Wie kan me helpen? Luchtwegprobleem?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Wie kan me helpen? Luchtwegprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:22

Ik was een tijdje geleden 'ziek'..(konninginnendag) toen had ik een luchtweginfectie of ontsteking.. hoe je het ook wilt noemen..
echt gigantisch hoesten tot kokhalzend toe.. snachts niet kunnen slapen, want zodra ik ging liggen begon het helemaal erg te worden.
dokter gebeld en antibiotica gekregen.. het werd wel ietsje minder maar aan het eind van de kuur was ik er nog lang niet vanaf.. dus dokter weer gebeld.. en verlenging gekregen van 5 dagen. toen was het bijna over... nog niet helemaal maar had niet teruggebeld.. ik dacht dat het wel minder werd met de tijd.. (eigen weerstand)

maar nu heb ik er nog steeds last van.. maar op een andere manier.. soms heb ik net het gevoel alsof mn luchtpijp beschadigd is ofzo.. ik kan bv geen milkshake of een ander heel koud iets snel opdrinken/eten.. dan moet ik gegarandeerd hoesten.. als ik ver met mn hoofd achterover hang, moet ik hoesten.. verder ging het hoesten redelijk goed.. maar nu sinds dit weekend heb ik gevoel alsof het weer iets erger word.. word vooral snachts weer vaak wakker.. maar dan niet met een kriebelhoest maar een andere hoest.. met beetje slijm ofzo.. zit wel los en is niet veel.
en af en toe kan ik ineens overdag een 'hoestaanval' weer krijgen..

weet iemand wat ik hier tegen zou kunnen doen?? ik wil liever niet nog een anticioticakuur hebben aangezien dat niet al te best is volgens mij..
en weet iemand wat dit zou kunnen zijn??

Naamloos1

Re: Wie kan me helpen? Luchtwegprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 07:36

niemand?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:54

Ik heb een keer een fikse luchtwegeninfectie gehad en ben daar 9 maanden zoet mee geweest!

Enige verschil is wss wel dat ik astma heb!

Erg vervelend die hoestbuien, ik ken ze.
Ik heb het al als de temp van binnen naar buiten verschilt!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 06:38

Saai antwoord van mijn kant maar imo wel het enige juist: ga toch maar netjes terug naar je huisarts.
Mogelijk kan die je doorverwijzen naar een longarts indien nodig. Maar je zal toch iets geholpen moeten worden. Sommige dingen kan je 'eigen weerstand' nu eenmaal niet alleen af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 06:45

Idd terug naar je huisarts!

Ik ben de afgelopen weken ook ziek geweest door een bacteriele luchtweginfectie, en die werd waarschijnlijk ook nog versterkt door het hoge aantal pollen in de lucht (Ik heb normaal gesproken geen pollenallergie, maar m'n luchtwegen waren al verzwakt door de infectie en toen heeft het er wel ingehakt.) Ik heb trouwens ook al sinds m'n twaalfde last van COPD (chronische bronchitis) dus dan loop je het al eerder op met die plotseling hoge temperaturen.

Maar goed, ik heb dus vijf en halve week zo hard lopen hoesten dat m'n ribben er pijn van deden, had veel last van slijmvorming waardoor ik het ontzettend benauwd had (vooral in bed leek het wel alsof er een baksteen op m'n borst lag) en ik had ook bij vlagen koorts.
Ik heb twee soorten antibiotica gehad, maar dat hielp niet erg. Nu heb ik Flixotide en Ventolin en dat werkt goed. Ik heb nog wel last van slijm maar de koorts en het hoesten is over. Wel ben ik dik de helft van m'n conditie kwijtgeraakt. Ik moet deze medicatie nog tot zeker na de zomer blijven innemen.

De klachten komen dus wel overeen met waar jij last van hebt, maar bij mij komt het door een combinatie van verschillende dingen. Ik heb ooit zo hard moeten hoesten dat de adertjes in m'n ogen gesprongen waren :=

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 07:06

ok bedankt voor de tips allemaal :) ik denk dat ik dan morgen toch maar even de dokter bel?..