Omdat ik na mijn zwangerschap 4 jaar geleden al wat zwaarder was (voor zwangerschap 52 kg, erna 68 kg) ben ik meer op mijn voeding gaan letten, voorheen kon ik alles eten zonder ook maar iets aan te komen.
Tot een jaar geleden bleef mijn gewicht zo rond de 70 kg hangen, in de afgelopen maanden werd dit al 74 kg wat ik al enorm veel vindt, de laatste 2-3 maanden is mijn gewicht gestegen tot (gisteravond gewogen 84.4 kg), nu heb ik donderdag al een afspraak staan met mijn huisarts, maar dit is voor mij onverklaarbaar.
Ik leet op mijn voeding probeer zo gezond mogelijk te eten en weinig te snoepen imo gaat dit ook goed, voor mijn werk zit ik veel, in de weekenden sta ik met mijn vriend op de markt en beweeg ik veel.
Het enige wat mij ook is opgevallen deze laatste maanden is dat als ik te vet eet (varkensgehakt) en ook regelmatig met macaroni ik meteen na het eten erg veel buikpijn en darmkrampen krijg.
Het vet zit vooral rond mijn buik en op mijn heupen, ik denk ook niet dat ik vocht vast houd.
Ik vind het verschrikkelijk om dik te zijn en droom ervan om onder de 70 kg te komen, maar ik ga steeds verder richting de 90.
Ik ben inderdaad zelf al langs de assistente geweest voor een lab formuliertje maar kreeg deze niet mee omdat ze het verstandig vond dat ik ook nog even met de dokter zou overleggen omdat ik zo ontzettend veel ben aangekomen.
Natuurlijk eet ik op een verjaardag wel een gebakje en neem ik een koekje bij de koffie maar echt overdreven snoepen doe ik niet meer.
Ojajoh
Geplaatst: 14-06-11 10:12
Ik ben 2 weken geleden bevallen en werd gewaarschuwd door mijn kraamzorg dat je door een zware bevalling problemen met je schildklier kan krijgen dus even HA vragen en overleggen? misschien is dat het wel
Dat zal ik inderdaad eens overleggen, heb daar zelf nog niet eerder van gehoord (ben notabene doktersassistente), laten we hopen dat het zo simpel ligt en het met wat tabletten op te lossen is.
Laat je de uitkomst nog even weten? Heb ook een zware bevalling gehad en schommel ook zo rond de 85 kilo.. Voor mijn zwangerschap zat ik netjes op 60 kilootjes.. Ik denk er over eens een dieetiste te bezoeken..
Inderdaad, het klinkt inderdaad als een schildklierprobleem. Is het echt buikpijn dat je hebt, of is het eerder de maagstreek? Ik heb vaak last van maagontstekingen/maagzweren, doordat mijn maag niet optimaal werkte, werkten mijn darmen ook minder. Dat + schildklierproblemen zorgde er ook voor dat ik op een maand tijd 5 kilo aankwam.
Ik heb zelf een te snelle schildklier, en heb ook giga veel buikpijn van tijd tot tijd (ook giga opgeblazen zodra ik iets met suiker eet). Buikpijn kan dus heel goed vanuit je schildklier komen. Hopelijk is het niks ernstigs meid, of iets wat makkelijk te behandelen is.
Nou ik ben net terug van de huisarts en niet veel of eigenlijk helemaal niets wijzer geworden, heb dan toch mn labformulier gekregen en mag prikken. De huisarts denkt dat hier niks uitkomt, maar dat het door de Implanon komt dat ik zoveel ben aangekomen.
De enige manier om van dit gewicht af te komen is nog minder eten en veel meer bewegen en de Implanon verwijderen als ik er veel last van heb.