus nu zowaar helemaal gestopt. Afentoe rook ik wel eens een sigaretje maar ik gooi em alweer na een paar trekken weg omdat ik het ranzig vind :')

SUCCES! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* +:)+

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 14:10

Bedankt allemaal, alle motivatie is welkom! :D.

knabbelgirl, goed dat je meedoet! Jij ook succes!

Wietsje92, voor mij is stoppen indd ook moeilijk, al mijn klasgenoten roken, thuis zit ik tussen de rokers, de meeste mensen waarmee ik uitga roken... Nu is het zo dat ik maandag voor 8 weken op zomerstage vertrek, dus het ideale moment om te stoppen! Druk bezig zijn, en niet steeds naar andere mensen die nog wel roken kijken, dan word de verleiding toch wel heel groot.

Hoop dat het jou ook ooit een keer lukt om te stoppen :(:)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:23

Hier ook iemand die niet mee kan doen, ben 1,5 jaar geleden gestopt en zoooooo vreselijk blij mee :j
Had ook al meerdere pogingen achter de rug, dus weet hoe moeilijk het is, maar zet het door meid!! Het scheelt je gewoon 5 euro per dag, 35 euro in de week 150 in de maand en bijna 2000 euro in een jaar, dat is een hele leuke vakantie hoor, ik ben er van naar Curacao geweest iig :D
En idd, je gaat pas merken hoe erg het stinkt als je gestopt bent. Noooooit geweten dat het zo meurde bah :r
En geen zorgen over waar kan ik nu nog snel sigaretten kopen? Kan ik nog even snel roken voor ik naar binnen moet? Niet naar buiten als je in de kroeg/cafe/restaurant enz net lekker in gesprek ben. HEERLIJK!! Echt een zege om er van af te zijn!! Dus kom op, zet door, niet af en toe een hijsje, niet alleen met uitgaan, dat werkt niet :n
Gewoon stoppen *\o/*

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:23

Ik ben 13weken terug gestopt :P, ja hou het echt nog helemaal bij.
Ik vind het al zoveel lekkerder dat ik gestopt ben! en idd mensen die wel roken, ruiken niet bepaald lekker...
Ik gebruik me geld wat normaal naar sigaretten ging nu voor lessen met me bijrijdpaard..
Heel veel succes!!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:28

Oeh.... ik wil ook wel stoppen, maar ben helaas net begonnen met sporten en afvallen. Als ik dan nu ook zou stoppen, is het ineens wel een grote omslag! Eerst even aan mijn nieuwe levensstijl wennen en daarna wordt mijn volgende stap om te stoppen met roken!

Heel heel heel veel succes in ieder geval!!! *\o/*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:32

Ik ben sinds 4 dgn gestopt.
Probeer zo gezond mogelijk te leven om iig niet aan te komen. :)