ervaring amandelen laten pellen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juline

ervaring amandelen laten pellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 14:53

Hallo Bokkers,

Op mijn 5de zijn mijn amandelen verwijderd.
Jaren later had ik regelmatig keelklachten, mijn toenmalige huisarts zei destijds al dat hij bij mij nog een amandel zag zitten, nooit echt serieus op in gegaan aangezien hij wel vaker grove fouten had gemaakt. Ik ben toen ook over gestapt naar mijn oude huisarts die ik had voor een verhuizing.
Sinds ruim een half jaar ben ik op een telefonische klantenservice gaan werken en had ik om de haverklap een keel ontsteking. Aangezien mijn h.a er geen echte aanleidingen toe kon vinden me doorverwezen naar de kno arts. Deze heeft met een slangetje in me neus alles bekeken en kon eigenlijk ook niks vinden. Een neusspray mee gekregen en 2 maanden later terug komen. Dit was afgelopen woensdag. S ochtends al wakker geworden met opnieuw erg veel keelpijn, dacht nog das mooi mee genomen kunnen de arts misschien eindelijk wat zien. Uitgelegd dat ik dacht dat het misschien door me werk kwam dat ik verkeerd praat en misschien door verwezen zou moeten worden naar een logopedist. Hij ging nog eens kijken en vroeg zit de pijn links, ja dat klopt, oke ja daar zit nog een stukje amandel. Deze was nu wat aangeslagen waardoor hij het nu eindelijk kon constateren. Dus conclusie operatie.. Alles in orde gemaakt in het ziekenhuis en te horen gekregen dat er een wachtlijst was van 4 weken en dat ik een week van te voren gebeld zou worden wanneer ik terecht kon. Vanwege me werk aangegeven dat ik het toch liever eerder zou willen weten dus zeiden ze dan moet je zelf gewoon af en toe eens bellen. Aangezien ik een erg strikte moeder heb heeft deze vandaag al gebeld naar het ziekenhuis en wat kregen we te horen..je kan volgende week woensdag al terecht..

Pff zie er wel tegen op want ik ben een roker en had me voorgenomen om toch wel een week van te voren te stoppen. Nu moet ik ineens stoppen en zal ik er voor gestraft worden na de operatie. Gelukkig waren ze er op me werk niet boos over en heb ik nu verlof gekregen. Moet 2 weken rust houden na de operatie.

Wie heeft er ook als volwassenen deze operatie moeten door staan? Hoeveel last had je? Moest je ook perse een nacht blijven in het ziekenhuis?
Ben denk ik ergens wel blij dat het maar een klein stukje is en maar aan 1 kant.
Maar leuk is anders.
Wilde het even van me af schrijven en hoop ervaringen te kunnen lezen.

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:57

Mijn amandelen zijn eind april verwijderd, maar ik had ze nog allebei en helemaal zeg maar hihi.
Ik zal eerlijk zijn, het is geen pretje. Ik heb veel pijn gehad en zeker anderhalve week niet fatsoenlijk kunnen eten.
Ik hoefde gelukkig geen nacht te blijven, maar ben dan ook sochtends vroeg geholpen en heb niet hoeven overgeven o.i.d.
Weet niet of het verschil maakt dat het bij jou al eerder is gebeurd, maar goed.
Ik ben achteraf in ieder geval blij dat ik het heb gedaan!

Ik ben trouwens 22.

Barbabientje

Re: ervaring amandelen laten pellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:59

Er was laatst ook een topic over amandelen weg laten halen op latere leeftijd!

Maar veel succes! Ik was 9 en toen was het al geen pretje :n

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:00

Ja klopt, er loopt ergens nog een topic over amanden verwijderen.
Nee het is inderdaad geen pretje. Brrrr, als ik eraan denk kan ik gewoon weer die pijn voelen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 15:03

Angietje, ben gelukkig na de vele keelontstekingen wel wat gewend kwa pijn maar het zal zeker geen pretje zijn. Ben je ook in Breda geopereerd? Mij vertelde ze dat het niet uit maakte of je in de ochtend geholpen wordt of in de middag dat je sowiezo moet blijven. Ik moet nu s middags komen. Ben nu trouwens 24.

Ik hoop gewoon van harte dat ik hierna van alle klachten af ben dan heb ik het er zeker voor over.

Zal het topic is zoeken.

Nee toen ze op mijn 4 de en 5de zijn verwijderd was het ook niet leuk op mijn 5de heb ik een gedeelte van de operatie mee gemaakt ik was wel verdoofd voelde geen pijn maar mijn bewustzijn was er nog hierna had ik ook koorts en mocht ik niet naar huis vreselijk vond ik dat toen. Kan me dat nog zo goed herinneren haha. Dus ik hoop dat ik nu meteen weg ben en niks mee maak.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 15:12

Brr Angietje heb net je topic door gelezen en zeker de ervaringen erin klinken niet er goed. Ik hoop zo dat het mee gaat vallen omdat het maar een stukje is. Ga gewoon vragen of ze me 2 weken lang verdoofd houden dat het mooi genezen is en ik gewoon weer door kan met het leven:)

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:29

Ik ben in Oosterhout geopereerd, daar was het snelste plek. Welke kno arts heb je?
Ik ben trouwens ook een roker, en heb 24 uur voor de operatie niet gerookt en daarna anderhalve week niet geloof ik. Toen ik weer redelijk normaal kon eten ben ik ook weer gaan roken.
Echt slecht eigenlijk, had het gewoon vol moeten houden om dan gelijk te stoppen. Maar na al die ellende had ik zon zin in een sigaret!!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 15:54

Ik mag naar Langendijk, bij dr Kuppers. Ja ik ga nu proberen vanaf maandag niet meer te roken en dan hopelijk het gewoon vol te houden en nooit meer een sigaret aan te raken. Maar ben bang dat ik ook zoiets ga hebben van ik moet een sigaret na deze onzin haha. Nu ook al aan het stress roken dus hoop dat het me uberhaubt lukt om te stoppen haha.

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:56

Okee, ja het is echt even vervelend, maar altijd keelontstekingen is ook niets. :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:30

Er zijn recent heel veel topics over geopend, vol met ervaringen :)
Het is echt heel beroerd, maar uiteindelijk wel beter. Denk iig niet dat het niks is ;)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 18:52

Zo ben vanmiddag geopereerd het ging zo goed dat ik na 3 uur al weer thuis zit. Wel pijn maar verdraagzaam.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:08

Zo dat doe je inderdaad snel. Hopelijk zet de lijn zich zo voort, maar ben bang dat de klap nog moet komen. Denk dat je dan echt geen zin in je sigaret hebt ;) Wel beter dat de pijn nu verdraagzaam is. Zorg er wel voor dat je de pijn voor blijft, dat scheelt al een hoop! :) Sterkte met herstellen!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 20:42

Pijn wordt steeds erger, zal me niks verbazen als ik vannacht nog in het ziekenhuis zit. Net wel wat afleiding gehad van bezoek van vriendje en een vriendin van me. Maar nu ik weer rust heb voel ik de pijn pas echt. Mag alleen maar zetpillen waar ik niet zo van gecharmeerd ben:) Het helpt ook niet echt wordt er alleen duf van. Flink ijs eten helpt een beetje.. Pff hoop dat het snel genezen is.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:42

na de operatie werkt de sterke pijnstilling van de operatie nog een tijdje doen. Zetpillen zijn echt vervelend, maar geloof me wees er maar blij mee. Ik heb toen nog noodgedwongen maagbeschermers moeten slikken, nou ik kon iedere keer wel janken van de pijn. Ben toen nog nooit zo blij geweest dat de rest in zetpil was haha!
Ik vond roosvice met ijsklontjes erg fijn toen. Ook een beetje gezond en lekker koud. Ijsjes gingen na 2/3 dagen ook echt gewoon pijn doen.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:42

Mijn amandelen zijn er deze dinsdag eruit gehaald , pijn valt me een beetje tegen ...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 15:04

heb inmiddels sterkere pijnstilling gekregen en een ab kuur. Probeer gewoon heel veel te slapen en als ik wakker ben ijs eten en ijs water te drinken. Als eten pak ik soep met een broodje wat ik er in doe. Het is inmiddels wat draagzamer geworden met de nieuwe medicatie. Jij ook veel sterkte het is echt niet leuk.