Hallo allemaal,
ik loop op het moment als een manke nelis.
ik zal vanaf het begin beginnen
4 weken terug, zwelde mijn knie ineens helemaal op. kreeg hem niet meer krom, maar ook niet helemaal recht. dus maar naar de dokter geweest. deze heeft 65 cc vocht uitgehaald. ik moest een paar dagen wachten om te kijken of hij weer afzakte. (helaas het vocht niet bewaard). eind van de week weer geweest. knie was niet afgezakt. bloed laten prikken en dyclofenac meegekregen.
bloed was volgens mij goed, alleen het onstekingsgedeelte was hoog (weet n iet of dat nou op jicht wijst of juist niet). de dokter heeft wel jicht of pseudejicht gezegd als mogelijk opties.
met dyclofenac zakte mijn knie af.
nu sinds 2 weken heb ik last van beide voeten. mijn linker grote teen was erg pijnlijk en kreeg blaasjes er op. eerst dacht ik zwemmersexceem of blaasjes exceem. heb zelf exceem dus die zalf er maar op gesmeerd. helaas dat hielp niet. inmiddels zijn de blaasjes weg. maar is het vel veel harder geworden.
aan mijn andere voet heb ik een dikke teen (de 4e teen zeg maar). deze is helemaal dik en staat een betje scheef. vervelendste is vooral dat mijn voet pijn doet en ik er niet goed mee kan lopen. dus daar waar de aanhechting teen voet is..
als ik een uurtje heb gelopen.. kan ik bijna niks meer.. maar ook als ik van bed kom.. ben ik zo stijf als wat. net of heb ik in mijn slaap lopen feesten of zo
nu ff gestruind op internet, en het kan inderdaad jicht zijn.
dinsdag ga ik weer naar de dokter (ik zou vorige week.. was de beste man op vakantie. vervangende artswas een dorp verder, geen idee waaren die heeft geen inloopspreekuur).
ik ben een echte vleeseter.. dus dat zou goed kunnen. ik drink niet vaak alcohol (als ik het drink dan wel meer dan 3 of 4). verder ben ik niet mager, maar heb ik voor mijn gevoel ook niet mega overgewicht.
zou dit het kunnen zijn?
graag jullie advies?
zoals ik al zei.. ga wel naar de dokter...