Auw! (beestje steekt)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Auw! (beestje steekt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:26

Ik zat net op mijn brommer en toen ik de garage inkwam voelde ik iets kriebelen op mijn borst, ik wilde het wegduwen maar daar was het beestje niet van gediend en het prikte me een aantal (2 tot 3) keer, omdat ik schrok heb ik het beestje van me afgeslagen en ben ik geparkeerd, daarna heb ik het beestje gezocht maar kon de dader niet meer vinden, ondertussen begon het echt mega erg te prikken en op te zwellen en nu ziet het er zo uit:

Afbeelding

Ik ben alleen nog nooit door beestjes geprikt (ik ontloop ze :') ) en mijn HA is niet meer bereikbaar behalve voor spoed, ik heb nou niet het idee dat dit spoed is dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen, moet ik het schoonmaken?

het jeukt en prikt nog heel erg en het is nog steeds aan het zwellen, het beestje was een soort zwart klein beestje in de vorm van een eitje.

Jenny21

Re: Auw! (beestje steekt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:27

Als een praam mij steekt dan begint het ook zo ;)
Daarna wordt het alleen maar groter en uiteindelijk eindig ik met een plek zo groot als een schotel (van kop en schotel :P ) Deze is dan gloeiend heet, vuurrood en pijnlijk.... Succes!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:29

Ik zou het even lekker koelen met ijs, dat verzacht, kan geen kwaad en is ook goed tegen zwelling.
Als het vanavond na het eten nog zo ontzettend geirriteerd is zou ik voor de zekerheid de huisartsenpost bellen voor advies. Beestjes die prikken injecteren vaak wat gif dus het is logisch dat je huid daar op reageert. Maar in verreweg de meeste gevallen is het niet gevaarlijk. :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:36

Langs de drogist voor een zalfje tegen insectenbeten? Kan misschien wat verlichten.

Verder: kan het een daas geweest zijn? Geeft bij mij een soortgelijke reactie.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:40

Duke, mijn moeder heeft er nog zalf voor die komt ze strakkies brengen!

Een daas was vrij groot, dit beestje was echt heel klein, een beetje het idee van een lieveheersbeestje, maar dan helemaal zwart en iets slanker.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:35

Een teek dan? Die zich probeerde vast te bijten? In dat geval even in de gaten houden ivm ziekte van lyme.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:21

Ik heb vorig jaar ook zo een plek gehad. Het werd steeds groter en roder maar na een uurtje of 2/3 was het alweer weg. Dus een dokter is niet echt nodig denk ik ;)
Helaas weet ik ook niet wat mij geprikt heeft, het was achterop mijn been en was weg voor ik keek,..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:24

De huisarts ziet iedereen die gestoken wordt al aankomen,
dan kunnen ze wel een nummertjes trek automaat voor de deur neer gaan zetten.

Naar de drogist of apotheek zalfje halen en anders gaat het ook wel weer over.
Anders iets kouds erop doen.

Teken bijten niet 3 x snel naar elkaar, terwijl je ze je kleren uit probeert te krijgen.
En lijken niet op een zwart slank lieveheersbeestje.

Ik HAAT beestjes!!!!! die bijten, prikken of steken!!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:11

Hoe gaat t nu TS?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 11:48

het rode is weg, ik heb nog wel steeds dat rare opgezwollen vormpje en het jeukt maar het prikt niet meer gelukkig!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:52

Azijn helpt tegen de jeuk, alleen niet gebruiken als het een wondje is (door het krabben bv), want dan prikt het.