pijn in gewrichten??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

pijn in gewrichten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 20:27

Ik loop al jaren een beetje te kwakkelen met verschillende kwaaltjes zoals migraine,hoge bloeddruk en schildklierproblemen.en daarvoor heb ik ook medicijnen en ga iedere maand op controle bij de huisarts.
Ik heb ook al een tijdje dat als ik uit bed stap 's morgens ik doodmoe blijf en dat alles me zeer doet, Nu ga ik door een moeilijke tijd heen dus schonk ik er niet veel aandacht aan. Maar vannacht werd ik wakker omdat ik z0'n pijn had in mijn ellebogen ik kon mijn armen niet eens meer recht doen, en niet alleen mijn ellebogen , ook mijn polsen, boven op mijn voet en enkels, Het is niet alsof ik daar spierpijn of blauwe plekken heb. Het is niet opgezet.Maar het blijft gewoon pijn doen, herkent iemand dit??

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:30

Misschien heb je fibromylagie. Een soort weke dele reuma dat geeft ook veel verschillende klachten.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 20:43

ik heb er eens op gegoogled en idd komen de klachten heel veel overheen met wat ik voel.

Muronia

Re: pijn in gewrichten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:45

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 20:56

Ik herken dat heel erg van de wreef van je voet, dat doet zo'n pijn net alsof er een enorme bloeduitstorting zit. Maar bv vochtvasthouden weer niet,.
Kunnen immuunziekten erfelijk zijn, want mijn zus heeft wel de ziekte lupus.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:01

Hier moest ik ook meteen aan denken ook in combinatie met moe zijn.

Lynske78 schreef:
Misschien heb je fibromylagie. Een soort weke dele reuma dat geeft ook veel verschillende klachten.

Ben overgens wel van mening dat ze het snel op fibromylagie gooien tegenwoordig.
Ik ken bv iemand die inmiddels in een rolstoel zat en nu weer alles doet waar ze zin in heeft.
Bij haar werd ook fibromylagie gezegt, ze kon daar niet in rusten... na een jaar las ze wat over suikerintolerantie.
Is gestopt met suikers, ging haar eigen brood enzo bakken, pluisde alle etiketten in de supermarkt uit en tegenwoordig doet ze alles weer wat ze vroeger ook deed. Als ze nu eens een stukje chocolade eet omdat ze daar zin in heeft weet ze dat ze de volgende dag niks waard is.

Beetje waarig verhaal nu misschien ben dood op, ga mijn bedje opzoeken..

========================================================
Nog even wat opgezocht :

http://www.martinesnet.be/ME_CVS/Index6.html

heb me er destijds in in verdiept moet even de sites weer opzoeken
Laatst bijgewerkt door Lonan op 11-06-11 00:18, in het totaal 2 keer bewerkt

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:09

Tjeetje As dat klinkt niet best.
Kan je helaas niet helpen, hopelijk weet je wel snel wat het is en wat er aan te doen valt.
Sterkte :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 08:31

Leonie, dankjewel dat je je zo verdiept hebt in mijn probleem, ik ben echter naar de dietiste geweest omdat ik zulke schommelende suikerwaardes had, opeens heel erg naar beneden en die heeft overal tests voor gedaan, daar kwam uit dat ik suikers heel snel opneem, en daarna ook weer heel snel verwerk, dus pieken en dalen. Zij heeft mij geleerd dat in bv witte rijst erg veel suikers zitten maar als je er een sausje overdoet dan bindt het zich en wordt het langzamer opgenomen. En zo met nog meer produkten, dus daar let ik eigenlijk best wel een beetje op.

Bren, ik had gehoopt dat je het niet zou zien, wil niet dt je je nog meer zorgen maakt.

Ik ben vanmorgen weer als een wrak opgestaan, al mijn gewrichten doen weer pijn, maar als ik een beetje in beweging kom worden mijn benen wel soepeler, alleen mijn enkels, ellebogen bovenop mijn handen en mijn wreven van de voet blijven pijn doen.
Ik ga toch maar een afspraak met de dokter maken als dit zo blijft,

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:43

Ik wil hiermee niet zeggen dat jij dit hebt of zou kunnen hebben maar misschien heb je er iets aan. Helemaal toen ik las van je bloedsuikers die zo op en neer gaan.

suikerintolerantie
sonja26975 heeft dit artikel op 30 maart 2005 toegevoegd. Dit artikel is 3.393 keer bekeken. en staat in 1 kookgroep. Print artikel

Bij suikerintolerantie schommelen de bloedsuikerwaarden, van te hoog tot te laag. De alvleesklier produceert iedere keer als er suiker in je lichaam komt, teveel insuline. Daardoor zakt je bloedsuiker te snel. De bijnieren, die bij een te laag gehalte glucose vrij moet maken, kunnen dit tempo niet (meer) bijhouden en zo blijft het tekort aan bloedsuiker ontstaan. Je lichaam ′schreeuwt′ als het ware om suiker en geef je daaraan toe, dan begint het proces opnieuw.

Ook stress beinvloedt dit proces, doordat de bijnieren onder stress de hormonen adrenaline en cortisol afgeven, die weer het glucose-gehalte in je bloed verhogen, en zo gaat het maar door.

Hypoglycemie betekent letterlijk "een te lage bloedsuikerspiegel". Vaak gebruikt men de term hypoglycemie om er suikerintolerantie mee aan te duiden. Een constant te lage bloedspiegel komt echter nauwelijks voor, mensen met suikerintolerantie hebben wel vaker een te lage, dan te hoge bloedsuikerspiegel. De behandeling van beide aandoeningen is echter hetzelfde.

De gevolgen:
Door het regelmatige glucosetekort in het bloed, worden de processen in je lichaam ongunstig beinvloed, waaronder vooral ook de hersenstofwisseling. Daardoor ontstaan er naast lichamelijke klachten, ook klachten die psychisch lijken, maar wel degelijk een lichamelijke oorzaak hebben: namelijk een glucosetekort in de hersenen. Veel mensen worden na lichamelijk onderzoek door de huisarts, waar niets werd gevonden, daarom verwezen naar een psychiater of psycholoog, die uiteraard ook niets kan vinden. Veel mensen komen dan (soms na jaren) bij een alternatieve arts terecht, die vaak snel de juiste diagnose stelt.

Uiteindelijk kan men na 10 - 20 jaar onbehandelde suikerintolerantie het eindstadium bereiken: diabetes type II.
Laatst bijgewerkt door Lonan op 11-06-11 09:50, in het totaal 3 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:46

laat je schildklierwaarden eens goed checken,daar lijkt het het meest op.
Of een echo er van laten maken....er kunnen nodules opzitten waardoor hij zijn werk wat minder doet.
Fibromyalgie gaat ook heel vaak samen met een te trage schildklier.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 09:54

Leonie, ik heb me laten checken op hypoglucemie en er kwam niets uit, ze hebben wel gezegd dat als ik 's nachts opeens heel draaierig word ik onmiddellijk de HA weer moet bellen, want dan geeft het dus aan dat de alvleesklier niet goed werkt. Lief van je om zo veel moeite te doen om het op te zoeken, <3

Geerke ik heb jaren terug een te snelle schildklier gehad en dat viel bijna niet met medicijnen te behandelen, dus moest ik een jodiumkuur doen in BCN. Maar dat kunnen ze nooit precies afmeten dus had ik daarna een te langzaam werkende schildklier, nu nog steeds, heb ik medicijnen voor, eutirox 125, en onder controle. De laatste keer dat ik bloed geprikt heb, ongeveer 1,5 maand geleden waren de waarden normaal. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:24

ben je misschien in de overgang?
Je wilt niet weten wat voor klachten dat allemaal met zich meebrengt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 10:25

Nee gelukkig nog niet Geerke, :) Ik kijk daar ook nog niet echt naar uit..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:26

rocymax schreef:
Nee gelukkig nog niet Geerke, :) Ik kijk daar ook nog niet echt naar uit..

ik ook nog niet...maar ik kijk er wel naar uit :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 10:30

Hoezo :D Heb je last van migraine aanvallen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:45

yep...iedere 10 dagen drie dagen migraine...en vier vleesbomen in mijn baarmoeder die hopelijk gaan verdwijnen met de overgang :D
Zooo leuk om vrouw te zijn :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 10:59

Wat ellendig Geerke, dan kan ik me voorstellen dat je er naar uitkijkt :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:04

Ik zat inderdaad ook aan de overgang te denken As.
Ook mede door wat je laatst zei per pb.
Uiteraard helpen alle spanningen op het moment ook niet.
Vind het erg vervelend voor je en hopelijk kan je ha je iets meer vertellen.
Maak je om mij niet druk.
Het gaat redelijk goed hier.
Dikke knuf :*

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 19:38

Het gaat nog niet veel beter, kreeg er ook koorts bij nu. Heb pas een afspraak voor HA over 2 weken voor controle voor schildklier, maar ik ga de afspraak verzetten.