Rugpijn en slapend been

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moiryn

Rugpijn en slapend been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 19:32

Een hele tijd terug (echt maanden geleden) ben ik verkeerd terecht gekomen tijdens gym, en had weken lang last van (onder)rugpijn. Ben toen na een aantal weken naar de dokter gegaan, dokter wist niet wat er was maar dacht aan een ontsteking. Prima, moest een week lang ibuprofen slikken en als het dan nog niet weg was terugkomen. Hele week nergens last van gehad, paar weken daarna ook niet. Toch kwam het wel weer terug, als ik te lang stilzat of juist met lopen. Meestal ging dat na een paar uur weer over. Maar de laatste paar weken merkte ik dat mijn rechterbeen snel ging slapen. Eerst dacht ik dat het aan de manier waarop ik zat lag, maar het valt me deze week pas op dat als ik in een normale 'stand' :+ zit, het juist erger wordt:

Afbeelding

Als ik dus zo zit gaat mijn been ontzettend snel slapen, dan moet ik heftig gaan bewegen met m'n voet om er weer gevoel in te krijgen (zo leuk als je SE week hebt en iedereen zit je aan te kijken omdat je nogal beweegt), en het doet echt pijn ook :=

Nou is het zo dat ik niet zo op dokters gesteld ben, en mijn moeder vindt me een zeur. Ze vindt dat het komt omdat ik te weinig beweeg, maar ik heb nooit veel bewogen en heb er pas last van toen ik viel bij gym.

Iemand enig idee wat het is/zou kunnen zijn? Toen ik het googelde kwam ik op hernia uit, maar daar ben ik een beetje jong voor? :+

Pluttersput

Re: Rugpijn en slapend been

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:35

Ik ben maandag door mijn rug gegaan, klinkt behoorlijk zoals dat van jou.
Het klinkt mij als iets in je zenuwen, een blokkade of een beschadiging. Dat zou ook je slapende voet kunnen verklaren :)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:17

Ik heb de hele winter bijna niet kunnen lopen vanwege slappe,pijnlijke benen en rugpijn.Ook vaak slapende benen.Alles na laten kijken in het ziekenhuis(zenuwen,spieren,bloedvaten,artrose): niets aan de hand!

In het voorjaar een goede osteopaat gevonden.Stond mijn bekken scheef...Dat heeft hij recht gezet en ik kan weer vooruit!Helaas schiet het wel regelmatig weer scheef ^),dus ik ben een goede klant!Ik heb er dan ook wel lang mee doorgelopen,tot het echt niet meer ging,dus wacht niet te lang.