Constant misselijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Constant misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 18:37

Ik weet niet of het hier goed staat, verplaats het aub anders even.

Ik heb nu al een tijdje (een maand denk ik) dat ik constant misselijk ben. Dan heb ik meestal geen zin om te eten, maar als ik niet eet heb ik ontzettende honger en begint mijn maag raar te doen. Dan eet ik toch, maar na het eten ben ik dan kotsmisselijk en wil ik het liefst gaan liggen. Ook al is het maar een crackertje ofzo, het is altijd hetzelfde.

Ik ben 14 jaar, maar weet niet of dit aan de puberteit ligt? Leeftijdsgenoten hebben dit in ieder geval niet..?

liefs.

_Aniek

Re: Constant misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:39

Volgens mij heb ik laatst ook zoiets op tv gezien. Was ook een meisje die haar eten niet kon binnenhouden omdat ze zo misselijk was.
Denk dat je gewoon het beste even langs de huisarts kan gaan als het niet overgaat :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 18:52

Ik kan het opzich wel binnenhouden maar ik ben dan heel erg misselijk. Kan dan niet meer dan even liggen, of stil zitten.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:56

Wat eet je op een dag? Is het gevarieerd?
Misschien zitten er te veel suikers of vetten in. Ik heb zo ook van die periodes maar eigenlijk is dat meestal na een paar dagen echt vettig en ongezond eten (chips als avondmaal ed).
Is het ook geen misselijkheid van te weinig eten? ALs je een paar dagen heel weinig eet gaat je maag ook protesteren.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 18:58

Ik ben vegetariër, eet s' ochtends normaal 1 tot 2 boterhammen, s'middags ook 2 boterhammen of een broodje, s'avonds eet ik gevarieërd, mijn moeder probeert vaak nieuwe dingen uit.
Op zich zou dat het probleem niet kunnen zijn.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:00

Ik heb vanwege misselijkheid weleens Domperidom gehad van de huisarts. Bij mij werkte het niet, maar je zou het wel kunnen proberen.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:01

zwanger??

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 19:15

Oh god nee, ik ben absoluut niet zwanger. Nog niet eens actief haha.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:16

ArabicQueen schreef:
zwanger??

Dat was ook mijn eerste ingeving..
Maar TS zegt dus dat ze niet zwanger is..

Misschien even langs de HA gaan?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:17

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 19:19

Dan denk ik dat ik toch maar langs de HA ga. Ik dacht misschien ligt het aan de puberteit, maar dat dus niet?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:12

Voor zover ik weet heeft dit niks met de puberteit te maken.. Heb hier iig nog nooit van gehoord :n
Gewoon even naar de HA dus. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:24

Ik zou inderdaad even naar de HA gaan :j Eventueel zou je ook nog langs een alternatieve/natuurarts kunnen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:24

Ik heb hier ook heel veel last van gehad, dat ik misselijk werd van eten! Nu heb ik het nog steeds soms, maar het is wel minder geworden. Ik heb het vooral na avondeten, krijg het dan ook heel warm en zo.. Misschien moet je kleine beetjes per keer eten? Ik heb het namelijk alleen na het avondeten en dan eet ik niet eens zo heel veel, maar wel meer dan dat ik eet bij mn andere maaltijden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:25

Vaak is het meer de combinatie van eten die je eet. Ik heb dit zelf ook gehad en mag nu eigenlijk geen eiwit met koolhydraat meer. Dus geen boterham met kaas/vlees bv, bij 't avondeten groente en pasta/rijst/aardappelen of groente en vlees. Mij helpt dat al een heel stuk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:00

Oh dat kan bij mij inderdaad ook wel zo zijn ja! Bij het avondeten eet je natuurlijk ineens alles bij elkaar. Ik zal er eens op gaan letten wat ik heb gegeten op het moment dat ik zo misselijk ben.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:07

Het principe is een beetje dat koolhydraten zwaarder te verteren zijn en eiwitten ook. Dus als je die twee combineert, is het helemaal zwaar om te verteren.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:56

Ik heb dit ook al zo'n 2 weken. Misselijk na het eten. Het ging een paar dagen goed maar gister ging het weer helemaal fout! Stil gaan liggen werkt bij mij ook het beste. Ik ga morgen naar de huisarts, kan jij ook het beste doen. Sterkte. :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:36

Ik merk de laatste tijd dat er meer mensen zijn met misselijkheids klachten, waaronder ik zelf :j Er gaat ook weer een buikgriepje in de rondte.
Kijk het nog even aan, want het kan dus gewoon zijn dat je een griepje te pakken hebt, maar dat ie bij jou niet zo hard aanslaat :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:20

Toch misschien even langs de HA gaan? Is wel slim om even na te laten kijken. :)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:42

Komt bekend voor, ik heb dit ook heel lang gehad, het werd zelfs zo erg dat ik niet meer naar school kon en niet meer me bed uit kon, kon zelfs niet meer paardrijden! Ik was toen 14, langs de HA geweest die zei dat het door me leeftijd kwam, omdat ik ging veranderen.. Nou goed weer naar huis, het ging niet over en het werd erger, weer langs de HA ontlasting laten testen, niks te zien.

Toen ben ik naar een bloedprikker gestuurd, die heeft mij getest op veel ding onderandere suiker, maar alles was goed. Toch maar naar het ziekenhuis gestuurd, nog maals bloed laten prikken en ontlasting laten testen, allemaal goed en ben ik dus bij een kinderarts terecht gekomen en is uit veel dingen gebleken dat ik een sepastische darm heb.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:50

Ik heb vandaag gebeld naar de huisarts, morgen heb ik een afspraak.

Ik at eerst gevarieerd maar nu ik constant misselijk ben eet ik minder, biscuitjes enz

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:14

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest. Heb een ontsteking bij de overgang slokdarm/maag, daar komt de misselijkheid bij mij vandaan volgens hem. Ik heb Omeprazol capsules gekregen voor de ontsteking en nog Domperidon zetpillen tegen de misselijkheid.

Sterkte morgen! Ben benieuwd wat je HA zegt.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:29

Neem je toevallig de pil?
Ik heb het ook een tijd gehad, veel honger en toch niets kunnen eten. Ik kan me niet meer herinneren of ik erbij ook misselijk was (het is al enkele jaren terug). Dit is vanzelf over gegaan, maar ik lees dat je naar de huisarts gaat, hij zal je misschien wel verder kunnen helpen :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:30

Heb de pil ja, maar sinds ongeveer 3 dagen pas.