Blaasjes-eczeem wordt erger ipv minder.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Blaasjes-eczeem wordt erger ipv minder.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 20:35

Vorige week ben ik naar de dokter geweest, omdat ik kleine bultjes kreeg op m'n handen.
Had al een vermoeden dat het eczeem was, en dat was het inderdaad. :j
Heb een zalfje meegekregen (Triamcinolonzalf), wat ik 2x per dag er op moet smeren.
Dit doe ik nu al zo'n 5 dagen, maar ondertussen zie ik geen verandering. Sterker nog, de eczeem verspreid zich steeds meer in de vorm van allemaal kleine blaasjes!

Heb al op google naar plaatjes gezocht van blaasjeseczeem (tip; niet doen :') ), en inderdaad... Dat lijkt verdomd veel op mijn handen... Helaas!

Heeft iemand ervaring hiermee?
Klopt het dat de zalf nog niet werkt?
In de bijsluiter staat niks over de werking, hoelang het duurt voor het minder wordt..
De dokter heeft alleen gezegd; als het over 2 weken niet weg is, moet je even langskomen.

Tips?

HarmanyL

Re: Blaasjes-eczeem wordt erger ipv minder.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:41

Mijn dokter noemde het huisvrouwen eczeem. Ik heb hormoon zalf en die werkt erg goed. Al begin ik vaak te laat met smeren... Als ik last krijg en direct ga smeren is het met 2 dagen smeren al zo goed als weg. Je moet het smeren eigenlijk ook afbouwen, maar dat vergeet ik eigenlijk altijd. Het is zo'n plak zooi...

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:42

Dat wordt ook wel 'natte exceem' genoemd en ik heb er ook erg veel last van |(
Maar heb jij verder niets gekregen dan 1 soort zalf?

Ik heb Bethametasolon (hoop dat ik het goed schrijf :D ) wat ik twee maal per dag moet smeren (is een hormoonzalf) en daarnaast heb ik
hele vette handcreme genaamd Lanette. Dit smeer ik zo vaak op als ik maar wil en doe vaak een nitril handschoen aan als mijn
hand is ingesmeerd.

Het heeft wel even tijd nodig om te herstellen, maa dat duurt wel even hoor. Heb jij ook erge jeuk bij de blaasjes?
Ik krap me af en toe helemaal open zo jeukt het. Nou heb ik ook niet het ideale
beroep voor m'n handen ( schoonmaakster := ) dus ik werk ook altijd met handschoen aan ( heb t aan 1 hand).

In ieder geval succes en sterkte ermee!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 20:44

Het jeukt inderdaad ENORM! Echt vreselijk!

Toen ik naar de dokter ging vorige week, waren het eigenlijk alleen maar kleine bultjes! Maar het weekend zag ik dat het allemaal blaren waren.. Die op steeds meer plekken opduiken! (tussen m'n vingers, handpalm, bovenkant van m'n hand etc)

Ik heb maar 1 zalfje gehad... Stond ook binnen 3 minuten weer buiten bij de dokter.. Hij keek er naar, voelde even en zei; Ja. Eczeem. Hup, recept mee, en stond weer buiten :')
Dus denk dat hij ook helemaal niet heeft gekeken WAT voor eczeem het was...

edit; Dankjulliewel in ieder geval!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:49

Ook hier iemand met dit verschijnsel. Lees net dat "mijn" versie ook wel Pompholyx wordt genoemd. Een acute versie. Gelukkig geeft het niet zulke heftige beelden als ik op internet tegen kom.

Ik heb het alleen in de lente/zomer. Kleine (soms wat grotere) blaasjes op mijn handen. Zijn een week of 2-3 bultjes, dan drogen ze uit/op en vervelt het plekje. Ik doe er eigenlijk niets aan. Dokter trouwens ook niet :+ mocht het erg gaan jeuken smeer ik er wat Cardiflor op, maar begin niet aan hormoonzalfjes e.d. maakt de huid alleen maar dunner. Zoveel last heb ik er niet van.

Greetje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:07

Hier heb ik ook last van gehad, niet zo erg als dat jij omschrijft gelukkig maar toch... Ik heb in de eerste instantie ook hormoonzalf gebruikt en op zich hielp dat prima, maar het ging niet helemaal weg totdat ik begon met het gebruiken van ongeparfumeerde handcrème en bodylotion (Vaseline intensive rescue). Ik gebruik tegenwoordig ook ongeparfumeerde zonnebrandcreme (huismerk Kruidvat) en sindsdien is mijn eczeem voor 99% verdwenen. Ik ben dus blijkbaar gevoelig voor geparfumeerde smeerseltjes... Wie weet helpt het jou ook!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:12

greetje wat jij hebt dat heb ik dus ook!
wat bij mij het geval is dat het op mijn handen voorkomt nadat ik met bepaalde geparfumeerde producten werk(met schoonmaken bijvoorbeeld)
triamcinolon maakt mijn huid juist dunner waardoor de overgevoeligheid erger is.

wat beter helpt is de handen af en toe in een badje met dode zeezout leggen of simpel soda.

ook zweethanden zouden dus grotere kans geven op deze blaasjes,doordat de huid reageerd op de warmte,dan heel licht vergelijkbaar met netelroos.
zorg dus voor schone handen,maar spoel ze alleen af onder de kraan en gebruik zo min mogelijk zeep e.d
is soms wat dingen uitproberen, ik hoorde van iemand anders dan zalf tegen schimmelvoeten ook weer heel goed zou kunnen helpen :j

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 16:46

Bedankt voor de reacties :j

Heb vanmiddag een nieuw tubetje zalf opgehaald, nu maar hopen dat dat wel werkt!

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:10

Ja dit heb ik ook :oo

Vorig jaar voor het eerst last van gehad, begon op handpalmen en breide zich uit naar vingers. Het zag er niet uit.
Ook zalfje gekregen tegen eczeem, werd ook erger bij mij. Ben meteen gestopt met smeren en ging op mn eigen methode verder :+
Ik maakte de blaasjes elke keer kapot dan drogen ze met 3 a 4 dagen in ipv met 3 a 4 weken. Ook werden het dan niet van die grote blaren.

Nog een tip: op het moment dat ze ingedroogd zijn en gaan schilferen, handen goed vet houden. Anders kan je kloofjes krijgen die heel veel zeer doen :)

Dit jaar zijn niet mijn handen de banketstaaf maar mn voeten, en dat jeukt toch wel een stuk erger :\