Alleen 's nachts last hebben van mn kies/kaak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Alleen 's nachts last hebben van mn kies/kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 17:56

Ik vraag het toch maar even hier, om te zien of meer mensen er ervaring mee hebben. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan niet echt iemand vinden die dezelfde klachten heeft als mij.
Ik ben gisteren naar de tandarts geweest voor een korte wortelkanaalbehandeling. Er zit nu een noodvulling in en ik moet over 3 weken weer terugkomen voor een definitieve vulling. Ong 3 dagen geleden begon ik last te krijgen van mijn kies linksonder. Ik kon er niet zo goed op kauwen.
Het doet nu niet echt pijn, maar meer een beetje zeurderig pijn. Vannacht kon ik niet goed slapen, toen had ik er echt veel last van, liefst wilde ik dat ik de kies eruit kon trekken. En overdag heb ik er bijna niet last van en kan ik er normaal op kauwen (het doet een heel klein beetje zeer dan)
Als ik nu op de kies druk doet het helemaal geen pijn.
De TA zei gisteren dat het een dode zenuw was. Eerst is er een foto gemaakt, daar kon de TA niet op zien dat er iets mis was. Hij vroeg ook of ik pijn had als ik iets warm of kouds eet/drink. Dat is dus niet het geval. Toen heeft de TA er een koud watje op gedaan, dat voelde ik ook niet. Het is zonder verdoving opengeboord, schoongemaakt en weer gevuld. Heb er niets van vernomen.
Als ik tegen de kaak druk doet het wel pijn op de plaats waar die kies zit. Maar als de zenuw eruit is, hoe kan het dat ik er toch last van heb?
Vorig jaar heb ik ook 2 keer een wortelkanaal behandeling gehad, heb toen geen klachten gehad.

Ik heb na de behandeling weinig pijn gehad, en kon normaal eten, alleen vannacht begon het weer (dat was die nacht daarvoor ook al zo) en nu heb ik net als gisteren er bijna geen last van. Ik ben bang dat ik er vannacht weer erg last van zal krijgen. Weet iemand hoe dat komt, dat ik er alleen 's nachts erg last van heb en overdag bijna niet. Ik vind het maar vreemd...

franka

Re: Alleen 's nachts last hebben van mn kies/kaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:05

ik had ook alleen 's avonds en 's nachts last toen ik kiespijn had. maar dat was wel voor de wortelkanaal behandeling en niet erna. volgens de tandarts waar ik toen was kan het nog wel een paar dagen pijn doen na de behandeling. hopelijk is de pijn snel over!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:55

Ik had pijn in kiezen die getrokken waren en dat drie weken lang, als een soort fantoompijn denk ik %)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:47

Volgens mij heb je er vooral 's nachts last van omdat je dan ligt. Er komt dan meer druk op je kaak te staan.
Is het een idee om het hoofdeinde te verhogen, met kussens of zo?
Sterkte ermee!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:51

Je zegt dat er een korte wkb is uitgevoerd, dat klinkt alsof het nog niet klaar is. Als de behandeling nog niet is afgerond (dus als er nog resten dode zenuw/bacteriën zitten) kan er nog steeds een ontsteking plaatsvinden.
Waarom mag je pas over 3 weken terugkomen?

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:58

gabyfedde schreef:
Je zegt dat er een korte wkb is uitgevoerd, dat klinkt alsof het nog niet klaar is. Als de behandeling nog niet is afgerond (dus als er nog resten dode zenuw/bacteriën zitten) kan er nog steeds een ontsteking plaatsvinden.
Waarom mag je pas over 3 weken terugkomen?

Dit heb ik ook gehad.
Bij mij hebben ze er toen antibiotica ingespoten geloof ik, kreeg er tegen het einde ook weer last van. Maargoed, tegen de tijd dat ze het bij ontdekten liep ik al 4 maanden met een zogenaamde oorontsteking (niet dus..) was.

Maar als je er echt last van hebt zou ik gewoon de tandarts bellen om advies te vragen :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:12

waarschijnlijk knijp je in je slaap met je kaken op elkaar. Toen ik een ontstoken wortelkanaal had werd ik ook 's morgens wakker met de ergste pijn denkbaar en dat trok met een uurtje twee uurtjes weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:13

Zat er geen ontsteking bij de wortel, dat je daar last van hebt 's nachts? Dat bonkt dan zo vervelend, vaak in de maat van je hartslag. Geen AB-kuurtje mee gehad?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:39

oh gatver, doet mij denken aan mijn leuke wortelkanaalbehandeling kzooi.

heb nu inmiddels 3 gehad en de eerste 2 vielen mee. ik had een week lang dikke wang aan die kant en had dan een afspraak en dan werd de zenuw eruitgehaald en gevuld.

toen had ik een keer een "nood" afspraak gemaakt omdat ik verrekte van de kiespijn(deed ik anders nooit met een gaatje of van de andere wkb). maar goed.
ik naar de tandarts ja je moet nog een wkb, dus ach ja prima toch?
word op een dinsdagavond vlak voor de zomervakantie behandeld. flink verdoven en gaan met de banaan. dus het troep dat mn zenuw etc moet doden of wat ze erinspuiten hebben ze erin gedaan, tijdelijke aflsuiting. perfect.
ik met de bus naar huis toe en toen ik van het station naar mn flat toe liep kwam ik erachter dat ik nog 2 ronde wattendingen in mn mond had. dat vond ik al niet leuk heb dus voor joker gelopen.
ik moest de volgende dag bellen voor een afspraak want ze wouden die avond snel naar huis.
ik de volgende dag braaf bellen, ehm ja sorry mevrouw maar volgende week is de tandarts met vakantie.
nou ja prima na die tijd dan maar, de volgende afspraak die ik kan maken is voor oktober.
nou ja prima dan maar toch?
uiteindelijk heb ik de hele zomervakantie lang voor joker gelopen omdat mn wang erg zeer deed van dat spul in mn kiez. en hierdoor was mijn wang opgezwollen 5 van de 7 dagen.
ik heb netjes mijn afspraak voor oktober afgewacht en toen de tandarts erachter kwam dat ik zo lang met een wkb troep in mn mond rond liep heeft hij de hele bende bij elkaar gevloekt omdat dat dus schijnbaar niet zo lang mocht zitten.

ik heb hierna even een andere tandarts genomen. hij gaf zijn assistentes de schuld maar hij moet er zelf ook voor zorgen dat het goed gaat en de watjes uit mn mond zijn als ik de stoel verlaat.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:39

brrr hagelslag.. dat klinkt niet lekker!!

Ik heb ook een keer een horror wkb gehad.. ik heb nog nóóit zóveel pijn gehad! Zenuw was helemaal ontstoken en dat kunnen ze niet verdoven blijkbaar, maar mijn wortelkanaal moest toch open gelegd worden. *feest* Was ik eindelijk klaar (kreeg een rekening van 550,- in de bus) breekt die kies af! Bange schijterd als ik ben dacht ik.. och.. geen last van, lekker laten zitten! weekje later breekt er nog een stuk vanaf.. toch maar terug naar de tandarts. ' Sorry, ik kan je kies niet meer redden.. hij moet erruit' *fijn, 550 naar de kl*ten* Kies trekken.. was ook geen pretje met wortels die extreem lang zijn (ik zei nog zo dat de verdoving niet werkte, ik voelde mijn tandvlees nog gewoon als ik er met mijn tong overheen ging) Maar nee, huppakee, trekken met die handel! Ik dacht dat ik er eindelijk klaar mee zou zijn... krijg ik potverdeurie een rekening van 170 euri's.

Om on-topic te blijven.. ik had ook nog last van mijn kies toen hij er nog niet uit was maar de zenuw al wel dood was. Misschien weten je hersens nog niet dat de zenuw dood is en blijven ze pijnprikkels sturen? En inderdaad s'nachts wat hoger gaan liggen met je hoofd.. en als je toch wakker word er ijs op leggen, dat hielp bij mij erg goed.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 15:15

Hadden ze beter meteen de kies eruit kunnen trekken wiebke. Lijkt me echt niet leuk, krijg je zo'n vervelende behandeling en moet je ook nog eens veel geld betalen...

Even een update: Ik heb er nu bijna geen last van, alleen als ik wakker word nog wel een beetje. Maar mijn kiezen zijn 's ochtends als ik wakker word altijd wat gevoeliger
Als ik op mijn wang druk, voel ik nog wel een beetje een bult (doet niet zeer dan). Zaterdagavond zat er naast die kies ook nog een bult op het tandvlees, die is nu al veel kleiner geworden.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:40

TS, als je 's ochtends wakker wordt met gevoelige tanden klem (of misschien knars) je waarschijnlijk inderdaad. Even aangeven bij je TA, die kan daar een splint voor maken :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 05:32

Snachts is je mond droger, en gezien je speeksel je tanden beschermt, kan het wel kloppen dat het meer zeer doet snachts als je tanden gevoelig zijn of aangetast.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:07

wat kan helpen bedenk ik me net, aangezien je het getypt dat er een bult tandvlees zit. spoelen met bocasan. verrekte smerig maar haalt wel eventuele onsteking bacterieën weg