Henna en geblondeerd haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Henna en geblondeerd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:42

Ik wil graag mijn haar weer donker(der) hebben (ik ben de uitgroei zat :P ). Na wat Google-en kwam ik er achter dat henna op geblondeerd haar geen strak plan is. := Ik dacht voor de puur rode henna te gaan zonder toevoegingen om chemische reacties te vermijden (groen haar!), maar ik kan nergens vinden of dat ook werkt. Misschien wordt het dan alsnog wel groen? Het maakt me niet uit als het knalrood wordt. Misschien dat ik dan met een donkerbruine henna daar over heen kan verven als ik het rode zat ben..?

Bokkers met henna ervaring? := Ik zit in dubio en wil niet meer verven met gewone haarverf, en er gaat zo veel tijd overheen om al mijn blonde haar uit te laten groeien!

Ik kon overigens geen algemeen haarverftopic vinden, en wellicht heb ik op deze manier meer kans om Bokkers aan te spreken die henna gebruiken. :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:53

Ik zou even langs wat kappers gaan voor advies.

Ik ben paar maanden geleden ook van blond terug naar mijn eigen kleur gegaan. (donkerblond/lichtbruin) Er moesten 2 lagen over en het zou op langere termijn toch weer lichter worden. Het is een maand mooi gebleven en toen begon het lichter te worden, het is eigenlijk nu nog wel mooi. De uitgroei is amper te zien. (maar ja dat heb ik altijd, ook toen ik mijn haar zwart had geverfd was het binnen 1 maand weer bruin -O- 4x zelfs.)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:55

Pentax

Re: Henna en geblondeerd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:06

Nee niet doen, je moet je haar eerst pigmenteren, dat moet de kapper doen, is rotwerk en heel slecht voor je haar.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 00:23

Maar voorpigmenteren is niets anders dan rood pigment aanbrengen toch? Daarom dacht ik rode henna zonder toevoegingen te gebruiken.. Of denk ik dat helemaal verkeerd? :P

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 07:48

Volgens mij is henna + geblondeerd haar altijd groen haar maar ik weet het niet uit ervaring. Zou het zo niet uit durven proberen. ;-)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 07:55

En als ik over dat groene weer bruine henna verf..? :+ Ik las net op een site dat henna wel op 'chemisch behandelt haar' gebruikt kan worden 6 weken nadat het geverfd is.. Maar dat kan ook gewone verf betekenen. Blonderen is natuurlijk heel wat heftiger. :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:36

We hebben een centraal topic voor alles met betekking tot haar en haarverg. Henna valt daar uiteraard ook onder. Je kan hier terecht met je vraag [MW] [centraal] Haar/haarverf deel 3
Hier dus nu een slotje.